Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on enempi
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- anon
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: 350 EXC-F 250 SX-F (r.i.p.) 690 SMC (r.i.p.) Duke III (r.i.p.
Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on enempi
Juu pahoittelut asiaan on varmasti jo vastattu foorumilla jossain mutta kun ei nyt vaan satu osumaan silmään niin minkäs teet.
Elikkä asiaan. Tuntuu näin suomen oloissa toi keuliminen olevan vähän turhan tylsää siinä vaiheessa kun keula pysyy kyllä balance pointissa mutta suorat loppuu kesken. Nyt tarvittais joltain pesunkestävältä nokittelijalta ohjeita että millä hitolla sitä pyörää viedään mutkaan keula ilmassa vauhdin ollessa sanotaan vaikka +60km/h. Ymmärrettävää toki on että kun vauhti kovenee niin kääntyminen vaikeutuu mutta onnistuis nyt vaikka edes tossa mainitussa 60 niin se olis jo jotain se.
Elikkä asiaan. Tuntuu näin suomen oloissa toi keuliminen olevan vähän turhan tylsää siinä vaiheessa kun keula pysyy kyllä balance pointissa mutta suorat loppuu kesken. Nyt tarvittais joltain pesunkestävältä nokittelijalta ohjeita että millä hitolla sitä pyörää viedään mutkaan keula ilmassa vauhdin ollessa sanotaan vaikka +60km/h. Ymmärrettävää toki on että kun vauhti kovenee niin kääntyminen vaikeutuu mutta onnistuis nyt vaikka edes tossa mainitussa 60 niin se olis jo jotain se.
- pen@
- Viestit: 122
- Liittynyt: Su Touko 20, 2012 12:00 am
- Paikkakunta: sduke
Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en
Isompaa kulmaa, rattia toiseen suuntaan minne käännyt ja sitte vaa roikut sinne mutkan suuntaa nii paljo et kääntyy. Olipa hyvä selitys
- Los_Bastardos
- Viestit: 3295
- Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: f4i
Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en
Jos haluat kääntyä vasemmalle, käännä stonga oikealle, roikut aavistuksen pyörän vasemmalla puolella ja kato ikäänkuin vasemmasta kainalosta eteenpäin. Jos ei käänny niin lisää kulmaa. Mitä enemmän rengaspaineita, sen herkempi kääntymään.
WHEN IN DOUBT THROTTLE OUT
www.lbstunts.blogspot.com
www.lbstunts.blogspot.com
- frst
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: 666
Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en
Pakko linkittää tästä, katso kohdasta 2:50-> mallia
Isossa kulmassa helpompi kääntää, ja sen olen itse huomannut että takarenkaalla on tässäkin hommassa väliä... Riippuu varmaan myös pyörästä, mutta omalla kohdalla esim. 160 vs 190 selkeä ero, omaan mieleen leveemmällä on helpompi viedä mutkassa
Isossa kulmassa helpompi kääntää, ja sen olen itse huomannut että takarenkaalla on tässäkin hommassa väliä... Riippuu varmaan myös pyörästä, mutta omalla kohdalla esim. 160 vs 190 selkeä ero, omaan mieleen leveemmällä on helpompi viedä mutkassa
M.A.D KUUSAA
- pommikone
- Viestit: 1522
- Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ni sutii
Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en
Mulla ainakin toimii hyvin näin. Käännät stongan vastakkaiseen suuntaan kuin mutka ja katsot sieltä sisäkurvin puolelta eteenpäin. Jos ei oikein käänny niin lisää kulmaa vaan. Mulla ainakin noissa enska vehkeissä mennyt niin päin että vähemmän ilmaa kumissa niin kääntyy paremmin. Aluksi kun ajelin kadulla 1.5 bar paineella niin ei oikein tahtonut kääntyä paisti raivolla. Sitten pudotin paineen 1.0 bar niin johan rupes saatana kääntymään.
Arbeit macht frei
- anon
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: 350 EXC-F 250 SX-F (r.i.p.) 690 SMC (r.i.p.) Duke III (r.i.p.
Re: Miten saada pyörä kääntymään keuliessa kun vauhtia on en
Kiitos pojat hyvistä vinkeistä. Kattoo selviikö kottarainen koskaan sinne Riksun B-iltaan vai onko paali seuraava osote.