Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
Turboharri
-
-
Viesti
Kirjoittaja Turboharri » Pe Tammi 09, 2009 12:32 pm
Eli kaikessa lyhykäisyydessään, kysymys kuuluu.
Mitä öljyä porukka suosittelee tälläiseen "viritettyyn" Suizan pannuun? Olis pikkuhiljaa tarkoitus laittaa kone käyntiin
Ja kuulemma tarkka öljyn laadusta

???
Kiitos etukäteen!
-
LEQ
-
-
-
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja LEQ » Pe Tammi 09, 2009 1:59 pm
En tiedä, onko nyt sen tarkempi kuin muutkaan pyörät, suosittelen kuitenkin käyttämään Hyvää Öljyä ja vaihtoväli lyhyt. Säästää pitkässä juoksussa...
Castrol R4 SuperBike ja Shell Advance Ultra 4 ainakin toimineet mulla.
Kytkin mulla tosin lock-up.
-
Läski
-
-
Viesti
Kirjoittaja Läski » Pe Tammi 09, 2009 3:48 pm
Omassa on ollut ja on edelleen Castrol GPS 10-40 tai 15-50
En ole vaihtanut kun ei ole ollut valittamista. Vakio kykä, ilman lokappia
-
Turboharri
-
-
Viesti
Kirjoittaja Turboharri » Pe Tammi 09, 2009 10:25 pm
Kiitos vaan tiedoista! Tämä riittää nyt. Ei muuta kuin öljyä ostamaan ja pannu paskaksi
-
cooleri
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja cooleri » Su Tammi 11, 2009 8:55 pm
Pikkasen ohi aiheen mutta mitäs tuumaatte voiko Hornettini turbon asennuksen jälkeen kytkin luistaa siitä syystä että olen käyttänyt siinä Castrolin turbo 10-w40 öljyä joka ei ole tietääkseni pyörien kytkimen kannalta parasta öljyä? Jo 175hv:n/180Nm jälkeen kytkin ei pitänyt edes jäykemmillä jousilla. Toisaalta pari kesää mulla ollut siinä myös lock-uppi joka pitää kyllä varmasti. Tosin nyt on Horossa 250hv
Mitenkähän on samalla moottorilla varustetut Bladet saatu kytkimen puolesta pitämään?Turbotettuhan niitäkin on. Olisikohan "ei kytkinlisäaineistetun" öljyn käyttö Hornetissa aiheuttanut pari vuotta sitten jo em.175hv:n tehoilla kytkimen nöyrtymisen. Ymmärtääkseni identtisellä Bladen koneella kytkin pitää ainakin runsaat 130hv:n tehoilla tai mitä nyt 98-mallisessa Bladessa ruutia mahtoi ollakaan(?) Tietty radikaali vääntömomentin kasvu on kova rasitus kytkimelle. Ja onhan reilun 40:nen hepan lisäys myös aika raju kytkimelle.
Tän hetkinen mietinnän paikka on että kauanko Hornetin veivit kestää nykyistä 250hv:tehoa. Tai muutkin paikat
-
Smokie
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja Smokie » Su Tammi 11, 2009 10:59 pm
cooleri kirjoitti:Pikkasen ohi aiheen mutta mitäs tuumaatte voiko Hornettini turbon asennuksen jälkeen kytkin luistaa siitä syystä että olen käyttänyt siinä Castrolin turbo 10-w40 öljyä joka ei ole tietääkseni pyörien kytkimen kannalta parasta öljyä? Jo 175hv:n/180Nm jälkeen kytkin ei pitänyt edes jäykemmillä jousilla. Toisaalta pari kesää mulla ollut siinä myös lock-uppi joka pitää kyllä varmasti. Tosin nyt on Horossa 250hv
Mitenkähän on samalla moottorilla varustetut Bladet saatu kytkimen puolesta pitämään?Turbotettuhan niitäkin on. Olisikohan "ei kytkinlisäaineistetun" öljyn käyttö Hornetissa aiheuttanut pari vuotta sitten jo em.175hv:n tehoilla kytkimen nöyrtymisen. Ymmärtääkseni identtisellä Bladen koneella kytkin pitää ainakin runsaat 130hv:n tehoilla tai mitä nyt 98-mallisessa Bladessa ruutia mahtoi ollakaan(?) Tietty radikaali vääntömomentin kasvu on kova rasitus kytkimelle. Ja onhan reilun 40:nen hepan lisäys myös aika raju kytkimelle.
Tän hetkinen mietinnän paikka on että kauanko Hornetin veivit kestää nykyistä 250hv:tehoa. Tai muutkin paikat
Käy kytkinlevykaupasta hakemassa GSXF1200 Sutsukin välilevyjä jotka on vain 1,5mm paksuja. Niillä kun latoo kytkimen niin täyteen ku mahtuu nii johan luulisi löytyvän se seuraava heikko paikka. SC28:n kytkimen tilalle menee SC33 kytkin ja siihen Banditin välilevyillä 11 paria levyjä niin vot vot. Otahan ja ilmoittele mikä paikka seuraavaksi antaa periksi...
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
cooleri
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja cooleri » Su Tammi 11, 2009 11:15 pm
Smokie kirjoitti:cooleri kirjoitti:
Käy kytkinlevykaupasta hakemassa GSXF1200 Sutsukin välilevyjä jotka on vain 1,5mm paksuja. Niillä kun latoo kytkimen niin täyteen ku mahtuu nii johan luulisi löytyvän se seuraava heikko paikka. SC28:n kytkimen tilalle menee SC33 kytkin ja siihen Banditin välilevyillä 11 paria levyjä niin vot vot. Otahan ja ilmoittele mikä paikka seuraavaksi antaa periksi...
Niin lock-uppihan mulla jo on Horossa mut aattelin et oiskohan se parin vuoden takainen luisto johtunut tosta öljystä
Nyt lähinnä arveluttaa veivit ja vakiomännät. Mut Horoon ei olis hirveesti motivaatiota enää satsata kun olis tarkoitus aloittaa uusi projekti mut Hornetti on vieläkin OMASSA tallissa
Toisaalta se liikahtaa noillakin tehoilla jo sen minkä tollasen tyttöjen pyörän voi kuvitellakin/on tarvetta liikkuvankin.

Oiskohan joku Horoon tai Bladeen veivejä jostain hommannut? Jos sopivat vahvemmat veivi löytyis niin voishan sellaset investoida koska näyttää siltä että vaikka Horon saisin myytyäkin niin uutta projektia en enää kesäksi ehdi tehdä niin varmaan sillä vois enskesän vielä ajella. Ja uusilla veiveillä ehkä voi ruuvata vähän paineitakin lisää
-
The_Hooligan
-
-
-
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja The_Hooligan » Su Tammi 11, 2009 11:24 pm
Mikäs ne veivit sieltä tappaa, siis kai sulla on joku ajatus miksei vakiot kestäisi vai onko nyt vain tehtävä jotain tekemisen ilosta? Panosta ennemmin mäntiin, koska kasvavalla teholla/paineella jne alkaa lämpökin kasvamaan.
-
cooleri
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja cooleri » Ma Tammi 12, 2009 12:01 am
The_Hooligan kirjoitti:Mikäs ne veivit sieltä tappaa, siis kai sulla on joku ajatus miksei vakiot kestäisi vai onko nyt vain tehtävä jotain tekemisen ilosta? Panosta ennemmin mäntiin, koska kasvavalla teholla/paineella jne alkaa lämpökin kasvamaan.
No lähinnä olen epäillyt että miten paljon vakioveivit kestää kun teho yli kaksinkertaistuu niin on se kova rasitus moottorille kaikenkaikkiaan. On totta että männät joutuvat kovalle rasitukselle lämpökuormituksen takia ja eteenkin kun mulla ei cooleriakaan ole. 1 Barin paineilla ei tosin nakutustakaan ole ilmennyt. Us-parts ei ainakaan kyselyn mukaan pysty toimittamaan matalapuristeisia mäntiä. Varmaan jostain löytyy mutta mistä?

Jos joku tietää kertokaa
-
The_Hooligan
-
-
-
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja The_Hooligan » Ma Tammi 12, 2009 1:21 am
Et ajatellut prätkäpuolen erikoisliikkeiden pariin kääntyä prätkäpuolen asioissa..?
Nojoo.
JE tekee millaiset männät vain, vaikka mittatilauksena jos ei listalla ole ja hinta pysyy yhä normitasolla.
http://www.jepistons.com/
-
cooleri
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja cooleri » Ma Tammi 12, 2009 9:59 am
The_Hooligan kirjoitti:Et ajatellut prätkäpuolen erikoisliikkeiden pariin kääntyä prätkäpuolen asioissa..?
Monenkin prätkäliikkeen puoleen olen kääntyillyt. Korkeapuristeisia mukeja löytyy runsaasti mutta turbokäyttöön ei ainakaan Hornetin valikoista löydy
Takomännistä tietty voi sorvata puristuksia alas mutta aina siinäkin kestävyys kärsii.
Nettitilauksissa on taas aina omat hankaluuudet ihan jo lontoonkielen hallitsemisesta lähtien. Jos ei nettifirman listalta löydy suoraan sopivia niin miten selvität kaverille Ameriikoissa että millaisilla mitoilla männät haluat

Ja piirustukset ja mitat olisi heti ekakerralla osuttava kohdalleen. Toisaalta voihan tuolla jepistonsilla olla ihan paikanpäällä sellainen kaveri joka osaa tehdä ja laskea ja työstää sopivat mukit
-
Miclos
-
-
-
Paikkakunta: Crusher+"Frodo"+Honda cbr600 mallia vanha mutta paska
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Miclos » Ma Tammi 12, 2009 1:34 pm
Noista je:n männistä, eli esimerkiksi mp-palvelun Jemiseltä saat tilattua männät je:ltä turbo käyttöön...
Eiku puhelua menemään. Jeminen 0400-555885
Ja ettei menis ihan ot niin ite käyttelen bel-ray 10-50. Kytkinkin pidellyt.
Ennen oli tota advancea ja sekin toimi.
-
japi80
-
-
Viesti
Kirjoittaja japi80 » Ti Tammi 13, 2009 6:34 pm
jokainen on öljyistä eri mieltä, ihan sama jos aletaan vertailemaan uskontoja.
toinen väittää tyyliin "castrolia ei kannata missään nimessä käyttää VARSINKAAN gsx-r:n i/ö -koneessa, ei pelaa vaihteisto ei kytkin eikä mikään"
ja toinen samaan aikaan väittää "oon ajanu i/ö -gsxr:llä 15 vuotta ja kytkin + vaihteisto pelaa loistavasti castrolilla. mitään ongelmia ei oo koskaan ollu"
-
turboman
-
-
-
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja turboman » Ti Tammi 13, 2009 7:12 pm
Motulia oon laittanu turbopyörään viimeiset 15 vuotta . Nykyisin tuota 5100 , ennen se oli 3100.
Toimii ne varmaan muutkin oikeat pyöräöljyt.
Motul/Castrol sekoitus ei toimi , eli ei sekakäyttöä
-
Smokie
-
-
-
Viesti
Kirjoittaja Smokie » Ti Tammi 13, 2009 9:59 pm
Uteliasta mieltä kiinnostaa mitä tapahtuu sekakäytöllä, siis öljyjen sekoittelulla

Aina siitä pelotellaan mutta minä en oo löytänyt vielä sitä ongelmayhdistelmää.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!