Jarrunesteet kikkailuun
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Jarrunesteet kikkailuun
Jooh, elikkäs tartteis saada vähän paremmat nesteet etujarruun. Nykyisillä autotarvikeliikkeen halpisnesteillä on ikävä taipumus kiehahtaa, kun tekee parit stoppiet vähänkin kovemmasta vauhdista.
Nesteet on vaihdettu viime syksynä ja tilanne parani entisestä selkeesti, mutta edelleen tuppaa jarrut katoomaan 4-5 stoppien jälkeen. 2 stoppien jälkeen rupee jarru hiipumaan ja pari kertaa lisää, niin kahva menee ihan lussuksi ja rupee nestettä tihkumaan säiliön kannen saumasta.
Onko noi 20-30e/500ml hintaiset racinglitkut oikeesti hintansa arvoisia? Selkeesti korkeampi kiehumispiste niillä ainakin on, mainostekstien mukaan...
Pärrässä on teräspunosletkut ja SBS:n sintteripalat. Pito noilla sintteripaloilla on parempi kuin vakiopaloilla, omasta mielestä ainakin. Vaikuttaako nuo sintteripalat lämpenemiseen mitenkään?
ps. ois varmaan sopinu paremmin tonne tekniikkapuolelle, mutta tulipahan nyt viskattua tänne...
Nesteet on vaihdettu viime syksynä ja tilanne parani entisestä selkeesti, mutta edelleen tuppaa jarrut katoomaan 4-5 stoppien jälkeen. 2 stoppien jälkeen rupee jarru hiipumaan ja pari kertaa lisää, niin kahva menee ihan lussuksi ja rupee nestettä tihkumaan säiliön kannen saumasta.
Onko noi 20-30e/500ml hintaiset racinglitkut oikeesti hintansa arvoisia? Selkeesti korkeampi kiehumispiste niillä ainakin on, mainostekstien mukaan...
Pärrässä on teräspunosletkut ja SBS:n sintteripalat. Pito noilla sintteripaloilla on parempi kuin vakiopaloilla, omasta mielestä ainakin. Vaikuttaako nuo sintteripalat lämpenemiseen mitenkään?
ps. ois varmaan sopinu paremmin tonne tekniikkapuolelle, mutta tulipahan nyt viskattua tänne...
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Touko 20, 2007 12:00 am
Nesteet
Ainakin storm-motor myy motorexin nesteitä hintaan 9e/250 ml joissa kiehumispiste on 260 C.. En sitten tiedä minkälaisia kiehumispisteitä noissa ns. "halpisnesteissä" on,mutta veikkaan että asia korjaantuu kun ostaa sellaset nesteet joissa kiehumispiste on korkeampi..
Toinen vaihtoehto vois tietysti olla se, että rakentaa etujarrun kahdella puristimella tai ostaa nelimäntäisen jarrusylinterin
Toinen vaihtoehto vois tietysti olla se, että rakentaa etujarrun kahdella puristimella tai ostaa nelimäntäisen jarrusylinterin
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 12:00 am
Re: Jarrunesteet kikkailuun
Täysin samaa mieltä Tomi "who´s your daddy" Kitolan kanssa.kawa6r kirjoitti:sintteripalat pois ja tavalliset "pehmeet" tilalle.
- -Tatu-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: Kawasaki 636
Itelläni on dot 5.1 jarrunesteenä ja toimii hyvin. se on meinaan suunnattu abs jarruille ja niissä joutuu lämpöä kestämään ku kovempaa jarruttelee... 5.1 on korkea lämmönkesto koko ajan toisin ku racing racing litkuissa voi olla tyyliin 200c normi kesto ja hetkittäinen kesto 500c mut tyyliin 5.1 se on koko ajan jotain 300c. lukemat on vaan heittoja mut ymmärrät pointin
...Tekevälle sattuu ja tapahtuu...
- jaket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace