väliputket,sliparit,penkitys
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: K8
väliputket,sliparit,penkitys
Onko noissa hirveesti eroja ko alkaa penkittää et onko mikä väliputki(kat pois) ja mikä slipari ainakaan tellussa ei ollu mitään vitun virkaa oliko m4 kokoränni vai vakioputki yoshin pöntöillä, samat käppyrät tuli penkissä... taitaa olla noi toinen toistaan paremmat myyntipuheet ihan shittiä.
Luin joltai palstalta(ei muista mikä,oisko ollu gixxer.com) jutun et pelkällä stock alkukäyrällä saatu just samoja tehoja/käyriä mitä jollai stockpakosrj+sliparit, jopa parempia Ottomoottorissa ei vissiin tolla vastapaineella oo niin hirveitä merkityksiä kun tuppi nurin vetää, tuskin sinne putkeen vakuumia 12000rpm jengoilla tulee vaikkei siinä ois ko alkukäyrä eikä varmaan 5000rpm? Dynoissakinhan on eroja tuloksissa mutta yleisesti ottaen.
Minkälaista mielipidettä teillä on/kokemusta asiasta? ei ainakaan tellussa tullu kokorännillä ko 1000e kalliimmat 2-3 kaakkia, mitä slipareilla ois saanu.
tarkoitan nyt lähinnä sitä perinteistä putsari+ecusäätö+slipari/kokoputki penkitystä. ei mitään nokkien / litistysten hifistelyä.
enhän mä mistään mitään tiiä, tuli vaan mieleen.
Luin joltai palstalta(ei muista mikä,oisko ollu gixxer.com) jutun et pelkällä stock alkukäyrällä saatu just samoja tehoja/käyriä mitä jollai stockpakosrj+sliparit, jopa parempia Ottomoottorissa ei vissiin tolla vastapaineella oo niin hirveitä merkityksiä kun tuppi nurin vetää, tuskin sinne putkeen vakuumia 12000rpm jengoilla tulee vaikkei siinä ois ko alkukäyrä eikä varmaan 5000rpm? Dynoissakinhan on eroja tuloksissa mutta yleisesti ottaen.
Minkälaista mielipidettä teillä on/kokemusta asiasta? ei ainakaan tellussa tullu kokorännillä ko 1000e kalliimmat 2-3 kaakkia, mitä slipareilla ois saanu.
tarkoitan nyt lähinnä sitä perinteistä putsari+ecusäätö+slipari/kokoputki penkitystä. ei mitään nokkien / litistysten hifistelyä.
enhän mä mistään mitään tiiä, tuli vaan mieleen.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 1:00 am
Ainakin nykysissä tonnisissa rivikoneissa näkee kokoputkistolla ja säädöllä lisäyksiä luokkaa 8-10hp, joskus jopa enemmän. Rivikoneissa tosin kollektorit, putkien pituudet ym. sarjan resonointialue vaikuttaa hieman toisella tavalla kuin papattimissa.
Slipareilla haetaan yleensä kyllä ääniä ja painonpudotusta, jos saa ylipäätänsä kaakin tai kaksi niin voi olla tyytyväinen.
Kokoputkistoilla sitten taas haetaan mahdollista tehonlisäystä ja lisää painonsäästöä.
Yleisesti ottaen tuoreemmissa pyörissä on aika hyvin toimivat putkistot.
Slipareilla haetaan yleensä kyllä ääniä ja painonpudotusta, jos saa ylipäätänsä kaakin tai kaksi niin voi olla tyytyväinen.
Kokoputkistoilla sitten taas haetaan mahdollista tehonlisäystä ja lisää painonsäästöä.
Yleisesti ottaen tuoreemmissa pyörissä on aika hyvin toimivat putkistot.
- Manza
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Tellu S, DR-Z400S, SRAD Fighter Bitch
- Viesti:
Mulla TLS oli 119,8 vakiona takapyörällä, sitten sliparit, PC2 ja filsu laittoi huipulle lisää n.3hv, mutta kyllä se paremmin tuntuu elävän läpi alueen.
Eli ei uippujen takia tarvi, mutta papatus, ulkonäkö, ja yleinen pikku ruuvailu. Olen koittanut vakiot, avatut vakiot, yoshit ja Leovincet. Oma ECM säädettynä ja PC2, K&N ja BMC.
Ai niin, TLS:ssä eniten tekee vuosimalli
Eli ei uippujen takia tarvi, mutta papatus, ulkonäkö, ja yleinen pikku ruuvailu. Olen koittanut vakiot, avatut vakiot, yoshit ja Leovincet. Oma ECM säädettynä ja PC2, K&N ja BMC.
Ai niin, TLS:ssä eniten tekee vuosimalli
-Manza-
Bitch Fighter
Bitch Fighter
- MustaSurma
- Viestit: 567
- Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...
Jätkät tuijottaa pelkästään huippuhevosia, tsot tsot... Ostakaa sitten tehokkaampia takakumeja, tai jotain, ja jättäkää putkihipoilut pois..
Asiaan!
Yleensä hyvin säädetyn vekottimen käyrät eroaa vakioon nähden ehkä eniten keskialueilla, jonne parhaimmillaan saadaan se +10 - +15hv lisää, ja se on paljon. Sitä keskialuetta kun tulee käytettyä ajossa huomattavasti enemmän, kuin sitä marginaalista 15krpm:n +3:a hepoa. Samoin vääntökäyrät näissä hyvin säädetyissä on huomattavasti tasaisempia kuin vakiot, ja montut puuttuu.
Summa summarum: vaikka mopossa ei ole huipputehoja penkityksen jälkeen kuin ehkä +5hv, niin se samainen mopo saattaa olla aivan eri planeetalta ajettavuudeltaan, ja vetää tyhjäkäynniltä kuin juna.
Sittentaas jos on kyse essonbaarissa pätemisestä niin se on toinen juttu...
Asiaan!
Yleensä hyvin säädetyn vekottimen käyrät eroaa vakioon nähden ehkä eniten keskialueilla, jonne parhaimmillaan saadaan se +10 - +15hv lisää, ja se on paljon. Sitä keskialuetta kun tulee käytettyä ajossa huomattavasti enemmän, kuin sitä marginaalista 15krpm:n +3:a hepoa. Samoin vääntökäyrät näissä hyvin säädetyissä on huomattavasti tasaisempia kuin vakiot, ja montut puuttuu.
Summa summarum: vaikka mopossa ei ole huipputehoja penkityksen jälkeen kuin ehkä +5hv, niin se samainen mopo saattaa olla aivan eri planeetalta ajettavuudeltaan, ja vetää tyhjäkäynniltä kuin juna.
Sittentaas jos on kyse essonbaarissa pätemisestä niin se on toinen juttu...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
..kokeillaanko?Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia