Puolatko Rikki?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- ToMatti
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ktm 250sx
Puolatko Rikki?
Suzuki gsx-r 750 93w.
Elikkä laitoin pari päivää sitten pyörääni uudet tulpat. toimivat moitteettomasti. Seuraavana päivänä ei lähtenyt käyntiin. katsoin kipinää ja tuntui heikolta, jotenka otin startterin esille ja katsoin tuleeko tulpan johdosta virtaa lamppu välkkyi välillä mutta ei mielestäni niinkuin pitäisi tämä siis 1 pytystä ja 4 pytystä ei valo välkkynyt mutta kipinä oli heikko.
Puolat sijaitsee vierekkäin ja ovat kiinnitetty samaan rautaa noin 50mm etäisyydelle toisistaan. Sytytystulpille menevät johdot ovat päällekkäin/ristikkäin.
Eli onko ongelmana se että,
1. Puolat ovat liian lähellä toisiaan.
2. Maadoitus on liian huono
3. Johdot antavat läpi kun ovat päällekkäin.
4. puolat ovat menneen talven lumia.
Elikkä laitoin pari päivää sitten pyörääni uudet tulpat. toimivat moitteettomasti. Seuraavana päivänä ei lähtenyt käyntiin. katsoin kipinää ja tuntui heikolta, jotenka otin startterin esille ja katsoin tuleeko tulpan johdosta virtaa lamppu välkkyi välillä mutta ei mielestäni niinkuin pitäisi tämä siis 1 pytystä ja 4 pytystä ei valo välkkynyt mutta kipinä oli heikko.
Puolat sijaitsee vierekkäin ja ovat kiinnitetty samaan rautaa noin 50mm etäisyydelle toisistaan. Sytytystulpille menevät johdot ovat päällekkäin/ristikkäin.
Eli onko ongelmana se että,
1. Puolat ovat liian lähellä toisiaan.
2. Maadoitus on liian huono
3. Johdot antavat läpi kun ovat päällekkäin.
4. puolat ovat menneen talven lumia.
Lieveilmiö on isompi ilmiö kuin itse ilmiö.
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am
Re: Puolatko Rikki?
1. Ei. Puolat eivät voi olla liian lähellä toisiaan.ToMatti kirjoitti:Suzuki gsx-r 750 93w.
Eli onko ongelmana se että,
1. Puolat ovat liian lähellä toisiaan.
2. Maadoitus on liian huono
3. Johdot antavat läpi kun ovat päällekkäin.
4. puolat ovat menneen talven lumia.
2. Ei. Puolia ei tarvi millään lailla erikseen maadoittaa. Niille tulee plussa virtalukolta ja sytkäboksi pätkii maata.
3. Ei. Tuskin ne johdot toisiinsa kipinän kipinöivät. Maihin voivat kyllä iskeä.
4. Ei. Aika epätodennäköistä on että molemmat puolat olisivat yhtäkkiä hajonneet.
- Z1K
- Viestit: 277
- Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 1186-turbo ja KTM 300exc
-
- Viestit: 1081
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: Homo'O'sohva
Kannattaa mitata se jännite sieltä puolilta samalla kun starttaa. Se puolille menevä virta kulkee aika monen kytkimen ja liitoksen läpi ennen kun se on siellä puolilla. Eli niistä oransseista johdoista, jos jännite on paljon alhasempi kuin akun jännite, niin kannatta putsailla liittimet ja tappokatkasin. Samalla suihkauttaa niihin crc:tä tai wd40 tms.
- ToMatti
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ktm 250sx
Vielä semmoista että kun tulppa kosketaa maata ei tule kipinää ja testeri ei vilku mutta kun laittaa muutaman millin päähän rungosta niin kipinöi rungon ja tulpan välissä sekä käressä ja testerikin vilkuttaa valoa. ????
Joo kokeilin vielä 8 eri tulppaa niin osasta antoi valoa kun oli tulppa kiinni rungossa... Eli olisiko tulpat mennyt yhden ajokerran jälkeen?? Mistä tämmöinen voisi johtua?
Joo kokeilin vielä 8 eri tulppaa niin osasta antoi valoa kun oli tulppa kiinni rungossa... Eli olisiko tulpat mennyt yhden ajokerran jälkeen?? Mistä tämmöinen voisi johtua?
Lieveilmiö on isompi ilmiö kuin itse ilmiö.
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: FZR1000 -89
Akku nimen omaan voi nyt olla liian heikko. Lataaminen ei välttämättä myöskään tuo ratkaisua, kun olet nyt jurrannut konetta käyntiin jonkin aikaa (lataaminen riittää ehkä yhteen starttiin, jolla käynnistyminen on mahdollista ja sitten käynnistyminen ei enää ole mahdollista tuossa jamassa, vaikka starttimoottori pyöriikin kohtuullisesti). Ja laturi kiinni starttaaminen ei ainakaan auta mitään, sillä laturi tuottaa enintään muutaman amperin ja starttimoottori kuluttaa muutaman kymmenen amperia.
Ehdotan, että laitat jotkut tulpat kiinni ja kaiken ihan normaalisti. Sitten kytket auton akun rinnan moottoripyörän akun kanssa ja käynnistät pyörän (kertomasi perusteella saat erittäin todennäköisesti käyntiin, voi tosin vaatia muutaman yrityksen). Ajat sitten pitkän lenkin. Seuraavana aamuna yrität käynnistää pyörän sen omalla akulla parhaasi mukaan. Ellei lähde, akku vaihtoon!
Ehdotan, että laitat jotkut tulpat kiinni ja kaiken ihan normaalisti. Sitten kytket auton akun rinnan moottoripyörän akun kanssa ja käynnistät pyörän (kertomasi perusteella saat erittäin todennäköisesti käyntiin, voi tosin vaatia muutaman yrityksen). Ajat sitten pitkän lenkin. Seuraavana aamuna yrität käynnistää pyörän sen omalla akulla parhaasi mukaan. Ellei lähde, akku vaihtoon!
- ToMatti
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ktm 250sx