turbo ongelmia
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Loka 13, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX1100R
turbo ongelmia
elikkäs pyörä on 1100cc gsxr vm 87 turbo. ja semmonen ongelma että ei käy tyhjäkäyntiä ja kaasutellessa myös jotenki raskaan olosest...säätelin neulojen asentoi ja tuntu et mitä rikkaammalle laitto niin toiminta parantu, mutta neula alimmassaki asennos käytelles haisee pakokaasu pirust bensalle...myös pientä tasakaasulla paukuttelua havaittavissa. tietäiskö kukaan täl selityksellä mist vois lähtä vikaa ettimää?
- Dune
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX1100R, Suzuki GS450E cafe projekti
- Viesti:
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Loka 13, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX1100R
No nyt on säädetty ja rassattu oikee urakalla, lähti pelittää paremmin kierroksil pelaa nyt hyvin(bensa pumppu päällä) mut kaasun ku höllää ni viel paukuttaa ja tyhjäkäynti on vähän parempi mut ei silti hyvä, mul ei tuu nyt muuta mieleen ku et jako heittäs hampaal, miä kyl sen syynäsin niin pirun tarkkaa ku sen laitoin
-
- Viestit: 906
- Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am
- rowdy_dopes
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: bussi
-
- Viestit: 679
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: LEAN, LOW & MEAN
niin kauan ku toimi...rowdy_dopes kirjoitti:itselläni oli samanlaisia ongelmia toissa kesänä kun talvella purkasin pyörän huomasin jakopään ketjussa pykälän virheen oli muistaakseen 21pin ku pitäs olla22...
tänä kesänä kävi tyhjä käyntiä ja toimi hyvin
no joo... samassa kerhossa...
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:00 am
Re: turbo ongelmia
Neulojen ei pitäisi tuommoisessa vaikuttaa tyhjäkäyntiin millään lailla. Luistit ja neulat voi vaikka ottaa kokonaan pois koneen käydessä ilman vaikutusta käyntiin. Eri asia on customimopot ym. missä yksi kaasari ruokkii kahta isoa pyttyä. Niissä tulee tavaraa neulaputkesta tyhjäkäynnilläkin.Susaki kirjoitti:elikkäs pyörä on 1100cc gsxr vm 87 turbo. ja semmonen ongelma että ei käy tyhjäkäyntiä ja kaasutellessa myös jotenki raskaan olosest...säätelin neulojen asentoi ja tuntu et mitä rikkaammalle laitto niin toiminta parantu, mutta neula alimmassaki asennos käytelles haisee pakokaasu pirust bensalle...
- Dogma
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 850 88' TBO
Kehtaakohan tätä ees kirjottaa... Noh.. Oli kesän pyörä pajotuksen alla ja ennen lumia sain kashan paketin. Pyörä pihalle ja hyvin lähti käyntiin. Vaihe päälle ja röttäili niin pirusti, ettei liikkeelle päässy. Kaasareita auki, tulppia vaihtoon ja hirveää kiroilua. Lopulta laitoin tulpanjohdot oikeille tulpille javot. Vielä kerran purkasin kaasarit ja kokosin osat oikiassa järjestyksessä eikä ongelmia enää ollut (oli yhessä kaasarissa menny semmonen muovi renkula neulan väärälle puolelle). Kaikkea voi sattua ko on paketti atomeina tallin lattialla.
Ei valmistunukkaan..
-
- Viestit: 1024
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Vaikuttaako lämpötila käyntiin (kylmä kone vs kuuma kone)? Mitä tapahtuu jos laitat pumpun pois päältä, tasakierroksilla/nopealla rullan avauksella?
Yksi hyvä testi ongelmien pois rajaamiseksi on ohivuotomittaus. Jos venttiilit kantavat tai jostain muusta syystä paineet ovat hakusessa niin mittaus ilmoittaa varsin helposti mistä kiikastaa.
Mäntä yläkuolokohtaan oikealla kierroksella ja sitten vaan mittarilla painetta pyttyyn tulpan reiästä. Jos vuotoa on paljon niin kuulet helposti mistä vuotaa. Sihinästä sitten paikallistat, että kantaako venat vai vuotaako alas.
Jos ongelmaa ei ole, niin tiedät ainakin sitten, että painetta löytyy ja sen osaston voi rajata pois.
Käynnistä kylmä kone ja pidä hetken aikaa kaasulla siinä kohdassa jossa käy huonosti. Sen jälkeen mittaat pakosarjasta lämpötilat ja vertaat onko joku putki kylmempi kuin muut. Tällä tavalla erotat mahdollisen huonon sylinterin toimivista ja saat vihjettä että mikä kaasari voisi olla huollon tarpeessa.
Pikku hiljaa rajaat mahdollisia ongelmia pois, niin kyllä se vika löytyy.
Yksi hyvä testi ongelmien pois rajaamiseksi on ohivuotomittaus. Jos venttiilit kantavat tai jostain muusta syystä paineet ovat hakusessa niin mittaus ilmoittaa varsin helposti mistä kiikastaa.
Mäntä yläkuolokohtaan oikealla kierroksella ja sitten vaan mittarilla painetta pyttyyn tulpan reiästä. Jos vuotoa on paljon niin kuulet helposti mistä vuotaa. Sihinästä sitten paikallistat, että kantaako venat vai vuotaako alas.
Jos ongelmaa ei ole, niin tiedät ainakin sitten, että painetta löytyy ja sen osaston voi rajata pois.
Käynnistä kylmä kone ja pidä hetken aikaa kaasulla siinä kohdassa jossa käy huonosti. Sen jälkeen mittaat pakosarjasta lämpötilat ja vertaat onko joku putki kylmempi kuin muut. Tällä tavalla erotat mahdollisen huonon sylinterin toimivista ja saat vihjettä että mikä kaasari voisi olla huollon tarpeessa.
Pikku hiljaa rajaat mahdollisia ongelmia pois, niin kyllä se vika löytyy.