Kawasaki 12r rantakuntoon 2020...

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » Ma Touko 14, 2012 12:55 am

Yksinpuhelu jatkuu...

Maanantaina kuskasin koneen ventiilien säätöön. Mittailin välyksiä ite ja melkeen jokainen oli pielessä joten päätin että varmaan helpompaa viedä suoraan ammattilaiselle joka säätää ne kuntoon hetkessä. Lopputulos oli että 13/16 venttiiliä oli pielessä. Keskiviikko aamuna sain haettua koneen takasin ja töitten jälkeen illalla alko kova kasaaminen. Yön aikana sain osista kasattua jo ainakin osittain moottoripyörän näkösen, kaks rengasta ja kone siis :freak2:
Kuva
Tässä vaiheessa vielä oli kaikki kunnossa ja meno oli mukavaa. Seuraavana iltana päästiinkin sähköjen kimppuun. Aina jostain syystä tykänny noista sähköhommista ja taas päädyttiin huutamaan niitä kivoja voimasanoja. Muistitikun, jossa noi kaikki materiaalit kawaan liittyen sijaitsi, oli tietenki tässä vaiheessa jääny toisten housujen taskuun, eli sokkona mentiin ja piuhoja vedettiin muistikuvien mukaan. Kaikki tarpeellinen saatiin kasaan ja mietin pitäisköhän kokeilla vielä käynnistää ennen nukkumaan menoa, kello tais olla lähempänä kolmea yöllä joten ajattelin säästää lähiympäristön asukkaiden yöunia ja odottaa seuraavaan päivään.
Perjantaina kone sai öljyt sisäänsä ja ei muutakun kokeilemaan josko lähtis käymään. Eipä mikään tietenkään mee niinkuin suunnittelee, eli virrat kyllä meni päälle, mutta startti ei vastaillu nappiin mitenkään. Pikaset vilkasut kytkentöihin ja toteamus että kaikki näyttäis olevan pääsääntösesti kunnossa. Mutta mutta koneen vasemmalta puolelta löyty piuha joka ei mihinkään ollu kiinnitetty eikä vastakappaletta löytyny mistään. Edellisinä kahtena yönä oli tullu nukuttua se pari tuntia per yö, niin päätin lopettaa siihen ja nukkua kunnon yöunet ja miettiä sen jälkeen missä mahtaa vika olla.
Lauantai meniki sitte töitä tehdessä ja tää päivä pitikin pyhittää sille rakkaalle äiteelle. Huomenna pidetään taas vapaata töistä ja toivotaan, että vika löytyy. Sähkökaaviota yrittäny tänään tässä pikasesti katella ja pari ideaa tullu jo mieleen. Tallille pitää kuitenki päästä kattomaan minkä väristä piuhaa sieltä irtoliittimestä löytyy.

Pari kuvaa vielä loppuun
Kuva
Kittailua

Kuva
Rungosta ennen jälkeen kuvaa. Kuvat eripuolilta runkoa, mutta näkee ainakin eron.

Kuva
Kuva
Konetta kasausvaiheessa

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » Ti Touko 15, 2012 11:03 am

Nyt saatiin koneesta jo savut pihalle, mutta ei käynyt ihan terveellisesti. Välillä pudotti pyttyjä pois käytöstä ja muutenkin vaivalloisesti pysy käynnissä. Ei muuta kuin lisää pohtimista...

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » Pe Touko 18, 2012 9:42 pm

Se olis nyt sellanen juttu että mopo alko toimimaan loistavasti kun laitto uudet tulpat ja nyt rokkaa :firing: .
Tänään ajeltu jo yks tankillinen ja huomattu että on nää isotki pyörät hauskoja vaikka vähän epäilinki noitten motojen ja krossien jälkeen.
Kuva
Kuva

Alakatteelle vielä pitää kiinnikkeet tehä niin saa senki paikalleen ja jatkoja varten tarvii pidemmät ketjut. Pääasia kuitenki että pystyy ajamaan

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Pe Touko 18, 2012 11:52 pm

Onneksi olkoon, 12R on kuningasmoottoripyörä!
Hieno projekti ja upeeta että alkaa olemaan loppusuoralla :drin:

Avatar
Plaaf
Viestit: 1936
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Plaaf » La Touko 19, 2012 10:05 am

Hyvä, että alkoi toimimaan pelkästään tulppien vaihdolla niin ei tarttenut enää jakoa alkaa tarkastelemaan :P

Hieno pyörähän siitä tuli..

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » Su Touko 20, 2012 9:24 pm

Tää varmaan tulee olemaan tämmönen ikuisuusprojekti mutta, pien kysymys tietäväisemmille.
Elikäs missähän mahtaa olla vika kun vaihdepoljin ei palaudu keskelle, vaan jää aina ylös/alas kun vaihtaa vaihdetta. Aina joutuu pikkusen avittamaan että se palautuu ja muutenki pikkusen jäykän olonen. Kuvia kun kattelin, niin näyttäs ainaki kaikki palikat olevan oikeilla paikoillaan. :-?

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » Ma Touko 21, 2012 12:24 am

Johnsson kirjoitti:Tää varmaan tulee olemaan tämmönen ikuisuusprojekti mutta, pien kysymys tietäväisemmille.
Elikäs missähän mahtaa olla vika kun vaihdepoljin ei palaudu keskelle, vaan jää aina ylös/alas kun vaihtaa vaihdetta. Aina joutuu pikkusen avittamaan että se palautuu ja muutenki pikkusen jäykän olonen. Kuvia kun kattelin, niin näyttäs ainaki kaikki palikat olevan oikeilla paikoillaan. :-?
ikinä en ole kyseisen mallisen moottorin/vaihteiston sielunelämään päässyt läheisemmin tutustumaan, mutta kuulostaisi vaihteisto-rummun laakeri vialta tai sitten sen siihen vastaavan "pylpyrän" ei toimivuudelta..

:wavey:

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ma Touko 21, 2012 10:06 am

olet varmaan jo kokeillut ettei jalkatappien vivusto ole saanut siipeensä.. ( nimittäin pienikin jäykkyys vivustojen nivelissä aiheuttaa kuvatunlaista tahmaamista näin yleisesti ko. Mallia tuntematta.)

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » Ma Touko 21, 2012 1:23 pm

En usko että rummun laakereissa vika, koska koneen ollessa pöydällä pyöri ihan nätisti. Voi olla että polkimen nivelet saanu talven aikana pikkusen jäykkyyttä ja sen takia takkuilee.

OR_90
Viestit: 187
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am

Viesti Kirjoittaja OR_90 » Ma Touko 21, 2012 6:24 pm

Vaihepolkimen palautus jousi poikki, jos tuntuu siltä että siellä ei ole jousi voimaa sitä palauttamassa :wavey:

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Viesti Kirjoittaja Johnsson » Ma Touko 21, 2012 11:37 pm

Lähdimpäs tota asiaa selvittelemään päivällä tonne Helsingin suunnallle tallille ja matkalla lopetti vaihteisto toimintansa kokonaan, jäi vaihde vitoselle sitte. Ei muuta ku kone taas pöydälle ja vika löytyki aika nopeesti. Oli vaihteensiirtäjä pompannu niistä lovista pois, eli oli varmaan jääny kiristämättä se kunnolla.
Kuva
Joku joskus väitti että ajoon nää on tehty, mut mä tykkään nähtävästi pitää tallissa :P. Mut eiköhän se taas viikonlopuks saada ajoon. Enhän mää sillä ajaa ois halunnukkaan. Tänäänki ku olin isäpapan ducatilla liikenteessä, niin heti oli kyyt perässä vaikken mitään isompaa laitonta tehny. Tällä jos olisin ollu, niin nyt olis kilpi sedillä ja kortti hyllyllä :lol:

Avatar
zx12rjani
Viestit: 125
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 12:00 am
Paikkakunta: zx12r tbo mörkö kawa.zx12r figteri,pro sb zx12r..

Viesti Kirjoittaja zx12rjani » Ke Touko 30, 2012 10:55 am

Johnsson kirjoitti:Lähdimpäs tota asiaa selvittelemään päivällä tonne Helsingin suunnallle tallille ja matkalla lopetti vaihteisto toimintansa kokonaan, jäi vaihde vitoselle sitte. Ei muuta ku kone taas pöydälle ja vika löytyki aika nopeesti. Oli vaihteensiirtäjä pompannu niistä lovista pois, eli oli varmaan jääny kiristämättä se kunnolla.
Kuva
Joku joskus väitti että ajoon nää on tehty, mut mä tykkään nähtävästi pitää tallissa :P. Mut eiköhän se taas viikonlopuks saada ajoon. Enhän mää sillä ajaa ois halunnukkaan. Tänäänki ku olin isäpapan ducatilla liikenteessä, niin heti oli kyyt perässä vaikken mitään isompaa laitonta tehny. Tällä jos olisin ollu, niin nyt olis kilpi sedillä ja kortti hyllyllä :lol:
kannattaa tarkastaa rumpukin ja laakerit rummulle 20-30 euroo..siirtäjät ootkin tarkastanut? ihmetyttää kyl mies se sieltä on pystynyt lähtemään irti.. olis kiva nähä kyl ensinnäkin mis kunnossa hilut on jne jne
zx12rjani

Avatar
Johnsson
Viestit: 60
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: 12ärrä

Re:

Viesti Kirjoittaja Johnsson » To Joulu 13, 2012 9:20 pm

Joo-o, kylppäriremontti saatiin valmiiks ja löyty kaikkien rakennustarvikkeiden alta tollanen kawasaki. Eli nyt oli sopiva aika jatkaa ikuisuusprojektia kohti tulevia ongelmia.
Tää talvi alotettiin kevyesti ja kawasta tehtiin hieman pidempi
Kuva

Kuva

Saas nährä mitä kaikkee talven aikana taas keksii. Luultavasti kone löytää taas paikkansa pöydältä pieninä paloina.

Vastaa Viestiin