... GertMüllerin rataseikkailut...

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Pe Heinä 11, 2014 1:47 am

Kirkkaisiin kun ei koske, eikä alkuun litki väkisin hirveetä nousua päälle, niin hyvin sitä vanhakin jaksaa :)
Väsymys lähtee tunnetusti kahvilla ja raittiilla ilmalla, eli ainoaksi haitaksi jää pieni nestehukka urheilusuorituksen aikana.

No jos seuraavat kisat vähän rauhallisemmin sitten :D
-Unknown Fighters SFC-

Tallipaikka
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2013 7:45 pm

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja Tallipaikka » Ke Heinä 23, 2014 8:51 pm

Miten vitussa ukko pystyy ajamaan krapulassa. Itellä huonot yöunetkin vaikuttaa jo sen verran, että parempi olla ajamatta, ja ottaa päikkärit.

Mutta, onko nuo scanukit tonnareille vain, vai onko siellä kusiaisille oma luokka?

Ja osaatko sanoa, että saanko ajaa kisan scanukkeja, kun kierrän koko kauden suomen cuppia?

Avatar
VeeWee
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 21, 2010 1:00 am
Paikkakunta: nätin värinen 12R -00,setori -91

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja VeeWee » Pe Heinä 25, 2014 11:38 pm

Tallipaikka kirjoitti:Miten vitussa ukko pystyy ajamaan krapulassa. Itellä huonot yöunetkin vaikuttaa jo sen verran, että parempi olla ajamatta, ja ottaa päikkärit.
thelittleone kirjoitti:Raskaankaluston miehistä löytyy ns. miehiä...ammattilaiset ja amätöörit onkin sitten erikseen. :D

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » La Heinä 26, 2014 11:02 pm

Tallipaikka kirjoitti:Miten vitussa ukko pystyy ajamaan krapulassa. Itellä huonot yöunetkin vaikuttaa jo sen verran, että parempi olla ajamatta, ja ottaa päikkärit.

Mutta, onko nuo scanukit tonnareille vain, vai onko siellä kusiaisille oma luokka?

Ja osaatko sanoa, että saanko ajaa kisan scanukkeja, kun kierrän koko kauden suomen cuppia?
Scanukeissa on kaikki luokat sivareita lukuunottamatta. Ja samoissa karkeloissa ajetaan paikallista jokkistakin.

Eihän suomen kisat vaikuta osallistumiseen kuin budjetin puolesta :D

Tänä vuonna taas kaikki scanukit myös Ruotsin SM/cup- lähtöjä, joten kuskeja löytyy ilman luokkien yhdistelyjä.

Tänä vuonna on neljä Suomalaista kuskia, sekä yksi suomea puhuva ruotsalainen, niin hyvin täällä tulee toimeen :grayyes:

Niin ja Suomalaisille -50% osallistumismaksuista.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Su Heinä 27, 2014 12:20 am

Alotellaan taas päivitystä, vaikka huomenna on vielä yhdistetyn aika-ajon toinen puolisko, sekä 18 varvin kisa hyvin epävakaisessa sääennusteessa.

Mitäs siinä kun tiistaina yhdeksän nurkilla töistä päästyä pientä rentoutumista ja kamojen pakkausta ennen iltalaivaan ajoa. Tällä kertaa kuljetuskalustona vanha asunto-auto-transit, josta poistettiin keittiö ja yksi sänky mopon tieltä. yllättävän halvat ylitykset, sekä vielä säästyy rahat hotelleista ja yökerhoista...

Laivalla valvotun yön jälkeen vain kevyt iltapala yhden pitkän kera, jonka jälkeen nukkumaan.

Keskiviikkona puolilta päivin mestoilla, joten leiriä pystyyn ja odottamaan illan kolmea treenisettiä.

Jouduin ottamaan keskiryhmän tarran treeneihin, ja radan omistajakin muistutti aikarajoista, joten keskiviikko haettiin linjoja, ja hetkittäin vähän vauhtia.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Su Heinä 27, 2014 2:27 pm

Ajojen jälkeen keskiviikkona sitten kaljalaatikon kimppuun ja ajelemaan kylille tallipäällikön kyytiin, joka ei edes ulkomailla suostu käyttämään vilkkua missään tilanteessa :D Rullakebabit nassuun ja huoltoaseman kautta varikolle. tissuttelemaan. Kerrankin fiksuna vain se 6-7 kaikessa rauhassa, ja siitä asunto-auton yläsänkyyn kunnon yöunille.

Torstaina piti pitää krapulapäivä, kun ei ollut treenejä. Mutta kun sitä krapulaa ei ollut, ja ajohalujakin löytyi, niin kättä taskuun ja ilmottautumaan 6h enduranceen :D Siinä vasta härdelliä olikin, kun siinä pitää varikko ja tankkauspaikka olla eri paikassa, mutta kuitenkin ratavarikolla. Ei edes keritty löytämään kolmatta kuskia mekaanikosta puhumattakaan... +30 lämpöä, ja 20 kierroksen ajovuorot vei sen verran mehut pois, että suosiolla keskeytettiin 177 kierroksen jälkeen. Ei olisi kyllä bensakaan riittäny loppuun asti. kovin tiimi ajoi 297 rundia. Oltiin sitä kuitenkin oman luokan kolmantena niin kauan kun ajettiin, ja välillä kaikkien luokkien 8. sijalla, vaikka tosiaan ite jouduttiin hoitamaan kaikki hommat ajamisen lisäksi. Ja ekassa tankkauksessa kuuma rengas otti maton mukaan ja ketjujen väliin :D Siinä repimisessä onneksi sain apua jonkun muun tiimin tankkaajilta.

Sitten olikin jo tullut suomalaisia lisää tonteille, niin mentiin kimppaan samaan varikkoboxiin, niin sai hengailtua vähän viileämmässä.

Vettä ja vissyä oli kulunut päivän aikana monta litraa, joten muutama kalja taas solahti nopsaan alas, kun mentiin etsimään jotain kivaa ruokapaikkaa :D

Takasin tullessa olikin varikkoteltta lentänyt kyljelleen keskitolppa aidanraossa, ja pari putkea solmussa. Ei siinä sitten auttanut, kun siirtää nopsaan loputkin kamat boxin läheisyyteen.

No boxissa sitten meni vähän viskiäkin, mutta pelastuksena oli tuo ruotsalainen välikalja, jota ei vaan tule juotua niin paljoa että kilahtaisi nuppiin kunnolla. Joten hyvillä mielin taas kunnon yöunille valmistautumaan perjantain kahteen treeniin.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Heinä 28, 2014 2:49 pm

Perjantain treeneissä olikin ihan hyvä fiilis, vaikka lämpöä oli edelleen se +30, ja eilinen endurance-kokeilu vähän vei voimia... Kunnes vesipumppu alkoi vuotaa...

Mekaanikko tulee vasta huomenna aamulla, tallipäällikkö ei ikinä jaksa tehdä mitään, niin mulle jäi taas renkaiden, rattaiden, ja takajousen vaihto, sekä vesipumpun korjaaminen. Jousen vaihto ulkoistettiin kaljapalkalla ja tallipäällikkö vaihtoi välitykset, niin mäkin kerkisin mukavasti tankkaamaan kaljaa siinä samalla. Vesipumppuun ei ollut saatavilla varaosia, mutta onneksi huolellinen putsaus ja tiivisteen jousen venyttäminen riitti pitämään vedet sisällä.

Pyörä saatiin katsastettua ajallaan täysin aika-ajo kunnossa, ehdittiin kylille syömään, ja vielä muutama kalja eväänä kiertämään rata kävellen. Ei ollut kiire nukkumaan, kun ajot vasta 12:00
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Heinä 28, 2014 3:44 pm

No lauantain tuli sittenkin herättyä jo ennen kahdeksaa liian täsmällisen suolen toiminnan takia, mutta olo oli hyvä ja pirteä, niin kahvia ja banaania koneeseen ennen vissy-linjalle siirtymistä.

Tallipäällikkö kävi repimässä renkaat huonolla menestyksellä, joten mä en päässyt uusilla kumeilla koittamaan...

Aikaa oli reilusti, mutta ajoin vaan kaksi nopeeta, tauolle, kolme nopeeta, ja pois. Yllätyksenä lähti viime vuoden parhaasta 0.6s pois, ja kakkosruutuun.

Uusi takanen alle, mutta sekin meni tallipäällikön kisaan, ja mä vaan käänsin sen ympäri omaani...
Viimeiset neuvot tulivat Rauman murteella jotenkin: Kyynerpää maahan ja ÄLÄ SAATANA päästä ketään ohi :D

No mä olin niin hyvällä päällä että ekassa mutkassa päästin yhden ohi ilman tappelua, joten kolmantena mentiin.
Jostain mystisestä syystä vaan rupesi oma ajo kärsimään, kun oli toisen takarengas kokoajan omassa naamassa kiinni mutkissa, joten ohi vaan :D Sitten saikin joka mutkassa vaihtaa paikkoja, kunnes sitten menin seuraavastakin ohi ja jätin swedut keskenään tappelemaan kakkospaikasta.

JUMALAUTA MÄ TULIN EKANA RUUTULIPULLE!!!
Ihan uskomaton fiilis!
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Heinä 28, 2014 3:48 pm

Lauantain toisessa lähdössä menikin lähtö niin huonosti, että tipuin monta sijaa... Pari uhkarohkeaa jarrua vauhdin parantamiseksi, mutta kädet siinä vaan väsyy, joten ilman isompia taisteluita sijalle 6.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
suizaki
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: musta k4

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja suizaki » Ma Heinä 28, 2014 9:51 pm

Mitä tuolla naapurimaassa maksaa viikonoppu keskimäärin (siis kisamaksun osalta) ja saakos siellä ajella samalla lisenssillä kuin täällä?
Tuurilla ne valtamerilaivatkin seilaa...

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ti Heinä 29, 2014 1:29 am

Aikaisemmin jo mainitsin, että scanukeissa ulkomaalaisilta -50%. Nyt nuo kolme viimeistä lähtöä 1400kr + treenipäivä 600kr. Edellinen kahden lähdön vkl oli vain 900kr sisältäen treenit.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ti Heinä 29, 2014 1:30 am

Ja SML lisenssi käy. Kertalisenssiä ei saa tuolta.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ke Heinä 30, 2014 12:32 am

Lauantaina sitten kisojen jälkeen vielä joutui kiipeämään hassunnäköisen vanerilaatikon päälle odottelemaan, kunnes niiiin tiukkaperseinen 16 kesäinen tuli tuomaan pokaalin halauksen kera. Mekaanikko yllytti puristamaan perseestä, muttei niin ylhäältä yltänyt :D

Sitten taas suihkun ja parin kaljan kautta oikein hienoon ravintolaan syömään ja juomaan. Ja tietysti muutama mellanöl vielä iltapalaksi...

Sunnuntaina sitten oli aamupäivällä mahdollisuus parantaa aika-ajon tulosta, mutta ei tainnut kärjen osalta juurikaan muuttua. Ajoin kaksi nopeaa ja tulin pois, ja menin takaisin juomatauon ja rengaspaineiden tarkastuksen jälkeen tarkoituksena vetää pari-kolme kovaa kierrosta. Koitin mennä tyhjään rakoon, mutta juuri ennen viimeistä mutkaa ennen ekaa suunniteltua nopeaa tuli hitaampi eteen, jonka omasta mielestäni ohitin nätisti, vaikkakin ohituspaikka ei ollut ehkä tavanomaisin... No pääsuoran päässä alkoikin punaiset liput heilumaan, joten eipä tullut päivän vauhtia selvitettyä... Oli se ohittamani kaveri varmaan pelästynyt vaikkei mitään kontaktia ollutkaan, ja vetänyt kunnolla pihalle. Nahkapuku leikattiin pois päältä, muttei kuulemma kuitenkaan pahasti loukannut. ja silminnäkijät vahvistivat että ohitus oli aivan tyylipuhdasa tuikkaus lähes sisäkanttarin päältä. Pistää tuollainen silti miettimään, että olinko jotenkin syyllinen...

Pitkän odotuksen jälkeen se omakin kisa lopulta koitti. muut suomalaiset olivatkin jo lähteneet iltalaivaan.

Hyvä startti ja ekat 6 kierrosta sijoilla 2-4. Tiesin 18 kierroksen kisan olevan vaikea huonon kunnon takia, mutta kun siihen yhdisti halvalla saatu ylivuotinen takarengas, jollaisesta ei mitään kokemusta, niin kun jo ekoilla kierroksillakin löi tyhjää kallellaan , niin käsien väsymisen lisäksi puolen välin jälkeen oli rengas jo aivan revennyt. sitten alkoi tulemaan porukkaa ohi lopullisen sijoituksen ollessa taas kuudes.

Sarjan kolmospaikka siina meni, kun vielä minun epäonneksi pisteissä vaan muutaman jäljessä ollut ajoikin kakkoseksi :(
-Unknown Fighters SFC-

Tilletson
Viestit: 411
Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Tellu & exc

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja Tilletson » To Heinä 31, 2014 8:10 pm

GertMüller kirjoitti:No lauantain tuli sittenkin herättyä jo ennen kahdeksaa liian täsmällisen suolen toiminnan takia, mutta olo oli hyvä ja pirteä, niin kahvia ja banaania koneeseen ennen vissy-linjalle siirtymistä.

Tallipäällikkö kävi repimässä renkaat huonolla menestyksellä, joten mä en päässyt uusilla kumeilla koittamaan...

Aikaa oli reilusti, mutta ajoin vaan kaksi nopeeta, tauolle, kolme nopeeta, ja pois. Yllätyksenä lähti viime vuoden parhaasta 0.6s pois, ja kakkosruutuun.

Uusi takanen alle, mutta sekin meni tallipäällikön kisaan, ja mä vaan käänsin sen ympäri omaani...
Viimeiset neuvot tulivat Rauman murteella jotenkin: Kyynerpää maahan ja ÄLÄ SAATANA päästä ketään ohi :D

No mä olin niin hyvällä päällä että ekassa mutkassa päästin yhden ohi ilman tappelua, joten kolmantena mentiin.
Jostain mystisestä syystä vaan rupesi oma ajo kärsimään, kun oli toisen takarengas kokoajan omassa naamassa kiinni mutkissa, joten ohi vaan :D Sitten saikin joka mutkassa vaihtaa paikkoja, kunnes sitten menin seuraavastakin ohi ja jätin swedut keskenään tappelemaan kakkospaikasta.

JUMALAUTA MÄ TULIN EKANA RUUTULIPULLE!!!
Ihan uskomaton fiilis!
Kukas tää sun tallipäällikkö on jos kerta raumalainen? Vai ymmärsinkö nyt ihan oikein :D

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Re: ... GertMüllerin rataseikkailut...

Viesti Kirjoittaja GertMüller » To Heinä 31, 2014 10:42 pm

Ei vaan oltiin taas kerran Raumalaisten kanssa samassa varikkoboxissa. Eipä siellä montaa menestynyttä rr-kuskia taida ollakkaan, eli varmaan tiedät sanomattakin :) Ei tainnut meidän tallipäällikkö edes onnitella voitosta... Niin hyvin perillä radan tapahtumista :D
-Unknown Fighters SFC-

Vastaa Viestiin