Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
John
-
Viestit: 1234
-
Liittynyt: To Touko 02, 2002 12:00 am
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja John » Ti Joulu 10, 2002 10:38 am
fysikaalisesti katsoen tuon pitäisi olla mahdollista.. ja helpompaa mitä jyrkempi mäki --> vauhti lähtee takaisinpäin nopeammin.
sanoisin kuitenkin että toi olis aivan helevetin vaikeata, varmaan 100 kertaa helpompaa tehdä stoppien loppuun tyylikäs 180-astetta käännös..
teoriassa ton pitäis olla vain tasapainokysymys, en kyllä ole koskaan nähny tehtävän yhelläkään videolla.. varmaan johtuen siitä että kun vauhti pysähtyy sun pitäis olla täydellisessä tasapainopisteessä, paljon tarkemmin vielä kuin hiljaa keuliessa ja sitäkin näkee vain harvoilta.
prätkän perä kun painaa melko paljon ja painon levätessä suoraan ohjauksen päällä (joka tarkoituksella on tehty melko hyvin laakeroiduks) lienee melko hankalaa pitää se perä siellä ylhäällä ilman jatkuvan jarrutuksen antamaa nostetta.
Ilman vauhtia sulla ei oo mitään voimaa käytettävissä perän pitämiseen ylhäällä --> pitäis olla ihan suorassa ja pelkillä käsivoimilla pitäis tasapainottaa se perä vielä suoraan.. en oikein usko et onnistuu
-
dogi
-
Viestit: 64
-
Liittynyt: Su Marras 25, 2001 1:00 am
-
Paikkakunta: Huristin ja P
Viesti
Kirjoittaja dogi » Ti Joulu 10, 2002 10:49 am
Yhdyn Johnin mielipiteeseen siitä että tuo on teoriassa mahdollista
mutta käytännössä mahdottomuus. Periaatteessahan esim. keulinnan voi
pysäyttää ja prätkän päällä istuskella vaikka tunnin keula pystyssä
paikallaan kunhan vaan löytää tasapainopisteen ja pysyy siinä, mutta
katson tuon olevan hieman liian vaikeaa ihmisen fysiikalle..
T. Dogi
-
JTD
-
Viestit: 802
-
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JTD » Ti Joulu 10, 2002 11:35 am
Teorissa olis kyllä mahdollista mutta että sitten käytännössä ni kuullostaa kyllä aika ylivoimaselta sen verran on tullu noita stoppeja vedettyä ni voin sanoa että on käytännössä mahdotonta...
Ei ne "normaalit" stopitkaan ole mitään kovin helppoja saada onnistumaan.
-
Bomber#1
-
Viestit: 2297
-
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
-
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Bomber#1 » Ti Joulu 10, 2002 2:18 pm
Toi on vähän sama juttu, ku yrittää kusta vastatuuleen

Se on käytännössä mahdollista, mut hankalaa
Mä oon tehny rullaavia stoppeja, loivaan ylämäkeen. Mitä jyrkempi ylämäki, sitä enempi pitäis olla pitoa/vauhtia ja heittää mopo mahdollisimman pystyyn.
Täytyy joskus kokeilla jyrkempää ylämäkeä
-
Elv1s
-
Viestit: 11
-
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2002 1:00 am
Viesti
Kirjoittaja Elv1s » Ti Joulu 10, 2002 8:27 pm
Kyllähän trial kuljettajat tollasii temppuja osaa
-
dogi
-
Viestit: 64
-
Liittynyt: Su Marras 25, 2001 1:00 am
-
Paikkakunta: Huristin ja P
Viesti
Kirjoittaja dogi » Ti Joulu 10, 2002 9:53 pm
Näkis vaan...eli tahtoo nähdä
T. Dogi
-
ossi-
-
Viestit: 78
-
Liittynyt: Ti Loka 08, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: zx6r, rm 250
Viesti
Kirjoittaja ossi- » Ti Joulu 10, 2002 10:02 pm
kyl muuten trial kuskit oikeestikkin pystyy aika ihmeellisiin trikkeihin, vaik onhan niil kyl erikoiset pyörätkin..
sit ku näkee joskus livenä jonkun trial shown jossa kikkailee joku joka oikeasti osaa niin ymmärtää kyllä..
-
JTD
-
Viestit: 802
-
Liittynyt: La Huhti 13, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: Yamaha R1, Yamaha YFZ 450
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JTD » Ti Joulu 10, 2002 10:51 pm
Mut kuitenkin takaperin "keulinta" en ole edes nähnyt missään videolla tai kuullu että joku olis edes onnistunu 1/2metrin rullaukseen.
-
Ghostrider
-
Viestit: 608
-
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
-
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX
Viesti
Kirjoittaja Ghostrider » Ke Joulu 11, 2002 11:52 am
Toihan pitäis vetästä silleen että vetää sen stopin lopussa vähän yli, jolloin mopo lähtee rullaamaan taaksepäin ilman että tarvii tasapainoilla paikallaan. Ja siinä taaksepäin liukuessa voi sitten jarrulla säädellä kulmaa, kunhan vaan on mopo niin päin kenollaan että se meinaa kaatua nokalleen
-
John
-
Viestit: 1234
-
Liittynyt: To Touko 02, 2002 12:00 am
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja John » Ke Joulu 11, 2002 2:30 pm
että anteeksi mitä?
-
Ghostrider
-
Viestit: 608
-
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
-
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX
Viesti
Kirjoittaja Ghostrider » Ke Joulu 11, 2002 3:01 pm
Siis että mopo vähän liian pystyyn, jolloin se meinaa kaatua nokalleen. Sitten etupyörä lähtee pyörimään taaksepäin, jolloin jarrua painamalla mopo nousee suorempaan, mutta ei kuitenkaan niin paljon jarruteta, että takapyörä putoo alas. Eli vähän kuin keuliessa mutta eturenkaalla ja väärään suuntaan. Eli näin ainakin teoriassa. Mutta käytännössä lienee suhtis mahdotonta
-
RR6
-
Viestit: 157
-
Liittynyt: To Elo 15, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: yksi kertaa kaksi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja RR6 » Ke Joulu 11, 2002 3:04 pm
Hihi, kuulostaa ainaki aika kivalta
joo kato vedät sen mopon vaan yli..
....I'll do what I want....
-
Elv1s
-
Viestit: 11
-
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2002 1:00 am
Viesti
Kirjoittaja Elv1s » Ke Joulu 11, 2002 4:36 pm
broidi kerto just että serkku (SM3.. ?) tekee 180 stoppien alamäkeen ja jatkaa liukumalla takaperin eturenkaalla metrin tai pari
mutta eipäs ihan kaikilla ole 70 kilosta trialpyörää eikä kaikki ole suomen kolmen parhaan joukossa
-
ossi-
-
Viestit: 78
-
Liittynyt: Ti Loka 08, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: zx6r, rm 250
Viesti
Kirjoittaja ossi- » Ke Joulu 11, 2002 5:06 pm
Elv1s kirjoitti:broidi kerto just että serkku (SM3.. ?) tekee 180 stoppien alamäkeen ja jatkaa liukumalla takaperin eturenkaalla metrin tai pari
mutta eipäs ihan kaikilla ole 70 kilosta trialpyörää eikä kaikki ole suomen kolmen parhaan joukossa
noni mä sanoin että kyl trial kuskit vois ehkä pystyy tollaseen, niin toivottavasti toi on kans sit totta..
-
Laiffi
-
Viestit: 10
-
Liittynyt: Pe Heinä 26, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: kikotin
Viesti
Kirjoittaja Laiffi » Ke Joulu 11, 2002 6:08 pm
Kuulostaa aika hullulta...