Seisovamaili & landspeed topic!
- jarim
- Viestit: 71
- Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Hayabusa
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Corvette kuski veti jarruvarjon auki 31m (ts. noin 0.3 sekuntia) liian aikaisin... PerformanceBoxiin jäi tulos 359.98km/h @ 1578m. Jarrumerkki oli tasan 1609m ja kennomittaus (josta tuo 357.38 tulos) on keskinopeus väliltä 1579m-1609m.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti:
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Kennot tulisi sijoittaa niin, että maalilinja jäisi niiden puoliväliin. Yllämainitulla tavalla mitataan keskinopeus vajaalle matkalle.jarim kirjoitti:...kennomittaus (josta tuo 357.38 tulos) on keskinopeus väliltä 1579m-1609m.
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
LSR Finland 2014? Käykää kommentoimassa ehdotustani,
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts
- jarim
- Viestit: 71
- Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Hayabusa
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Äkkiä ajateltuna jos tarkasti "maaliviivalla" aloittaa jarrutuksen niin silloinhan maksimi jää alle sen mitä se mahdollisesti maaliviivalla olisi jos jälkimmäinen kenno on vasta 15m maaliviivan jälkeen?The_Hooligan kirjoitti:Kennot tulisi sijoittaa niin, että maalilinja jäisi niiden puoliväliin. Yllämainitulla tavalla mitataan keskinopeus vajaalle matkalle.jarim kirjoitti:...kennomittaus (josta tuo 357.38 tulos) on keskinopeus väliltä 1579m-1609m.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Kun puhutaan seisovan mailin huippunopeudesta, niin kyllä se nopeus silloin mitataan sen mailin sisältä ei ulkopuolelta mittalaitteesta huolimatta. Jenkkilässä kuin Brittilässäkin joissa seisovan mailin loparit on todella sieltä mailin viivalta on mittaus pisteet kennoilla mailin sisällä .
Vain täällä suomessa käy kaikki huiput väliltä 0-1609m, tosin silloin mittalaitteena ei ole olleet kennot vaan tutka tai Vbox.
Vain täällä suomessa käy kaikki huiput väliltä 0-1609m, tosin silloin mittalaitteena ei ole olleet kennot vaan tutka tai Vbox.
-
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Kawasaki tietty.
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Se on tosiaan, kuten Kimmokin Facessa kirjoitti, aika hankalaa järjestäjällä talkoopohjlla saada riittävästi väkeä hoitamaan hommia.
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Ajatus mulla olikin lähinnä nyt käyttää mahdollisia kontakteja yhteisen hyvän eteen, mutta mikäli tarvetta ei ole niin se on juuri näin kuin sanoit, ainakin me (TFM) ollaan saatu privaattitestit lähes aina kun tarvittu. Kolikon toinen puoli on tietty se, että jos vaikka 5-10 pienempää ryhmää kinuaa erillisiä vuoroja, niin kenttäpäälliköiden mittarit voi täyttyä äkkiä? Pitää muistaa jotta rohkeita kysyjiä on myös autopuolella kuin esim lehdistössäkin ym. saada kenttiä käyttöönsä.ZX-14R kirjoitti:Se on tosiaan, kuten Kimmokin Facessa kirjoitti, aika hankalaa järjestäjällä talkoopohjlla saada riittävästi väkeä hoitamaan hommia.
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?
Meille itselle ei ongelma onko täällä vain 1-3 tapahtumaa, koska reviiriä on tarkoitus laajentaa Suomen ulkopuolelle joka tapauksessa ja privaatit onnistuu myös.
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti:
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Eli mittaavat väärin. Liekö tietoisesti vai ei, ihan sama sinänsä, mutta tuolla tavalla saadaan selville vajaan mailin nopeus.Jouniri kirjoitti:Kun puhutaan seisovan mailin huippunopeudesta, niin kyllä se nopeus silloin mitataan sen mailin sisältä ei ulkopuolelta mittalaitteesta huolimatta. Jenkkilässä kuin Brittilässäkin joissa seisovan mailin loparit on todella sieltä mailin viivalta on mittaus pisteet kennoilla mailin sisällä .
Vain täällä suomessa käy kaikki huiput väliltä 0-1609m, tosin silloin mittalaitteena ei ole olleet kennot vaan tutka tai Vbox.
Jenkkien tapaa tai yleensä ottaenkaan kennomittausta ei pysty oikein millään opilla standardoimaan, joten niidenkin olisi syytä siirtyä gps-aikaan.
Ja mitä tulee suomen tapaan, niin gps -käppyrä sentään on läpinäkyvä, kun taas kennomittaukseen voi körötellä vaikka ekat 1200m, pitää pick nickin välillä, keulia sit ekan kennon yli ja ottaa hurja tulos. Hieman kärjistetty, mutta pointtini selvinnee.
-
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Kawasaki tietty.
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Tarvetta varmaan on, lähinnä tarkoitin sitä että ison (yli 50 ajajaa) tapahtuman järjestäminen on haasteellista ja vaatii paljon järjestelyjä. Joku tommonen esim. 10 pyörän tapahtuma ei paljoa henkilöstöä vaadi, ja järjestäminen varmasti helpompaa jos vain kenttää saa jostain vuokralle. Semmoseen saa varmasti ajajienkin tukijoukoista riittävän kapasiteetin hoitamaan tarvittavat asiat.Jouniri kirjoitti:Ajatus mulla olikin lähinnä nyt käyttää mahdollisia kontakteja yhteisen hyvän eteen, mutta mikäli tarvetta ei ole niin se on juuri näin kuin sanoit, ainakin me (TFM) ollaan saatu privaattitestit lähes aina kun tarvittu. Kolikon toinen puoli on tietty se, että jos vaikka 5-10 pienempää ryhmää kinuaa erillisiä vuoroja, niin kenttäpäälliköiden mittarit voi täyttyä äkkiä? Pitää muistaa jotta rohkeita kysyjiä on myös autopuolella kuin esim lehdistössäkin ym. saada kenttiä käyttöönsä.ZX-14R kirjoitti:Se on tosiaan, kuten Kimmokin Facessa kirjoitti, aika hankalaa järjestäjällä talkoopohjlla saada riittävästi väkeä hoitamaan hommia.
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?
Meille itselle ei ongelma onko täällä vain 1-3 tapahtumaa, koska reviiriä on tarkoitus laajentaa Suomen ulkopuolelle joka tapauksessa ja privaatit onnistuu myös.
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Esim. noin 900 lukijaa FB sivullamme tästä lisätapahtumien järjestämis ehdotuksestani, joista reilu 10 kommentoi ja toinen mokoma tykkäsi ajatuksesta eli ei maksa vaivaa suunnitella enempää joten tyydyn siihen mitä perinteisesti on ja loput omalle väelle privaatisti. loppu -jouni-
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Äkkiseltään kö katoo tota ketjulinjaa ei näytä kovin kummoselta
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: ZX-12r
Re: Seisovamaili & landspeed topic!
Jouniri kirjoitti:Esim. noin 900 lukijaa FB sivullamme tästä lisätapahtumien järjestämis ehdotuksestani, joista reilu 10 kommentoi ja toinen mokoma tykkäsi ajatuksesta eli ei maksa vaivaa suunnitella enempää joten tyydyn siihen mitä perinteisesti on ja loput omalle väelle privaatisti. loppu -jouni-
Harmi. Hyvä ideahan toi olisi ollut, ja varmaan tarvettakin. Kaikki ei jossain facebookissa jaksa kiinnostustaan esille tuoda.
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti: