Nosta keulaa ihan normaalisti ylös ja lasket heti jarrulla alas. Voi tuntua turhalta aluks, mut saa hyvin tuntumaa jarruun ja siihen miten se millonki vaikuttaa.Keppis kirjoitti:miten opettelen käyttämään jarrua? koitanko pistää tahallani ympäri ja sit jarrua?
kuinka keulitaan??
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: EXC
- T.A
- Viestit: 1377
- Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: gpz 500,smr 511
Ite oppisin niin,että katselin kaiken näköistä stuntti pätkää ja miettisin,että koska sitä jarrua kuuluiu painaa ja sitten vaan käytännön töihin.Tais siinä viikko kulua ennen,kuin vedin ekaa kertaa ympäri,mutta sekin mopolla.Isolla pyörällä se on sitten asia erikseen.Voin sanoa,että ei mopo ajan jälkeen ole mennnyt kertaakaan ympäri piikillä eikä isommalla pyörällä.Joten kannattaa harjoitella jllain tehottomalla vehkeellä jarrun käyttö varsinkin,elleipyörässä ole siaan kuuluvia kaatumissuojia.Noc kirjoitti:Nosta keulaa ihan normaalisti ylös ja lasket heti jarrulla alas. Voi tuntua turhalta aluks, mut saa hyvin tuntumaa jarruun ja siihen miten se millonki vaikuttaa.Keppis kirjoitti:miten opettelen käyttämään jarrua? koitanko pistää tahallani ympäri ja sit jarrua?
Nyttenkin menisi varmasti keulaa pyöräkllä,kuin pyörällä jarrua vasten 5min harjoittelun jälkeen vaikka ebn ole 2-pyöräsellä melkeen vuoteen ajanutkaan.Se on meinan taito jota ei heti unohda.
- Vermin
- Viestit: 166
- Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: 929RR
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha Dt , Bse 125
kuule, opettele käyttään kytkintä ja vaihtaan vaihteitatmz kirjoitti:lisää kulmaa...Vermin kirjoitti: Ykkösellä lähtee ihan kepeesti mutta ei tahdo pysyä ilmassa kun vaihtaa eikä kyllä kiihota painella raakana vaihteita sisään, vinkkejä?![]()
- kopebe
- Viestit: 555
- Liittynyt: To Kesä 26, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: honda
vähän eri suhteessa noi mopon ja f2:sen painot mutta toimiihan se jarru samalla tavalla. Jos olisin Vermin, harjoittelisin toinen jalka jarrulla ja toinen maassa. Kytkimellä ylös ja kun tuntuu menevän yli, painat jarrulla maahan, ETKÄ laita molempia jalkoja maahan. Koitat pikemminkin saada ne tapeille ja jarrun haltuun.Detz kirjoitti:kuule, opettele käyttään kytkintä ja vaihtaan vaihteitatmz kirjoitti:lisää kulmaa...Vermin kirjoitti: Ykkösellä lähtee ihan kepeesti mutta ei tahdo pysyä ilmassa kun vaihtaa eikä kyllä kiihota painella raakana vaihteita sisään, vinkkejä?![]()
itellä (vaikka onkin 50cc DT) menee 1-5 vaihteet läpi ja vauhtiakin kertyy todella hyvin
takajarrun opin käyttämään kun vahingossa liikaa kaasua annoin ja meinasi mennä liian isoon kulmaan,melkeinpä ympäri. silloin näpsäytin jarrua ja nyt kun oppinut kikkailemaan niin menee pitkääkin siivua ( yli 300m )
- jaket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace
mopolla on pakko vaihtaa harjoitellessa, kun 1 menee 5km&h:ssa, ja 6 nen 60km/h:a. isolla pyörällä voi ajaa ykkösellä, jos kulma kohdillaan, koska pyörä voi mennä 100km/h:ssa ykkösellä.
isolla pyörällä on ihan turha pitää jalkaa maassa. kumpikin vaan tapeilla.
jarrua joutuu opettelemaan paljon. koska se pitää saada automaattiseksi. siksi kannattaa käyttää sitä aina, ajatella sen käyttämistä jne.
itse myönnän sen täysin, että mopolla perus keuliminen on helvetisti vaikeempaa kuin isolla pyörällä. iso pyörä keulii suht näyttävästi kevyellä kaasun käännöllä. mopossa on todellä lyhyet välit, keula pitää saada heti pystyyn ja sitä on lähes pakko hillitä jarrulla. joten jarrun oppii nopeesti mopolla. mopolla ei voi kaasulla paljon korjailla. mopolla jo keulan pystyyn saaminen vaatii monesti aika suoritusta, kun pitää käyttää hemmetisti kierroksia ja raa-asti kytkintä. mopolla harjoitelleilla ei ole ongelmia kytkimen rääkkäämistä kohtaan.
isolla pyörällä on ihan turha pitää jalkaa maassa. kumpikin vaan tapeilla.
jarrua joutuu opettelemaan paljon. koska se pitää saada automaattiseksi. siksi kannattaa käyttää sitä aina, ajatella sen käyttämistä jne.
itse myönnän sen täysin, että mopolla perus keuliminen on helvetisti vaikeempaa kuin isolla pyörällä. iso pyörä keulii suht näyttävästi kevyellä kaasun käännöllä. mopossa on todellä lyhyet välit, keula pitää saada heti pystyyn ja sitä on lähes pakko hillitä jarrulla. joten jarrun oppii nopeesti mopolla. mopolla ei voi kaasulla paljon korjailla. mopolla jo keulan pystyyn saaminen vaatii monesti aika suoritusta, kun pitää käyttää hemmetisti kierroksia ja raa-asti kytkintä. mopolla harjoitelleilla ei ole ongelmia kytkimen rääkkäämistä kohtaan.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------
------------------
-
- Viestit: 811
- Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am
Itse huomannut tosi suuren eron 125cc 2-t enskan ja ktm:n lc4 640cc välillä keulimisessa(yllätys).
Piikkisellä pysty keuliin 1-3vaihteella, piikillä keula ilmaan ja lähes samantien alas, kun ei osannu jarrua kunnolla.
Nytten, kun pyörä vaihtunut isompaan 4-t on taidot muuttunut sen verran, että pystyy vaihteita jopa pari vaihtamaan keulitellessa ja vieläkään ei todellakaan takajarru hyvin hallussa, eli moottorijarrulla menee.
Siitä kysyisinkin, että miten paljon tollasen kotarin moottorijarruun voi luottaa, eli voiko millasta kulmaa vetää pelkällä moottorijarrulla palauttaakseen eturenkaan maahan?
Takajarru täytyis jotenkin saada mukaan keulimiseen......
Keula ilmaan ja jarrulla alas tyyli tuntuu vaan niin saatanan toivottomalta ja loputtomalta, muita vinkkejä oppia takajarrun käyttö?
Sekavaa, koittakaa ymmärtää.
Piikkisellä pysty keuliin 1-3vaihteella, piikillä keula ilmaan ja lähes samantien alas, kun ei osannu jarrua kunnolla.
Nytten, kun pyörä vaihtunut isompaan 4-t on taidot muuttunut sen verran, että pystyy vaihteita jopa pari vaihtamaan keulitellessa ja vieläkään ei todellakaan takajarru hyvin hallussa, eli moottorijarrulla menee.
Siitä kysyisinkin, että miten paljon tollasen kotarin moottorijarruun voi luottaa, eli voiko millasta kulmaa vetää pelkällä moottorijarrulla palauttaakseen eturenkaan maahan?
Takajarru täytyis jotenkin saada mukaan keulimiseen......
Sekavaa, koittakaa ymmärtää.
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
omallä ex-kottaraisella pysty ainakin vetämään pikkasen yli balancepointin ja hyvin palas moottorijarrulla kahelle renkaalle...zeby kirjoitti: Siitä kysyisinkin, että miten paljon tollasen kotarin moottorijarruun voi luottaa, eli voiko millasta kulmaa vetää pelkällä moottorijarrulla palauttaakseen eturenkaan maahan?
opettele vaan se takajarru, niin ei käy hassusti
HP-Garage
- pommikone
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ni sutii
Ite hieroin sillä tyylillä että keula ylös ja melkein heti jarrulla alas. Siitä se rupes sitten pikku hiljaa luonnistumaan. Esimerkiksi mönkijällä kun vetelee muutaman sata metriä keulien niin siihen jarruun tulee koskettua aika saatanan monta kertaa kun taas "isolla" pyörällä sillä matkalla ei välttämättä tarvii koskea koko jarruun ja meno on silti näyttävää.
Arbeit macht frei
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha Dt , Bse 125
- Tessustelija
- Viestit: 1391
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
- Viesti:
Onko sulla rumpujarru dt:ssä? Mulla on pv:ssä sama ominaisuusDetz kirjoitti:miten sen nyt sanois miten se jarru kannattis laittaa. itellä on sellanen aluksi löysä mutta sitten toppaa ku seinään eli meneepi lukkoon. alkanu pikkuhiljaa löytämään kulmaaki tuolla mopolla vaikka melkoinen temppuilu siinä ensin on että saa vaihteet läpi ja vauhdilla kulmaan.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha Dt , Bse 125
ei ole, levyjarruTessustelija kirjoitti:Onko sulla rumpujarru dt:ssä? Mulla on pv:ssä sama ominaisuusDetz kirjoitti:miten sen nyt sanois miten se jarru kannattis laittaa. itellä on sellanen aluksi löysä mutta sitten toppaa ku seinään eli meneepi lukkoon. alkanu pikkuhiljaa löytämään kulmaaki tuolla mopolla vaikka melkoinen temppuilu siinä ensin on että saa vaihteet läpi ja vauhdilla kulmaan.![]()