Miten ajatte mutkat?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
kawahell
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Z 750

Miten ajatte mutkat?

Viesti Kirjoittaja kawahell » Ma Huhti 02, 2007 8:51 pm

Tuli tuossa mietittyä, miten ? Mutkaisia osuuksia ajetaan oikein? Itse pyrin käyttämään korkeita kierroksia mutkaisella tiellä. Jarrutan aika paljon ennen mutkaa vähän ja heitän pienempää pykälää sisään ja annan moottorin hidastaa vauhtia jotta pystyn itse mutkan kokoajan kiihdyttämään. Mun tapa ei varmastikkaan se oikea? Mutta opittu kun ajelin vanhemmilla painavammilla pyörillä esim GPZ 900R jossa tosi paskat jarrut jos lainkaan :eek:

Avatar
Make.
Viestit: 447
Liittynyt: To Heinä 01, 2004 12:00 am
Paikkakunta: k3/1000

Viesti Kirjoittaja Make. » Ma Huhti 02, 2007 9:11 pm

nyt menee offtopikiks ja kovaa mut ootko hommannu ton pyöräs avk:lta?..kun näyttää että ois hivenen modattu peliä ja tuli vaan mieleen jos olis kaverin pyörä mikä otti hieman osumaa viime kesänä ja päätyi kyseiseen avk:n riviin muiden raatojen kanssa.

Avatar
kawahell
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Z 750

Viesti Kirjoittaja kawahell » Ma Huhti 02, 2007 9:16 pm

en ole sieltä hommannut.

duunari
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: tuoli

Viesti Kirjoittaja duunari » Ma Huhti 02, 2007 10:34 pm

yleensä tulee ajettua ihan tuurilla paskat housussa ja välillä silmät kiinni :D
kyllä sitä välillä tulee mieleen et pitäs lopettaa tää moottoripyöräily kun ei sitä osaa ajaa ja kun ajaa itseäkin pelottaa :upto:

Avatar
frst
Viestit: 1750
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 666

Re: Miten ajatte mutkat?

Viesti Kirjoittaja frst » Ti Huhti 03, 2007 1:51 pm

kawahell kirjoitti:jotta pystyn itse mutkan kokoajan kiihdyttämään. Mun tapa ei varmastikkaan se oikea?
Ainakin autokoulussa opetetaan ajamaan koko mutka mahdollisimman tasaisella nopeudella, sekä menemään mutkan "sisään" hieman ulkoreunasta...
M.A.D KUUSAA

Avatar
bandit
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2003 12:00 am
Paikkakunta: suzuki bandit 1200 fighter

Viesti Kirjoittaja bandit » Ti Huhti 03, 2007 2:06 pm

Nykyään ajelen mutkat tasakaasulla,enkä yleensä jarruttele ennen mutkaa eli sovitan vauhdin moottorijarrutuksella tulevaan kurviin.Vaihdettakaan en pahemmin vaihtele kun nykyisessä pyörässä vääntöä piisaa.

asiahan on eri sitten kun ajetaan radalla ja LUJAA.
UNDISPUTED ATTITUDE

Bandit 600n 01
Bandit 600s 02
Bandit 1200s 03
Bandit 1200s/n 06

Avatar
Kamikaze
Viestit: 416
Liittynyt: Ti Heinä 02, 2002 12:00 am
Paikkakunta: SMC-R, dnepr mt-09, KTM SX380

Viesti Kirjoittaja Kamikaze » Ti Huhti 03, 2007 4:00 pm

Ite ajan mutkaan ulkoreunasta ja lähden leikkaamaan sisään hieman "myöhään" eli mutka on jo lähtenyt kääntymään. Tasakaasulla tilanteeseen sopivilla kierroksillä. Mutkasta ulos tullessa avaan kaasua siten ettei sitä joutuisi pumppaamaan eli kiihdytän kerralla kunnolla.
Keulii ilman viagraa

NoNiinPä
Viestit: 136
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja NoNiinPä » Ti Huhti 03, 2007 4:33 pm

Pelokkaana, pyörän runko vaappuen... :lol:

Avatar
enriikke
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 1000 k7

Viesti Kirjoittaja enriikke » Su Huhti 08, 2007 4:45 pm

tuurillaha ne laivatkin seilaa :tardmaker:

Vastaa Viestiin