Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
Wallu
-
Viestit: 888
-
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:00 am
-
Paikkakunta: Gsxr 750 - Hiomaton timangi + CBR600rr -Stunt-06
Viesti
Kirjoittaja Wallu » Ma Elo 26, 2013 5:22 pm
Fella kirjoitti:
Wallu kirjoitti:Kulma kasvaa ja keula ylös tyhjäkäynti vauhdista. Hieno tunne kun tajuaa, että "Hei, ollaan asteen verran pystymmässä; eikä mitään tietoa ylimenemisestä/balance-pointista".
Tämä usein johtaa siihen että päässäsi mietit että "vittu menee hyvin" Niin kokemuksesta voin kertoa että on hyvä lopettaa enenkuin metsä rytisee
Nm. Aikanaan pikku hondalla tyhjäkäynti reeniä käppärillä, kunnes pyörä stumppasi pystyssä ja keula vauhdilla maahan. Mies oli supermies asennossa pyörän päällä ja sitten se hetki kun tajuat roikkuvasi tangossa ja pyörä lähteekin "mäkistartilla" uudelleen käymään ja kaasuhan luonnollisesti roikkumisesta johtuen on torvi auki. Siellä mentiin metikössä vähä aikaa
Onneksi kuitenkin melko rauhallisella asenteella harjoittelen, ni "turvallisin mielin" mennään (metsään).
Ensi kesäksi oottaa tallissa 600RR-stuntti, joka pitää vaan asentaa tieliikenne kelpoiseksi. Sillä sitte lissää.
Zori...
-
Havic
-
Viestit: 367
-
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:00 am
-
Paikkakunta: sukisuki
Viesti
Kirjoittaja Havic » Pe Elo 30, 2013 1:03 pm
Halinalle kirjoitti:Ihan ykkösellä vielä mennään. Tosiaan keula kyllä nousee ylös, mutta aikamoisen metelin kanssa. Ennen tosiaan vedin kytkimen ihan pohjaan ja paukautin jolloin homma toimi hyvin, mutta alkoi tuo laatikko pelottaa. Nyttemmin olen yrittänyt pienemmällä kytkinvedolla, joka ei aluksi onnistunut ei sitten millään.
Tuo FZ:n laatikko on muutenkin aika äänekäs, ei se itseasiassa ammuttaessa pidä sen kovempaa meteliä kuin normaalistikkaan vaihtaessa.
Illalla tuli taas hinkattua, kyllä se keula alkaa nyt jo jokaisella yrityksellä nousta...vielä annos rohkeutta ja lisää kaasua, niin kyllä tästä hyvä tulee!
Kyllä mä lähtisin sun tilanteessa eka iskostamaan sen takajarrun käytön tonne takaraivoon ja selkärankaan

Nyppäilet keulaa x senttimetriä ylös ja tuot aina sen takajarrulla alas niin, että VARMASTI löytyy se poljin jokakerta ilman miettimistä.. Sitteku alkaa tuntuu siltä ettei jännitä enää antaa kaasua ylimenemisen takia(lue: takajarrun käyttö hanskassa, tai ajokengässä tai mitä vaan) ni alkaa se kulmareeni!!
-
tukste
-
Viestit: 42
-
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2011 12:00 am
-
Paikkakunta: KTM 525 exc sumo (565cc)
Viesti
Kirjoittaja tukste » Pe Elo 30, 2013 7:40 pm
Ja muistaa katsoa sinne minne haluaa keulia, eli kauas eikä tuijota siihen eturenkaaseen.
-kouvola connection-
"koskaan ei oo näin käyny, ja taas kävi"
-
Aplaja
-
Viestit: 3
-
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 9:03 pm
Viesti
Kirjoittaja Aplaja » La Elo 31, 2013 4:31 pm
Ai jarrulla alas, heti kun alkaa kulma pelottamaan vai niin, että nostaa pienempään kulmaan ja siittä sitten jarrulla alas?
-
Havic
-
Viestit: 367
-
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:00 am
-
Paikkakunta: sukisuki
Viesti
Kirjoittaja Havic » La Elo 31, 2013 6:10 pm
Aplaja kirjoitti:Ai jarrulla alas, heti kun alkaa kulma pelottamaan vai niin, että nostaa pienempään kulmaan ja siittä sitten jarrulla alas?
No samapa tuo millon sen alas ottaa, mieluiten ennen ku on jo ympäri.. Lähinnä homman pointtina on se, että se takajarrun käyttö sitten ihan oikeassa tilanteessa tulee automaattisesti, koska jos joutuu vähääkää asiaa ajattelemaan, niin on luultavasti jo menty takakautta yli ja ympäri
edit: Ite alotin sillä että nyppäsin ihan vaan keulaa ylös kykällä ja siitä sitte heti takajarrulla alas.. Kokoajan rohkeus kasvo ja ennenku huomasinkaan ni mentiin jo pari kolme vaihetta keula ilmassa
-
tenu
-
Viestit: 1618
-
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am
Viesti
Kirjoittaja tenu » Su Syys 01, 2013 12:18 am
Mä en oo tota jarrua opetellu ikkään. Sen takia ei vissiin meekkään, ku korkeentaan vitoselle asti
Kai sekin päivä vielä koittaa, ku ei sutsuki vastaakkaan kaasuun heti??
-
ekkeri69
-
Viestit: 399
-
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
-
Paikkakunta: k5 1000
Viesti
Kirjoittaja ekkeri69 » Su Syys 01, 2013 12:05 pm
tenu kirjoitti:Mä en oo tota jarrua opetellu ikkään. Sen takia ei vissiin meekkään, ku korkeentaan vitoselle asti
Kai sekin päivä vielä koittaa, ku ei sutsuki vastaakkaan kaasuun heti??
Ei oo tullu itekään opeteltua tota jarrun käyttöö. Hyvin se on ainakin tähän asti alas tullu kaasua hellittämällä.
-
serious-sam
-
Viestit: 3176
-
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
-
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin
Viesti
Kirjoittaja serious-sam » Su Syys 01, 2013 12:34 pm
ekkeri69 kirjoitti:
tenu kirjoitti:Mä en oo tota jarrua opetellu ikkään. Sen takia ei vissiin meekkään, ku korkeentaan vitoselle asti
Kai sekin päivä vielä koittaa, ku ei sutsuki vastaakkaan kaasuun heti??
Ei oo tullu itekään opeteltua tota jarrun käyttöö. Hyvin se on ainakin tähän asti alas tullu kaasua hellittämällä.
Pointti tolle jarrulle onkin jokin muu kuin kiskoa aski läpi isompaa sisään ja ottaa keula alas vauhdin ollessa 250km/h... Noi kaverit kenellä se homma on hanskassa vetelee aika makeesti vaikka kilsatolkulla mutkapätkää hytti pystyssä ja se on komeeta
-
Wallu
-
Viestit: 888
-
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:00 am
-
Paikkakunta: Gsxr 750 - Hiomaton timangi + CBR600rr -Stunt-06
Viesti
Kirjoittaja Wallu » Ma Syys 02, 2013 2:19 pm
Miksi myös joskus muistan lukeneeni/kuulleeni, että PRO:t vetelee periaatteessa jarrulla. Eli kaasu on kokoajan vakio ja jalkajarrun kanssa sitte katellaa keulan kulmaa. Eli jos tulee alamäki ja alkaa mennä yli ni vähän lisää jarrua. Ylämäessä taasen vähän pois ja tasasella taas nilkka lukkoon ni pyörä menee aika staattisessa kulmassa.
Zori...
-
out0
-
Viestit: 671
-
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:00 am
-
Paikkakunta: GSX-R
Viesti
Kirjoittaja out0 » Ma Syys 02, 2013 2:27 pm
Vittukun pitäis itekkin nyt saada opeteltua tää taito. Lueskelee näitä juttuja, niin ajatuksena todella helppoa (ainakin omasta mielestä).
No illalla tai huomenna harjottelee
Helvetti jäätyi. Se siitäkin sitten...
(Bomber Magazine 5/2009)
-
Janezki
-
Viestit: 555
-
Liittynyt: La Kesä 01, 2002 12:00 am
-
Paikkakunta: Voimamöhkäle!
Viesti
Kirjoittaja Janezki » Ma Syys 02, 2013 2:51 pm
Saat viel ens kaudelle uuden menopelin ;) sullahan on moiseen hyvät välityksetkin hyllyssä! Ei muuta ku veivaamaan ;)
Parempi se on rahat olla mielummin kiinni moottoripyörässä kuin huoran perseessä!
~Fuelholic Fighters~
-
Jazka87
-
Viestit: 217
-
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 12:00 am
-
Paikkakunta: Osina.
Viesti
Kirjoittaja Jazka87 » Ma Syys 02, 2013 5:55 pm
Wallu kirjoitti:Miksi myös joskus muistan lukeneeni/kuulleeni, että PRO:t vetelee periaatteessa jarrulla. Eli kaasu on kokoajan vakio ja jalkajarrun kanssa sitte katellaa keulan kulmaa. Eli jos tulee alamäki ja alkaa mennä yli ni vähän lisää jarrua. Ylämäessä taasen vähän pois ja tasasella taas nilkka lukkoon ni pyörä menee aika staattisessa kulmassa.
Mistäköhän löytäis sen pätkän mikä on jollain Plan Bee dvd:lläkin kun Onni vetää pidempää matkaa motollaan keulien ja siin on ylä sekä alamäkiä...
-
Eedeli
-
Viestit: 630
-
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
-
Paikkakunta: 600rr + crf250r
Viesti
Kirjoittaja Eedeli » Ma Syys 02, 2013 10:57 pm
serious-sam kirjoitti:
ekkeri69 kirjoitti:
tenu kirjoitti:Mä en oo tota jarrua opetellu ikkään. Sen takia ei vissiin meekkään, ku korkeentaan vitoselle asti
Kai sekin päivä vielä koittaa, ku ei sutsuki vastaakkaan kaasuun heti??
Ei oo tullu itekään opeteltua tota jarrun käyttöö. Hyvin se on ainakin tähän asti alas tullu kaasua hellittämällä.
Pointti tolle jarrulle onkin jokin muu kuin kiskoa aski läpi isompaa sisään ja ottaa keula alas vauhdin ollessa 250km/h... Noi kaverit kenellä se homma on hanskassa vetelee aika makeesti vaikka kilsatolkulla mutkapätkää hytti pystyssä ja se on komeeta
Kyllähän se keuliminen onnistuu kun tehoa löytyy ilman jarruakin, mutta jos ylikulmiin tai edes balance pointtiin kiinnostaa päästä, eikä vedellä niitä powerkeuloja niin siinä vaiheessa jarrureflexi olis ihan kätevä olla olemassa. Ite opettelin ton takajarrun junnuna fillarilla ja sit seuraavaks mopolla. Mopolla ei ollut tehoja vetää niitä powerkeuloja nii siinä piti oppia vetämään kulmassa että pääsi eteenpäin. Jos nyt pitäis lähteä opettelemaan keulimaan niin kyl mä ihan ekana opettelisin pitämään sen jalan edes muodon vuoksi siinä jarrulla ja sit just sneppailemaan kytkimellä keulaa ylös ja painelisin sen jarrulla alas että tulee vähän tuntumaa siihen jarruun. Ja kaasukahvan kanssa olis hyvä olla mahdollisimman rauhallinen ettei mene pilkkimiseks. Ja hiljaa hyvä tulee! Eiköhän kuka tahansa opi edes keulimisen alkeet kun käy vaikka yhtenä tai kahtena päivänä oikeesti treenaamassa eikä mene porukalla polttelee röökii ja syljeskelee vetosuoran päähän koko illaks
-
Tomi-
-
Viestit: 254
-
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 12:00 am
-
Paikkakunta: pc25 Honda & minicross
Viesti
Kirjoittaja Tomi- » Ti Syys 03, 2013 4:18 pm
Voin kompata erittäin hyvin noi eedelin pari viimeistä lausetta

Lisää treeniä ja vähemmän paskanpuhumista ja selittelyä.
-
Fella
-
Viestit: 616
-
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Viesti
Kirjoittaja Fella » La Syys 07, 2013 12:44 pm
Oma mielipide: Tosiaan pikkuhiljaa haalii sitä kulmaa ja ottaa ns. kiintopisteitä pyörästä että on käsitys mimmosessa kulmassa pyörä menee.
Itsellä meni näin että nostin keulan -> sittenkun näkee clipareiden alta aloin pehmeesti laahaamaan jarrua ja sitten nostin kaasulla haluttuun kulmaan ja pyrin sitten vetämään tasakaasulla ja jarrulla muuttelemaan kulmaa.
Kuten sanottua kilosilla kyykyillä ei tarvitse olla kummonen maestro keuliakseen pitkälle pari markkaa lasissa mutta sittenku mennään vaikka 80kmh vauhtia tasakyytiä niin se on sitä oikeeta keulimista.
Istualteen pyörää pitää viedä huomattavasti suuremmassa kulmassa kuin esim toinen jalka takatapilla keulittaessa.
Reeniä reeniä.