Seisovamaili & landspeed topic!

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja jarim » Ma Syys 23, 2013 9:09 am

Corvette kuski veti jarruvarjon auki 31m (ts. noin 0.3 sekuntia) liian aikaisin... PerformanceBoxiin jäi tulos 359.98km/h @ 1578m. Jarrumerkki oli tasan 1609m ja kennomittaus (josta tuo 357.38 tulos) on keskinopeus väliltä 1579m-1609m.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » To Loka 03, 2013 10:39 am

jarim kirjoitti:...kennomittaus (josta tuo 357.38 tulos) on keskinopeus väliltä 1579m-1609m.
Kennot tulisi sijoittaa niin, että maalilinja jäisi niiden puoliväliin. Yllämainitulla tavalla mitataan keskinopeus vajaalle matkalle.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Su Loka 06, 2013 5:18 pm

LSR Finland 2014? Käykää kommentoimassa ehdotustani,

https://www.facebook.com/Teamforcemajor?fref=ts

Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja jarim » Su Loka 06, 2013 6:24 pm

The_Hooligan kirjoitti:
jarim kirjoitti:...kennomittaus (josta tuo 357.38 tulos) on keskinopeus väliltä 1579m-1609m.
Kennot tulisi sijoittaa niin, että maalilinja jäisi niiden puoliväliin. Yllämainitulla tavalla mitataan keskinopeus vajaalle matkalle.
Äkkiä ajateltuna jos tarkasti "maaliviivalla" aloittaa jarrutuksen niin silloinhan maksimi jää alle sen mitä se mahdollisesti maaliviivalla olisi jos jälkimmäinen kenno on vasta 15m maaliviivan jälkeen?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Su Loka 06, 2013 9:02 pm

Kun puhutaan seisovan mailin huippunopeudesta, niin kyllä se nopeus silloin mitataan sen mailin sisältä ei ulkopuolelta mittalaitteesta huolimatta. Jenkkilässä kuin Brittilässäkin joissa seisovan mailin loparit on todella sieltä mailin viivalta on mittaus pisteet kennoilla mailin sisällä .

Vain täällä suomessa käy kaikki huiput väliltä 0-1609m, tosin silloin mittalaitteena ei ole olleet kennot vaan tutka tai Vbox.

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Su Loka 06, 2013 9:48 pm

Se on tosiaan, kuten Kimmokin Facessa kirjoitti, aika hankalaa järjestäjällä talkoopohjlla saada riittävästi väkeä hoitamaan hommia.
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Su Loka 06, 2013 10:06 pm

ZX-14R kirjoitti:Se on tosiaan, kuten Kimmokin Facessa kirjoitti, aika hankalaa järjestäjällä talkoopohjlla saada riittävästi väkeä hoitamaan hommia.
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?
Ajatus mulla olikin lähinnä nyt käyttää mahdollisia kontakteja yhteisen hyvän eteen, mutta mikäli tarvetta ei ole niin se on juuri näin kuin sanoit, ainakin me (TFM) ollaan saatu privaattitestit lähes aina kun tarvittu. Kolikon toinen puoli on tietty se, että jos vaikka 5-10 pienempää ryhmää kinuaa erillisiä vuoroja, niin kenttäpäälliköiden mittarit voi täyttyä äkkiä? Pitää muistaa jotta rohkeita kysyjiä on myös autopuolella kuin esim lehdistössäkin ym. saada kenttiä käyttöönsä.

Meille itselle ei ongelma onko täällä vain 1-3 tapahtumaa, koska reviiriä on tarkoitus laajentaa Suomen ulkopuolelle joka tapauksessa ja privaatit onnistuu myös.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Su Loka 06, 2013 10:14 pm

Jouniri kirjoitti:Kun puhutaan seisovan mailin huippunopeudesta, niin kyllä se nopeus silloin mitataan sen mailin sisältä ei ulkopuolelta mittalaitteesta huolimatta. Jenkkilässä kuin Brittilässäkin joissa seisovan mailin loparit on todella sieltä mailin viivalta on mittaus pisteet kennoilla mailin sisällä .

Vain täällä suomessa käy kaikki huiput väliltä 0-1609m, tosin silloin mittalaitteena ei ole olleet kennot vaan tutka tai Vbox.
Eli mittaavat väärin. Liekö tietoisesti vai ei, ihan sama sinänsä, mutta tuolla tavalla saadaan selville vajaan mailin nopeus.
Jenkkien tapaa tai yleensä ottaenkaan kennomittausta ei pysty oikein millään opilla standardoimaan, joten niidenkin olisi syytä siirtyä gps-aikaan.
Ja mitä tulee suomen tapaan, niin gps -käppyrä sentään on läpinäkyvä, kun taas kennomittaukseen voi körötellä vaikka ekat 1200m, pitää pick nickin välillä, keulia sit ekan kennon yli ja ottaa hurja tulos. Hieman kärjistetty, mutta pointtini selvinnee.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Su Loka 06, 2013 10:58 pm

Jouniri kirjoitti:
ZX-14R kirjoitti:Se on tosiaan, kuten Kimmokin Facessa kirjoitti, aika hankalaa järjestäjällä talkoopohjlla saada riittävästi väkeä hoitamaan hommia.
En tiedä kuinka vaikeaksi kenttien vuokraaminen menee, luultavasti ei ainakaan helpotu tässä vuosien vieriessä ja kaikkien turvallisuussääntöjen kiristyessä.
Jotain pienimuotoisempia ja pienemmän ryhmän testipäiviä saattaisi olla helpompi junailla?
Ajatus mulla olikin lähinnä nyt käyttää mahdollisia kontakteja yhteisen hyvän eteen, mutta mikäli tarvetta ei ole niin se on juuri näin kuin sanoit, ainakin me (TFM) ollaan saatu privaattitestit lähes aina kun tarvittu. Kolikon toinen puoli on tietty se, että jos vaikka 5-10 pienempää ryhmää kinuaa erillisiä vuoroja, niin kenttäpäälliköiden mittarit voi täyttyä äkkiä? Pitää muistaa jotta rohkeita kysyjiä on myös autopuolella kuin esim lehdistössäkin ym. saada kenttiä käyttöönsä.

Meille itselle ei ongelma onko täällä vain 1-3 tapahtumaa, koska reviiriä on tarkoitus laajentaa Suomen ulkopuolelle joka tapauksessa ja privaatit onnistuu myös.
Tarvetta varmaan on, lähinnä tarkoitin sitä että ison (yli 50 ajajaa) tapahtuman järjestäminen on haasteellista ja vaatii paljon järjestelyjä. Joku tommonen esim. 10 pyörän tapahtuma ei paljoa henkilöstöä vaadi, ja järjestäminen varmasti helpompaa jos vain kenttää saa jostain vuokralle. Semmoseen saa varmasti ajajienkin tukijoukoista riittävän kapasiteetin hoitamaan tarvittavat asiat.

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ma Loka 07, 2013 11:53 pm

Esim. noin 900 lukijaa FB sivullamme tästä lisätapahtumien järjestämis ehdotuksestani, joista reilu 10 kommentoi ja toinen mokoma tykkäsi ajatuksesta eli ei maksa vaivaa suunnitella enempää joten tyydyn siihen mitä perinteisesti on ja loput omalle väelle privaatisti. loppu -jouni-

Jouniri
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 1:00 am

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja Jouniri » Ke Loka 09, 2013 10:36 am


nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja nomatter » Ke Loka 09, 2013 8:19 pm

Äkkiseltään kö katoo tota ketjulinjaa ei näytä kovin kummoselta :D

SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja SMRacing » La Loka 12, 2013 1:21 am

Jouniri kirjoitti:Esim. noin 900 lukijaa FB sivullamme tästä lisätapahtumien järjestämis ehdotuksestani, joista reilu 10 kommentoi ja toinen mokoma tykkäsi ajatuksesta eli ei maksa vaivaa suunnitella enempää joten tyydyn siihen mitä perinteisesti on ja loput omalle väelle privaatisti. loppu -jouni-

Harmi. Hyvä ideahan toi olisi ollut, ja varmaan tarvettakin. Kaikki ei jossain facebookissa jaksa kiinnostustaan esille tuoda.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Re: Seisovamaili & landspeed topic!

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ke Loka 23, 2013 7:01 am

Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Vastaa Viestiin