Ajattelin esittää oman näkemyksen aiheeseen. Jos sellanen sallitaan???
Tuolla alussa keskulteltiin siitä mihin suuntaan stuntridinkia tulisi viedä?
Tottakai tekniseen suuntaan ja parhaat pisteet kuskille joka monipuolisuudellaan on sen ansainnut.Sillä jätkin motivaatio säilyy ja maailman huiput saavutetaan. Mutta unohtamatta asiaa,jonka moni on unohtanut matkanvarrella. Kuka loppujen lopuksi maksaa kisoista+palkinnoista aiheutuvat kustannukset (viitaten Leq) NO YLEISÖ!!!! Eli ei saisi unohtaa yleisön mielipidettä,joka mun mielestä on Helvetin tärkeä.Ei sillä että annetaan yleisön vaikuttaa tuomarointiin,vaan annetaan sille sitä mitä se kuitenkin loppupelissä on tullu hakeen. VAUHTIA JA VAARAA esim. FMX tripille, kun on kehitetty nopeasti kasattavat hyppyrit+alastulo
Miksi on unohdettu kisoista kokonaan niin sanottu B-kuski kisa????Ilmottautumismaksu vaikka 30e ja potti jaetaan palkintoina. Veikkaan että vois toimia.(ei lisenssi kuskeille)
Oli muutamana vuonna mukana ja aina takuu varma juttu.Yleisölle tarjoiltiin vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Oman kylän pojat ja tytöt päästettiin valloilleen. Muistatteko esim. Oulu? Voi,Voi mitä touhua.Ihme ettei kukaan loukkaantunu.
Tämä vaan oman kokemuksen mukaan(vaan 129 keikkaa kaudella),mitä enemmän lippailee tai mokailee,niin saa pirkka perus suomalaisen heräämään ja kannustamaan.
Sekin pisti silmään että joku puhui ympyröiden tylsyydestä!!! Mitä vit..... sanon minä. Kolme vuotta sitten oli tasan 1 kuljettaja, joka Suomessa hallitsi tämän ja se oli Joni. Kaikki oli sitä mieltä että toi on pakko oppia. Ja vielä se että yleisö ei ymmärrä trikin vaikeutta, jos siihen lisätään joku combo. Epäilisin kisayleisön olevan 80%:sti asian jollain tavalla perehtynyt. Haaste onkin mielestäni siinä josta Lequ jo puhui. Miten saada se pirkka perusjuntti katsomoon??
Meillä on huomattu, että pelkästään burniksilla saa hyvät aploodit, tekee sen sitten autolla tai pyörällä. Mutta taas pyörätemppujen osalta pienet variaatioerot jää huomaamatta peruskatsojalta. Meillä se on pelkästään showta ja annetaan yleisölle mitä se on tullu hakemaan.Meillä yleisö koostuu 80%:sti normaalista kengän kuluttajasta.
Saksan messuilla olleet varmaan muistaa Britti orkesterin,jolla oli kyllä hurjan näköistä menoa!! Mua ainakin oikeesti pelotti ihan helv... Olin vielä tripillä kuvaamassa josta näki kyllä liikaakin. Katsomo oli ihan villinä ja huusi ja vihelsi täysiä. Vielä sunnuntainakin pikku rapulassa porukka jakso kannustaa Brittihemmoja.
Kiinnostava kommentti Fourilta. Miten vetää vauhti burnista kun yleisö on aidattu ympäri esitysalueen!!! Voi hyvänen aika sentää!
Eihän nyt päädyissä saa olla katsojia. Hyvä esimerkki saatiin nähdä Stuntwarssien videolta,kun pyörä lähtee lapasesta ja menee minne sattuu. Täytyishän kilpailioiden puuttua asiaa jo kuljettaja kokouksessa ja jättää turvaetäisyys päätyihin. Tosin tämä on yleistä Suomen ulkopuolella. Onhan se tietysti perustelu että tämän päivän ammattikuskit hallitsevat laitteensa ja tietää mihin se haluaa sen kanssa mennä. Mutta kuinka otetaan huomion tekninen vika? Toista se on meikäläisen joka vetelee pressuista läpi ja välillä törmilee linja-autoon (kuten Lahdessa), kun tulee yritettyä jotain melkein mahdotonta näille taidoille.On pakko olla joku paikka minne mennä kaatumaan. Mutta olet Four oikeassa,että show ja stuntriding on kaksi eri asiaa. Kisoissa jätkät yrittää 110% ja saattaa jopa paskoa laitteensa. Keskittyessä täysillä johonki trikkiin ei millään voi hymyillä samalla yleisölle.

Kun taas showssa otetaan ensisiasesti yleisö huomioon, joka on taas om taiteenlaji
Olisko mahdollista laittaa kisoihin oma luokka,jossa saisi vetää avustajan kanssa tai niin sanottu täysin vapaa ohjelma??? Ehkä setin pituuskin voisi ola hieman pidempi.Yleisölle äänivalta ja palkinnoksi mainetta ja kunniaa
Empä ole koskaan kirjottanu näin paljoo kerralla. Huh huh kun on hiki ja hengästyttää. Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä. Toivon myös että en loukannut ketään ja jos loukkasin niin
Toivon myös hyvää jatkoa liiton saralle!! Hyvä jätkät!!!!
Marko