Projekt VeTuRi
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Projekt VeTuRi
Noniin, eli kesällä tuli mitta täyteen vanhan Bladen kanssa kun tuota yhteistä taivalta oli jo viitisen vuotta takana ja motivaatio sen laittamiseen = 0, niin oli aika laittaa laite kiertoon.
Tilalle tuli hankittua hieman harvinaisempi laite fighteriksi, eli tollanen -97 Honda VTR. Vanha avk-peli, jossa runko ja kone kuitenkin ehjät. Katteet ja tankki oli maalattu pensselillä vai millä lie ja kaikki oli kasattu vähän sinnepäin ja puolet pulteista oli kiristämättä(jarrusatulat irti jne.)... Laite oli takakatteen ja tankin osalta punainen ja etukate oli musta, jossa jotain kynäruiskulla tussattuja liekkejä. Ajokkihan oli niin kauhean näköinen sen värisenä, että pakko oli hakea pari käläkäläpulloa mustaa ja väritellä vähän osia.
Vajaa tuhat kilsaa sillä tuli tossa kunnossa kurvailtua, kunnes rupes vähän liikaa jännittämään jakoketjunkiristimien kunto, kun niitä noista tuppaa paukkumaan, joten päätin lopettaa ajelut hyvissä ajoin ja ruveta purkamaan pyörää, sekä visioimaan muutoksia.
Ensitöikseni tilasin Ebay:n kautta jenkeistä Krieger Camchain Tensionersilta kiristimet, joille tuli hintaa n.70e kaikkine kuluineen, kotiovelle kannettuna. Suomessa vastaavat värkit ois ollu sen about 80e/kpl, joten halpaa oli.
Ebaysta löytyi myös vähän sirommat jarru- ja kytkinkahvat, hintaan 30e kotiin kannettuna.
Uudeksi takakatteeksi valikoitui CBR600RR 03-06 takakate, joka löytyikin edullisesti Purkuosia.com:sta, vaikka ei se niin edullinen enää Lappeenrantaan tullessa ollutkaan, kiitos MatkaHuollon riistohintojen.
Kaikista mittailuista huolimatta kate osoittautui aivan liian pitkäksi, joten sitä joutuu ainakin sen 15cm lyhentämään etuosasta...
Viikonloppuna koitan käydä värkkäämään uutta takahäkkiä ja päivittelen sitten tänne lisää...
Tilalle tuli hankittua hieman harvinaisempi laite fighteriksi, eli tollanen -97 Honda VTR. Vanha avk-peli, jossa runko ja kone kuitenkin ehjät. Katteet ja tankki oli maalattu pensselillä vai millä lie ja kaikki oli kasattu vähän sinnepäin ja puolet pulteista oli kiristämättä(jarrusatulat irti jne.)... Laite oli takakatteen ja tankin osalta punainen ja etukate oli musta, jossa jotain kynäruiskulla tussattuja liekkejä. Ajokkihan oli niin kauhean näköinen sen värisenä, että pakko oli hakea pari käläkäläpulloa mustaa ja väritellä vähän osia.
Vajaa tuhat kilsaa sillä tuli tossa kunnossa kurvailtua, kunnes rupes vähän liikaa jännittämään jakoketjunkiristimien kunto, kun niitä noista tuppaa paukkumaan, joten päätin lopettaa ajelut hyvissä ajoin ja ruveta purkamaan pyörää, sekä visioimaan muutoksia.
Ensitöikseni tilasin Ebay:n kautta jenkeistä Krieger Camchain Tensionersilta kiristimet, joille tuli hintaa n.70e kaikkine kuluineen, kotiovelle kannettuna. Suomessa vastaavat värkit ois ollu sen about 80e/kpl, joten halpaa oli.
Ebaysta löytyi myös vähän sirommat jarru- ja kytkinkahvat, hintaan 30e kotiin kannettuna.
Uudeksi takakatteeksi valikoitui CBR600RR 03-06 takakate, joka löytyikin edullisesti Purkuosia.com:sta, vaikka ei se niin edullinen enää Lappeenrantaan tullessa ollutkaan, kiitos MatkaHuollon riistohintojen.
Kaikista mittailuista huolimatta kate osoittautui aivan liian pitkäksi, joten sitä joutuu ainakin sen 15cm lyhentämään etuosasta...
Viikonloppuna koitan käydä värkkäämään uutta takahäkkiä ja päivittelen sitten tänne lisää...
HP-Garage
- Komentaja
- Viestit: 497
- Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: suzukeja+hva
Re: Projekt VeTuRi
ostin kanssa show mielessä tollaiset kiinabilletti kahvat ebaysta (28,99$ himaan) ja yllätykseni oli valtava sillä nehän on helvetin hyvän oloiset... Kiinankikkareet yleensä täyttä paskaa mutta noi on kyllä helmet... Ekoissa jarruissa metsäkukkia ?
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
Kahvat olikin sen 24.80e, kun äsken tarkistin. Toivottavasti kestävät...
HP-Garage
- TOIMINIMI
- Viestit: 288
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: CACAOPIANO
Re: Projekt VeTuRi
Ittellä ollu pari settiä noita kolmenkympin kiinan vipuja the2wheelssin kautta ja hyvin nuo on kestäny. Yhtä kaffaa piti vähä työstää ja oli melko kovaa tavaraa.tmz kirjoitti:Kahvat olikin sen 24.80e, kun äsken tarkistin. Toivottavasti kestävät...
"olo vaan paranee, tää on viisasten juomaa" -P.NYGÅRD-
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
hyvä kuulla. ehkä tolla uskaltaa sitten ajaakin, ettei tarvi tallissa vaan seisottaa
HP-Garage
- Kkallioj
- Viestit: 855
- Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto
Re: Projekt VeTuRi
Internetti on kertonut, että noiden manuaalisten kiristimien lukitusmutteri kannattaa vielä varmistaa tiukalla lukitteella tai varmistuslangalla.
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
Lukitteella meinasin varmistaa...Kkallioj kirjoitti:Internetti on kertonut, että noiden manuaalisten kiristimien lukitusmutteri kannattaa vielä varmistaa tiukalla lukitteella tai varmistuslangalla.
HP-Garage
- TOIMINIMI
- Viestit: 288
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: CACAOPIANO
Re: Projekt VeTuRi
Omaan pyörään kans meinaan laittaa manuaalikiristimen mutta minkäslaiset kiristys ohjeet noihin on? Koittanu googlettaa joskus mutta en löytäny vastausta.tmz kirjoitti:Lukitteella meinasin varmistaa...Kkallioj kirjoitti:Internetti on kertonut, että noiden manuaalisten kiristimien lukitusmutteri kannattaa vielä varmistaa tiukalla lukitteella tai varmistuslangalla.
"olo vaan paranee, tää on viisasten juomaa" -P.NYGÅRD-
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
aika paljon tullut noista luettua netistä ja tapoja tuntuu olevan monia. jotkut vetää ihan vaan sormitiukkuuteen, konetta samalla pyörittäen ja se on siinä. jonkun ohjeen mukaan sormikiristyksellä löysät pois, kone käyntiin, tyhjäkäynnillä ollessa tiukataan niin paljon, että tyhjäkäynti rupeaa tippumaan ja siitä käännetään sitten aavistus takaisin.TOIMINIMI kirjoitti: Omaan pyörään kans meinaan laittaa manuaalikiristimen mutta minkäslaiset kiristys ohjeet noihin on? Koittanu googlettaa joskus mutta en löytäny vastausta.
näiden kiristäjien mukana tuli ohjeet, joissa oli että: uus kiristin paikalleen, kiristys sormitiukkuuteen, pyöritetään konetta käsin ja samalla jatketaan kiristystä sormilla ja kun kiristin ei enää käänny, niin otetaan 1/8 kierros takaisin ja vedetään lukitusmutteri kiinni.
pitäs joltain fiksummalta kysellä noista...
HP-Garage
- Tessustelija
- Viestit: 1391
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
Meikän pc25:een modattiin alkuperäisestä kiristimestä manuaalinen. Pääty pois, jengat ruuvattiin ja pitkä pultti lukkomutterin kans kiinni. Sormitiukkuuteen säädin. Sitten vehe käyntiin ja hienosäätöä, että rallatus juuri loppui. Tietysti loppuun mutterin kiristys. Tästä on nyt kolme vuotta.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
Eipä oo paljoa tapahtunut, mutta kiristimet tuli vaihdettua ja pyörää purettua vähän lisää.
2. sylinterin kiristin oli nopea vaihtaa, kun tilaa oli ja siinä sujahti 10min.
1. sylinterin kiristin olikin sitten hieman ahtaammassa paikassa ja siinä vierähtikin tovi kauemmin kun oli aika hintsusti tilaa rapsutella noita vanhan tiivisteen jämiä irti...
Duunipaikan johtoporras oli sitä mieltä, että tänä talvena ei kannata rakennella ja ilmoittivat asiasta yt-neuvotteluiden jne. muodossa, eli saa nyt nähdä minkä verran tuohon pyörään raaskii/on varaa laittaa.
2. sylinterin kiristin oli nopea vaihtaa, kun tilaa oli ja siinä sujahti 10min.
1. sylinterin kiristin olikin sitten hieman ahtaammassa paikassa ja siinä vierähtikin tovi kauemmin kun oli aika hintsusti tilaa rapsutella noita vanhan tiivisteen jämiä irti...
Duunipaikan johtoporras oli sitä mieltä, että tänä talvena ei kannata rakennella ja ilmoittivat asiasta yt-neuvotteluiden jne. muodossa, eli saa nyt nähdä minkä verran tuohon pyörään raaskii/on varaa laittaa.
HP-Garage
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
ja tällänen pirkkamalli siitä kuoriutui täks kesäks. katellaan ens talvena sitten tuota rakentelua uusiks, jos ei vaikka kaikki menis niin päin persettä kuin viime talvena...
HP-Garage
- Degaus
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: pc31 & sc33
Re: Projekt VeTuRi
Pomppasko se jako vituilleen tosta, kun kyselit sillon tuol tekniikan puolella? Ei ilmeisesti ainakaan pahemmin käynyt, vai?
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
Re: Projekt VeTuRi
Ei ollu jako pompannu, eikä oikeen mitään muutakaan vikaa löytyny. Jakoketjut oli turhan tiukalla ja niitä vähän löysäsin... Hyvin tuo nyt tuntuu peuhaavanDegaus kirjoitti:Pomppasko se jako vituilleen tosta, kun kyselit sillon tuol tekniikan puolella? Ei ilmeisesti ainakaan pahemmin käynyt, vai?
HP-Garage
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 1:00 am
- Paikkakunta: SC57
Re: Projekt VeTuRi
Hyvä siitä tulee Mitäs iloa tosta mekaanisesta kiristimestä on?