Facelift

Valvojat: ESKIL, btseppo

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ma Maalis 24, 2014 10:54 am

Smokie kirjoitti:Koitappa piruuttasi oldskool konstia kiertokankien tarkastamiseksi. Kangen yläpää nyrkin sisään ja vedät sitä ylöpäin. Toisella nyrkillä lyöt siihen päälle ja jos kuuluu kilahdus tuli asiaa laakerikauppaan. Mun piti hakata aika monta kampea läpi ennenkuin uskoin että toimii se testaus noinkin..
Suuret kiitokset Ylikonekologi Smoukielle! Mainitsemaasi metodia käyttäen vika löytyi kolmosen kiertokangen laakerista.
Pitänee korjauttaa tämäkin akseli. Ettei sit seuraavan kampurahäiriön vuoksi katkea ajokausi osien puutteeseen.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Maalis 24, 2014 11:08 am

No katos perkule. Oliko kuinka paljon huojuntaa kangen yläpäässä? RG:n 100mm pitkille kangille ilmoitetaan 3mm liike laakerin vaihtorajaksi, näppituntumalta se vaikuttais aika suurelta.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ma Maalis 24, 2014 3:52 pm

Smokie kirjoitti:No katos perkule. Oliko kuinka paljon huojuntaa kangen yläpäässä? RG:n 100mm pitkille kangille ilmoitetaan 3mm liike laakerin vaihtorajaksi, näppituntumalta se vaikuttais aika suurelta.
Samat 3mm ilmoitetaan EFE:n veiveille. Tosin tossa kolmosen veivissä huojuntaa on vain 1.30mm ja muissa 1.10 - 1.20 mm.
Silti kolmonen on ainoa missä tuntuu välys.

D-Cu
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Monta vanhaa.

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja D-Cu » Su Maalis 30, 2014 12:32 am

Korjattu kampi vartoo pajalla, enkä ees pudottanu sitä kertaakaan kotimatkalla...
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ma Maalis 31, 2014 9:48 am

D-Cu kirjoitti:Korjattu kampi vartoo pajalla, enkä ees pudottanu sitä kertaakaan kotimatkalla...
No perskele! Tulen noutamaan kammen, kunhan vapaudun työsuoritteesta kaleerilla.

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Huhti 03, 2014 8:50 pm

Nyt pitäis enää löytyä aikaa niputtaa kone.

Kuva

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Pe Huhti 04, 2014 8:30 pm

Mittasin veivien huojunnan nyt koneeseen tulevasta kampurasta, olivat 0,60mm - 0.85mm.
Hiukan on eroa 70 K ajetun svedumallin (100 hp) kampuran välyksillä verrattuna 120 K ajetun Suomimallin välyksiin.

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » La Huhti 05, 2014 6:25 pm

Lähes täydellinen lauantai. Keittiörempan tauolla kävin tallissa niputtamassa efen konetta, joka oli jo lupaavasti nostettuna runkoon.
Kytkimen asennuksen jälkeen totesin kampiakselin enskarattaan olevan soikea tai muuten vaan epäkeskeinen. Kampura jumittaa aina samaan kohtaan. Kytkinkellon vaihto ei auttanut asiaan.
Vitutuksen maksimoimiseksi kävin välikatolla kaivamassa liesituulettimen putken puhallusvillan seasta esiin. :mad2:

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » La Huhti 12, 2014 10:14 pm

Kone taas nipussa. Kampura harrasti maakuntamatkailua ja kävi Tampereella fiksattavana.

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Arttu » Su Huhti 13, 2014 5:30 pm

Mikä kampurassa oli vialla loppuviimein?
Arttu

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Su Huhti 13, 2014 9:04 pm

Arttu kirjoitti:Mikä kampurassa oli vialla loppuviimein?
Yksi enskarattaan hampaista oli kolhiintunut sen verran, että hammasvälys meni miinukselle.
Ei kuulemma näkynyt kuin luupilla.
Mopo alkaa olla kytkintä lukuunottamatta nipussa. Pitää säätää vielä jousipaine sopivaksi, ettei kytkin luista alle 6000 rpm
kuten viime kesänä.

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » Ke Huhti 23, 2014 9:57 pm

Mopo nipussa taas. Enää E85 lientä tankkiin ja yrittämään käynnistelyä ja säätämään seokset kohdalleen.
Saas nähdä mitä seuraavaksi pasahtaa...

Kuva

Kuva

Kuva

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Huhti 24, 2014 5:12 pm

Ekat "savut" otettu koneesta E85:sella. Pärähti yllättävän helposti käymään n. 40% rikastetulla bensakartalla.
Vielä vähän sähkötöitä ja sit säätämään.

Kuva

Avatar
Kkallioj
Viestit: 855
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja Kkallioj » To Huhti 24, 2014 5:54 pm

Vanha tankki näytti kyllä vähän paremmalta :/

V-kääpä
Viestit: 294
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Åbo

Re: Facelift

Viesti Kirjoittaja V-kääpä » To Huhti 24, 2014 6:17 pm

Kkallioj kirjoitti:Vanha tankki näytti kyllä vähän paremmalta :/
Se on varastoitu, eli vaihdettavissa takaisin mikäli nykyinen alkaa kyllästyttämään.

Vastaa Viestiin