Valvojat: ESKIL, btseppo
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » Ma Maalis 24, 2014 10:54 am
Smokie kirjoitti:Koitappa piruuttasi oldskool konstia kiertokankien tarkastamiseksi. Kangen yläpää nyrkin sisään ja vedät sitä ylöpäin. Toisella nyrkillä lyöt siihen päälle ja jos kuuluu kilahdus tuli asiaa laakerikauppaan. Mun piti hakata aika monta kampea läpi ennenkuin uskoin että toimii se testaus noinkin..
Suuret kiitokset Ylikonekologi Smoukielle! Mainitsemaasi metodia käyttäen vika löytyi kolmosen kiertokangen laakerista.
Pitänee korjauttaa tämäkin akseli. Ettei sit seuraavan kampurahäiriön vuoksi katkea ajokausi osien puutteeseen.
-
Smokie
-
Viestit: 3037
-
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Vanha mutta paska
Viesti
Kirjoittaja Smokie » Ma Maalis 24, 2014 11:08 am
No katos perkule. Oliko kuinka paljon huojuntaa kangen yläpäässä? RG:n 100mm pitkille kangille ilmoitetaan 3mm liike laakerin vaihtorajaksi, näppituntumalta se vaikuttais aika suurelta.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » Ma Maalis 24, 2014 3:52 pm
Smokie kirjoitti:No katos perkule. Oliko kuinka paljon huojuntaa kangen yläpäässä? RG:n 100mm pitkille kangille ilmoitetaan 3mm liike laakerin vaihtorajaksi, näppituntumalta se vaikuttais aika suurelta.
Samat 3mm ilmoitetaan EFE:n veiveille. Tosin tossa kolmosen veivissä huojuntaa on vain 1.30mm ja muissa 1.10 - 1.20 mm.
Silti kolmonen on ainoa missä tuntuu välys.
-
D-Cu
-
Viestit: 179
-
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 12:00 am
-
Paikkakunta: Monta vanhaa.
Viesti
Kirjoittaja D-Cu » Su Maalis 30, 2014 12:32 am
Korjattu kampi vartoo pajalla, enkä ees pudottanu sitä kertaakaan kotimatkalla...
Dragbike Team D-Cut #SB 484
9.313 / 242.98
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » Ma Maalis 31, 2014 9:48 am
D-Cu kirjoitti:Korjattu kampi vartoo pajalla, enkä ees pudottanu sitä kertaakaan kotimatkalla...
No perskele! Tulen noutamaan kammen, kunhan vapaudun työsuoritteesta kaleerilla.
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » To Huhti 03, 2014 8:50 pm
Nyt pitäis enää löytyä aikaa niputtaa kone.
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » Pe Huhti 04, 2014 8:30 pm
Mittasin veivien huojunnan nyt koneeseen tulevasta kampurasta, olivat 0,60mm - 0.85mm.
Hiukan on eroa 70 K ajetun svedumallin (100 hp) kampuran välyksillä verrattuna 120 K ajetun Suomimallin välyksiin.
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » La Huhti 05, 2014 6:25 pm
Lähes täydellinen lauantai. Keittiörempan tauolla kävin tallissa niputtamassa efen konetta, joka oli jo lupaavasti nostettuna runkoon.
Kytkimen asennuksen jälkeen totesin kampiakselin enskarattaan olevan soikea tai muuten vaan epäkeskeinen. Kampura jumittaa aina samaan kohtaan. Kytkinkellon vaihto ei auttanut asiaan.
Vitutuksen maksimoimiseksi kävin välikatolla kaivamassa liesituulettimen putken puhallusvillan seasta esiin.
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » La Huhti 12, 2014 10:14 pm
Kone taas nipussa. Kampura harrasti maakuntamatkailua ja kävi Tampereella fiksattavana.
-
Arttu
-
Viestit: 715
-
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: GSX1100ti
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Arttu » Su Huhti 13, 2014 5:30 pm
Mikä kampurassa oli vialla loppuviimein?
Arttu
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » Su Huhti 13, 2014 9:04 pm
Arttu kirjoitti:Mikä kampurassa oli vialla loppuviimein?
Yksi enskarattaan hampaista oli kolhiintunut sen verran, että hammasvälys meni miinukselle.
Ei kuulemma näkynyt kuin luupilla.
Mopo alkaa olla kytkintä lukuunottamatta nipussa. Pitää säätää vielä jousipaine sopivaksi, ettei kytkin luista alle 6000 rpm
kuten viime kesänä.
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » Ke Huhti 23, 2014 9:57 pm
Mopo nipussa taas. Enää E85 lientä tankkiin ja yrittämään käynnistelyä ja säätämään seokset kohdalleen.
Saas nähdä mitä seuraavaksi pasahtaa...
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » To Huhti 24, 2014 5:12 pm
Ekat "savut" otettu koneesta E85:sella. Pärähti yllättävän helposti käymään n. 40% rikastetulla bensakartalla.
Vielä vähän sähkötöitä ja sit säätämään.
-
Kkallioj
-
Viestit: 855
-
Liittynyt: Su Helmi 19, 2006 1:00 am
-
Paikkakunta: origiSRAD, minisuper-Honda ja minimoto
Viesti
Kirjoittaja Kkallioj » To Huhti 24, 2014 5:54 pm
Vanha tankki näytti kyllä vähän paremmalta :/
-
V-kääpä
-
Viestit: 294
-
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
-
Paikkakunta: Åbo
Viesti
Kirjoittaja V-kääpä » To Huhti 24, 2014 6:17 pm
Kkallioj kirjoitti:Vanha tankki näytti kyllä vähän paremmalta :/
Se on varastoitu, eli vaihdettavissa takaisin mikäli nykyinen alkaa kyllästyttämään.