Pegaso (turbo moto ?)
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Pegaso (turbo moto ?)
Kaverin kehoituksesta laitetaan tänne jotain juttua aluillaan olevasta porjektista.
Katsotaan kummalla loppuu mielenkiinto ensin kirjoittajalla vai lukijoilla.
Saattashan täältä apujakin löytyä jos omat loppuu.
Vähän linjasta poikkeava pärrä aihio Aprilia Pegaso 650 matkaenska.
Nuoremmat lukijat voi olla jo sitä mieltä että setä on eksynyt väärään seuraan!!! Näin voi ollakkin on jo sitä vuosikymmentä että ilkee nostaa vaikka henkseleillä housut jalkaan että ei puolitangossa tarvii roikottaa...
Mutta tohon pärrään,tarkoitus muuttaa ulkoisesti supermoto maiseksi...tiedän et painava..voima korvaa
Moottoria avittaa muuttuvasiipisellä puhaltimella eli Garret VNT
Epäilyjä kyllä varmaan herättää monessa mielessä.
Perusteluja miksi tuo:
Rotax moottori joka melko pommin varma vakiona,aloitettu konetta tekemään ennenkuin nuorimmat tällä foorumilla syntyneetkään ja BMW käyttää vielä tänä päivänäkin.
Ollut monessa bemari mallissa ja tossa apikassa sekä can am ds 650 mönkkärissä.
Kestänee tehon lisäystä aika tavalla Pami saksassa ottaa 90 hp vaparina tuosta koneesta (http://www.team-pami.com/cms/index.php)
Aihio on suht halpa kokeilu kappale ja katsotaan mitä tulee,
kovemmat osat tähän huomattavasti vaikeempi löytää kuin johonki gixxeriin mut vaikeudet tiedostettu.
Täällähän joku turbotteli/suunnitteli jotai yx muki Honraa
Suomessa vähän näitä yx mukeja ahdistettu mut mönkkäri puolella yleistä,ainakin maailmalla.
Toi Sewdu petteri on aika paljo tainnut kiusata tota XR Honraa
http://www.youtube.com/watch?v=LsqnQFb54V0
Siitä löytyy aika paljon juutuubi pätkää.
En jatkossa näin pitkii juttuja kirjoita,mut olkoon aloitus tällainen.
Kuviakin jossain vaiheessa jos osaan..tullut koulut käytyä ennen kuin tietokone oli keksitty..
Katsotaan kummalla loppuu mielenkiinto ensin kirjoittajalla vai lukijoilla.
Saattashan täältä apujakin löytyä jos omat loppuu.
Vähän linjasta poikkeava pärrä aihio Aprilia Pegaso 650 matkaenska.
Nuoremmat lukijat voi olla jo sitä mieltä että setä on eksynyt väärään seuraan!!! Näin voi ollakkin on jo sitä vuosikymmentä että ilkee nostaa vaikka henkseleillä housut jalkaan että ei puolitangossa tarvii roikottaa...
Mutta tohon pärrään,tarkoitus muuttaa ulkoisesti supermoto maiseksi...tiedän et painava..voima korvaa
Moottoria avittaa muuttuvasiipisellä puhaltimella eli Garret VNT
Epäilyjä kyllä varmaan herättää monessa mielessä.
Perusteluja miksi tuo:
Rotax moottori joka melko pommin varma vakiona,aloitettu konetta tekemään ennenkuin nuorimmat tällä foorumilla syntyneetkään ja BMW käyttää vielä tänä päivänäkin.
Ollut monessa bemari mallissa ja tossa apikassa sekä can am ds 650 mönkkärissä.
Kestänee tehon lisäystä aika tavalla Pami saksassa ottaa 90 hp vaparina tuosta koneesta (http://www.team-pami.com/cms/index.php)
Aihio on suht halpa kokeilu kappale ja katsotaan mitä tulee,
kovemmat osat tähän huomattavasti vaikeempi löytää kuin johonki gixxeriin mut vaikeudet tiedostettu.
Täällähän joku turbotteli/suunnitteli jotai yx muki Honraa
Suomessa vähän näitä yx mukeja ahdistettu mut mönkkäri puolella yleistä,ainakin maailmalla.
Toi Sewdu petteri on aika paljo tainnut kiusata tota XR Honraa
http://www.youtube.com/watch?v=LsqnQFb54V0
Siitä löytyy aika paljon juutuubi pätkää.
En jatkossa näin pitkii juttuja kirjoita,mut olkoon aloitus tällainen.
Kuviakin jossain vaiheessa jos osaan..tullut koulut käytyä ennen kuin tietokone oli keksitty..
Viimeksi muokannut pekasus, Ke Marras 23, 2011 9:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- thelittleone
- Viestit: 1482
- Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: 1040cc jossa ahdin määrää tahdin
Re: Pegaso
Elä huoli ei ne housut roiku mullakaan eikä monella muullakaan tällä foorumilla.pekasus kirjoitti:Nuoremmat lukijat voi olla jo sitä mieltä että setä on eksynyt väärään seuraan!!! Näin voi ollakkin on jo sitä vuosikymmentä että ilkee nostaa vaikka henkseleillä housut jalkaan että ei puolitangossa tarvii roikottaa...
Mitä tulee projektisuunnitelmiin niin kuulostaa hyvältä.
Kuvia vaan näytille
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Koetetaanpa joku kuva saada linkitettyä.
Lähtökohta siis tällainen,ehjä pyörä ei todellakaan houkuttelevan näköinen motoksi tai muutenkaan bomberi unelma.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352924.jpg
Purku alkoi ja suunnitelmat tulevasta siinä mukana.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352925.jpg
Jäljelle tulee jäämään moottori,runko ilman takahäkkiä,keula,navat
loput osat jotain muuta.
Keula on USD vähän ohkaisilla putkilla verraten kotari ym. mut sillä mennään ainakin aluksi.
Hyväkuntoinen vuotamaton keula tuli huollettua ja kakskymppiset ölpät sisään.
Moottori osina pöydällä,männäksi Wössnerin tako millin matalampi vakiosta.
Kannenpultit 12.9
Kakkosen potkimista näissä esiintyy,rattaat koneistajalla niille racecut hionta 7 asteen kulmalla.
Nämä ei aivan simppeleitä kun ei valmiina tuohon esim takomäntää.
Netin selaamista monta päivää,mittojen vertailua ja lopulta Jammu Raptor 660 mönkkärin mäntä oikeilla mitoilla..Bingo!!
Lähtökohta siis tällainen,ehjä pyörä ei todellakaan houkuttelevan näköinen motoksi tai muutenkaan bomberi unelma.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352924.jpg
Purku alkoi ja suunnitelmat tulevasta siinä mukana.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352925.jpg
Jäljelle tulee jäämään moottori,runko ilman takahäkkiä,keula,navat
loput osat jotain muuta.
Keula on USD vähän ohkaisilla putkilla verraten kotari ym. mut sillä mennään ainakin aluksi.
Hyväkuntoinen vuotamaton keula tuli huollettua ja kakskymppiset ölpät sisään.
Moottori osina pöydällä,männäksi Wössnerin tako millin matalampi vakiosta.
Kannenpultit 12.9
Kakkosen potkimista näissä esiintyy,rattaat koneistajalla niille racecut hionta 7 asteen kulmalla.
Nämä ei aivan simppeleitä kun ei valmiina tuohon esim takomäntää.
Netin selaamista monta päivää,mittojen vertailua ja lopulta Jammu Raptor 660 mönkkärin mäntä oikeilla mitoilla..Bingo!!
- clawfinger
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: R1-T
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: B12 & 350banshee
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
- Tomba
- Viestit: 337
- Liittynyt: To Syys 09, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Rottamainen Dominator SM (T..?)
Mielenkiintonen projektipekasus kirjoitti:Mikä tämä on?? enkö ole vaan sattunut huomaamaan...vai onko tämä piilossa tehty/pidettyjampesteri kirjoitti:
Pari kk on oma 1-pyttynen pallinhakkaaja ollut ahdettuna, toimii
Tiedä vaikka jotai vinkkiä tai jotain....????
ja jampesterin pyörästä tahtos tietää lisää kans..
Itellä on toi Dominator turbotus meneillään, on vaa nii piiiiitkä projekti.. pian vuoteen tapahtunu mitään..?
Koska ollaan perillä...?
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: B12 & 350banshee
Mulla on tommonen 500cc mönkkäri, garrett t-15, rutut on pudotettu 9:1 paikkeille lisätivarilla pytyn alla, sähköiltään ja ennakoiltaan täysin vakio. ahdot on reilu 1bar, re85 hoitaa viileempänä käymisen, talven aikana tulee ehkä perehtyä ennakoihin ja vesiruuttaan.
Ahdinroinat piti asentaa taakse piiloon ihan tarkoituksella sleeperiksi.
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/ ... hash=24942
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/ ... hash=24942
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/ ... hash=24955
Ongelmia oli paljonkin ensisauhujen jälkeen, vakiokaasaria(kalvo-mikuni) ei tahtonu saamaan toimimaan ahdoilla ei sitten millään. Painetta vietiin enempi ja vähempi joka koloon huonolla menestyksellä.
Laitoin suoraveto keihinin tilaukseen ja postia odotellessa nakertelin painekotelon, tällä yhdistelmällä rupes toimimaan. En tiedä olisko pelkkä painekotelo saanut kalvokaasarin toimimaan mutta näillä nyt mennään.
Aika olennaista ykspyttysen ahtamisessa kaasarin läpi puhaltavana taitaaa olla toi iso painekotelo joka tasaa sykäykset, jostain luin että ohjesääntönä min. kuutiotilavuus X 4= painekotelon tilavuus. Omassa nyt n.2litraa tilavuutta, isomman oisin tehnyt mutta tila loppui kesken.
Tää on nyt ensimmäinen turbo-laitos minkä oon rakentanu ja saas nähä tuleeko enää vapareita talliin.
Ahdinroinat piti asentaa taakse piiloon ihan tarkoituksella sleeperiksi.
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/ ... hash=24942
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/ ... hash=24942
http://mrjokkepakokaasu.kuvat.fi/kuvat/ ... hash=24955
Ongelmia oli paljonkin ensisauhujen jälkeen, vakiokaasaria(kalvo-mikuni) ei tahtonu saamaan toimimaan ahdoilla ei sitten millään. Painetta vietiin enempi ja vähempi joka koloon huonolla menestyksellä.
Laitoin suoraveto keihinin tilaukseen ja postia odotellessa nakertelin painekotelon, tällä yhdistelmällä rupes toimimaan. En tiedä olisko pelkkä painekotelo saanut kalvokaasarin toimimaan mutta näillä nyt mennään.
Aika olennaista ykspyttysen ahtamisessa kaasarin läpi puhaltavana taitaaa olla toi iso painekotelo joka tasaa sykäykset, jostain luin että ohjesääntönä min. kuutiotilavuus X 4= painekotelon tilavuus. Omassa nyt n.2litraa tilavuutta, isomman oisin tehnyt mutta tila loppui kesken.
Tää on nyt ensimmäinen turbo-laitos minkä oon rakentanu ja saas nähä tuleeko enää vapareita talliin.
- Tomba
- Viestit: 337
- Liittynyt: To Syys 09, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Rottamainen Dominator SM (T..?)
Mul on n.litranen painekotelo puoli valmiina, tilavuutta tulee max.1,5 litraa kun saan valmiiksi asti..? saas nähä piisaako? tilaa ei oo yhtään enempää Ellei sais turboa penkin alta, sinne mihin se kuuluis, mut eipä mahu järkevästi muualle... ja puristukset kerkesin nostaan n.13, ennenku tajusin et vapari virittäminen on turhaa eli pitkä on tie.. varsinki ku hommaa vaa lisää prjekteja..
E: nii ja turbona aluksi kkk jostai 90hv vag:ista (gt15 on lähes sama)
E: nii ja turbona aluksi kkk jostai 90hv vag:ista (gt15 on lähes sama)
Koska ollaan perillä...?
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure
Tankkia tuohon pitkään mietin,ylärunkoputken malli sellainen että ei ala oikeen valmiit muovitankit istumaan.
Todennäk. xt660x peltitankki siitä pohja uusiksi..
Sellainen löytyi Mp Pitstopista,kolme viikkoa sitten tilasin, lähti heti mutta POSTI hukkasi ja ei vieläkään löytynyt..
Moottori odotellessa irroittelin purin sisäkalut pöydälle,kokosin tyhjät kuoret ja lasikuula puhallukseen.
Moottori swingi ym pientä sit "maalarille" ja väriä päälle.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352926.jpg
Ja tällaista tuli,kuvat vanhalla kännyllä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352927.jpg
Saa nähdä miltä näyttää kun on taas pöydällä pyöritelty ja sisukset kasattu..
Todennäk. xt660x peltitankki siitä pohja uusiksi..
Sellainen löytyi Mp Pitstopista,kolme viikkoa sitten tilasin, lähti heti mutta POSTI hukkasi ja ei vieläkään löytynyt..
Moottori odotellessa irroittelin purin sisäkalut pöydälle,kokosin tyhjät kuoret ja lasikuula puhallukseen.
Moottori swingi ym pientä sit "maalarille" ja väriä päälle.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352926.jpg
Ja tällaista tuli,kuvat vanhalla kännyllä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3352927.jpg
Saa nähdä miltä näyttää kun on taas pöydällä pyöritelty ja sisukset kasattu..
- kawa6r
- Viestit: 1623
- Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: 2-kilpinen
- Viesti:
meinasin ite hommata samanlaisen pegason, mutta kaadutun AVK:lta. ei olis paljoo olis maksanut, mutta en sitten uskaltanut, kun en noin paljon tiennyt ton koneen kestävyydestä.
varmaan tän luettuani olisin ollut rohkeampi tarjouksissani.
motoprojektiksi suunnittelin, ilman turboa tosin.
hieno projekti. ei ainakaan ihan samanlainen kun ne ainaiset iöt ja muut.
varmaan tän luettuani olisin ollut rohkeampi tarjouksissani.
motoprojektiksi suunnittelin, ilman turboa tosin.
hieno projekti. ei ainakaan ihan samanlainen kun ne ainaiset iöt ja muut.