Projekt VeTuRi

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ti Loka 16, 2012 8:59 pm

Noniin, eli kesällä tuli mitta täyteen vanhan Bladen kanssa kun tuota yhteistä taivalta oli jo viitisen vuotta takana ja motivaatio sen laittamiseen = 0, niin oli aika laittaa laite kiertoon.

Tilalle tuli hankittua hieman harvinaisempi laite fighteriksi, eli tollanen -97 Honda VTR. Vanha avk-peli, jossa runko ja kone kuitenkin ehjät. Katteet ja tankki oli maalattu pensselillä vai millä lie ja kaikki oli kasattu vähän sinnepäin ja puolet pulteista oli kiristämättä(jarrusatulat irti jne.)... Laite oli takakatteen ja tankin osalta punainen ja etukate oli musta, jossa jotain kynäruiskulla tussattuja liekkejä. Ajokkihan oli niin kauhean näköinen sen värisenä, että pakko oli hakea pari käläkäläpulloa mustaa ja väritellä vähän osia.

Kuva

Vajaa tuhat kilsaa sillä tuli tossa kunnossa kurvailtua, kunnes rupes vähän liikaa jännittämään jakoketjunkiristimien kunto, kun niitä noista tuppaa paukkumaan, joten päätin lopettaa ajelut hyvissä ajoin ja ruveta purkamaan pyörää, sekä visioimaan muutoksia.

Ensitöikseni tilasin Ebay:n kautta jenkeistä Krieger Camchain Tensionersilta kiristimet, joille tuli hintaa n.70e kaikkine kuluineen, kotiovelle kannettuna. Suomessa vastaavat värkit ois ollu sen about 80e/kpl, joten halpaa oli.

Kuva

Ebaysta löytyi myös vähän sirommat jarru- ja kytkinkahvat, hintaan 30e kotiin kannettuna.

Kuva

Uudeksi takakatteeksi valikoitui CBR600RR 03-06 takakate, joka löytyikin edullisesti Purkuosia.com:sta, vaikka ei se niin edullinen enää Lappeenrantaan tullessa ollutkaan, kiitos MatkaHuollon riistohintojen.

Kuva

Kaikista mittailuista huolimatta kate osoittautui aivan liian pitkäksi, joten sitä joutuu ainakin sen 15cm lyhentämään etuosasta...

Viikonloppuna koitan käydä värkkäämään uutta takahäkkiä ja päivittelen sitten tänne lisää... :)
HP-Garage

Avatar
Komentaja
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:00 am
Paikkakunta: suzukeja+hva

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja Komentaja » Ti Loka 16, 2012 9:16 pm

ostin kanssa show mielessä tollaiset kiinabilletti kahvat ebaysta (28,99$ himaan) ja yllätykseni oli valtava sillä nehän on helvetin hyvän oloiset... Kiinankikkareet yleensä täyttä paskaa mutta noi on kyllä helmet... Ekoissa jarruissa metsäkukkia ? :lol:
HEI HEI Hanna ja lapset! Isi lähtee taivaaseen...

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ti Loka 16, 2012 9:31 pm

Kahvat olikin sen 24.80e, kun äsken tarkistin. Toivottavasti kestävät... :)
HP-Garage

Avatar
TOIMINIMI
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:00 am
Paikkakunta: CACAOPIANO

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja TOIMINIMI » Ti Loka 16, 2012 10:40 pm

tmz kirjoitti:Kahvat olikin sen 24.80e, kun äsken tarkistin. Toivottavasti kestävät... :)
Ittellä ollu pari settiä noita kolmenkympin kiinan vipuja the2wheelssin kautta ja hyvin nuo on kestäny. Yhtä kaffaa piti vähä työstää ja oli melko kovaa tavaraa.
"olo vaan paranee, tää on viisasten juomaa" -P.NYGÅRD-

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ti Loka 16, 2012 10:44 pm

hyvä kuulla. ehkä tolla uskaltaa sitten ajaakin, ettei tarvi tallissa vaan seisottaa :cool:
HP-Garage

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » Ke Loka 17, 2012 12:14 am

Internetti on kertonut, että noiden manuaalisten kiristimien lukitusmutteri kannattaa vielä varmistaa tiukalla lukitteella tai varmistuslangalla.

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Loka 17, 2012 11:33 am

Kkallioj kirjoitti:Internetti on kertonut, että noiden manuaalisten kiristimien lukitusmutteri kannattaa vielä varmistaa tiukalla lukitteella tai varmistuslangalla.
Lukitteella meinasin varmistaa...
HP-Garage

Avatar
TOIMINIMI
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:00 am
Paikkakunta: CACAOPIANO

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja TOIMINIMI » Ke Loka 17, 2012 3:26 pm

tmz kirjoitti:
Kkallioj kirjoitti:Internetti on kertonut, että noiden manuaalisten kiristimien lukitusmutteri kannattaa vielä varmistaa tiukalla lukitteella tai varmistuslangalla.
Lukitteella meinasin varmistaa...
Omaan pyörään kans meinaan laittaa manuaalikiristimen mutta minkäslaiset kiristys ohjeet noihin on? Koittanu googlettaa joskus mutta en löytäny vastausta. :-?
"olo vaan paranee, tää on viisasten juomaa" -P.NYGÅRD-

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Loka 17, 2012 3:39 pm

TOIMINIMI kirjoitti: Omaan pyörään kans meinaan laittaa manuaalikiristimen mutta minkäslaiset kiristys ohjeet noihin on? Koittanu googlettaa joskus mutta en löytäny vastausta. :-?
aika paljon tullut noista luettua netistä ja tapoja tuntuu olevan monia. jotkut vetää ihan vaan sormitiukkuuteen, konetta samalla pyörittäen ja se on siinä. jonkun ohjeen mukaan sormikiristyksellä löysät pois, kone käyntiin, tyhjäkäynnillä ollessa tiukataan niin paljon, että tyhjäkäynti rupeaa tippumaan ja siitä käännetään sitten aavistus takaisin.

näiden kiristäjien mukana tuli ohjeet, joissa oli että: uus kiristin paikalleen, kiristys sormitiukkuuteen, pyöritetään konetta käsin ja samalla jatketaan kiristystä sormilla ja kun kiristin ei enää käänny, niin otetaan 1/8 kierros takaisin ja vedetään lukitusmutteri kiinni.

pitäs joltain fiksummalta kysellä noista... :burnout:
HP-Garage

Avatar
Tessustelija
Viestit: 1391
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja Tessustelija » Ke Loka 24, 2012 9:40 am

Meikän pc25:een modattiin alkuperäisestä kiristimestä manuaalinen. Pääty pois, jengat ruuvattiin ja pitkä pultti lukkomutterin kans kiinni. Sormitiukkuuteen säädin. Sitten vehe käyntiin ja hienosäätöä, että rallatus juuri loppui. Tietysti loppuun mutterin kiristys. Tästä on nyt kolme vuotta.
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Loka 24, 2012 3:32 pm

Eipä oo paljoa tapahtunut, mutta kiristimet tuli vaihdettua ja pyörää purettua vähän lisää.

2. sylinterin kiristin oli nopea vaihtaa, kun tilaa oli ja siinä sujahti 10min.
Kuva

1. sylinterin kiristin olikin sitten hieman ahtaammassa paikassa ja siinä vierähtikin tovi kauemmin kun oli aika hintsusti tilaa rapsutella noita vanhan tiivisteen jämiä irti...
Kuva

Duunipaikan johtoporras oli sitä mieltä, että tänä talvena ei kannata rakennella ja ilmoittivat asiasta yt-neuvotteluiden jne. muodossa, eli saa nyt nähdä minkä verran tuohon pyörään raaskii/on varaa laittaa.
HP-Garage

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Pe Kesä 07, 2013 6:54 pm

Kuva

ja tällänen pirkkamalli siitä kuoriutui täks kesäks. katellaan ens talvena sitten tuota rakentelua uusiks, jos ei vaikka kaikki menis niin päin persettä kuin viime talvena... :D
HP-Garage

Avatar
Degaus
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 12:00 am
Paikkakunta: pc31 & sc33

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja Degaus » Ti Kesä 11, 2013 2:28 pm

Pomppasko se jako vituilleen tosta, kun kyselit sillon tuol tekniikan puolella? Ei ilmeisesti ainakaan pahemmin käynyt, vai?

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja tmz » Ti Kesä 11, 2013 2:59 pm

Degaus kirjoitti:Pomppasko se jako vituilleen tosta, kun kyselit sillon tuol tekniikan puolella? Ei ilmeisesti ainakaan pahemmin käynyt, vai?
Ei ollu jako pompannu, eikä oikeen mitään muutakaan vikaa löytyny. Jakoketjut oli turhan tiukalla ja niitä vähän löysäsin... Hyvin tuo nyt tuntuu peuhaavan :)
HP-Garage

Accident
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 1:00 am
Paikkakunta: SC57

Re: Projekt VeTuRi

Viesti Kirjoittaja Accident » Ke Kesä 19, 2013 7:30 am

Hyvä siitä tulee :upto: Mitäs iloa tosta mekaanisesta kiristimestä on?

Vastaa Viestiin