Fellan f4i
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Pikkusen tuli taas käytyä väsäilemässä.
Perälle en ollut vielä varmaks keksiny mitään ihmeellistä mutta kilpiteline ja koukkuhässäkät sai purkutuomion joten alotin poistamalla ne. Mitään dremeliä kun en löytänyt niin kuviosaha sai kelvata.
Sitten kytkimen keventäjän sain vihdoinviimein paikalleen.
Kytkin muuttui sopivan kevyeksi, vielä pitää keksiä mitenkä noi vivut saisi mahtumaan siten että olisi vivun pää sormen ulottuvilla paremmin. Jarrun ja kytkimen runkojen paikkaa ei voi vaihtaa koska ne ei vaan istu mitenkään järkevästi.
Sai muuten muokata aika rajusti tota keventäjälle tulevaa ruuvihässäkkää että sai kytkinvaijerin mahtumaan sisään näytti 3mm olevan kytkinvaijeri.
Purkaessa saatoin keksiä miten perän toteutan ettei ihan samanlaisia pelejä ole kaikilla. Molempien jalkatappien rungot on irti ja tarkoitus olis teettää vahvemmasta aineesta jotka ei taivu kaatuillessa.
Suunnittelin slidereita etu ja taka-akselille. Takaa meneekin suora reikä läpitte asti, mutta oletteko te eteen porauttanu reijän josta sitten työntää kierretangon läpi vai kuinka?
EDIIT: Jos joku keksii miksen saa liitettyä suoraa topikkiin kuvat.fi osoitteesta niin kertokoon, kun en itse saa ainakaan toimimaan. Olis vaan helpompaa luettavaa.
Perälle en ollut vielä varmaks keksiny mitään ihmeellistä mutta kilpiteline ja koukkuhässäkät sai purkutuomion joten alotin poistamalla ne. Mitään dremeliä kun en löytänyt niin kuviosaha sai kelvata.
Sitten kytkimen keventäjän sain vihdoinviimein paikalleen.
Kytkin muuttui sopivan kevyeksi, vielä pitää keksiä mitenkä noi vivut saisi mahtumaan siten että olisi vivun pää sormen ulottuvilla paremmin. Jarrun ja kytkimen runkojen paikkaa ei voi vaihtaa koska ne ei vaan istu mitenkään järkevästi.
Sai muuten muokata aika rajusti tota keventäjälle tulevaa ruuvihässäkkää että sai kytkinvaijerin mahtumaan sisään näytti 3mm olevan kytkinvaijeri.
Purkaessa saatoin keksiä miten perän toteutan ettei ihan samanlaisia pelejä ole kaikilla. Molempien jalkatappien rungot on irti ja tarkoitus olis teettää vahvemmasta aineesta jotka ei taivu kaatuillessa.
Suunnittelin slidereita etu ja taka-akselille. Takaa meneekin suora reikä läpitte asti, mutta oletteko te eteen porauttanu reijän josta sitten työntää kierretangon läpi vai kuinka?
EDIIT: Jos joku keksii miksen saa liitettyä suoraa topikkiin kuvat.fi osoitteesta niin kertokoon, kun en itse saa ainakaan toimimaan. Olis vaan helpompaa luettavaa.
Viimeksi muokannut Fella, Ti Helmi 08, 2011 7:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- -Ape-
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Läjä romuja.
Jos sulla on ontto etuakseli ja akselin toiseen päähän tulee pultti tukkimaan sen reiän, niin sitten siihen pulttiin voi töräyttää kierretangolle sopivan reiän. Niin mä tein omaani. Mutta jos sulla on umpikamaa se etuakseli, niin sitten ei onnistu.Fella kirjoitti:...suunnittelin slidereita etu ja taka-akselille. Takaa meneekin suora reikä läpitte asti, mutta oletteko te eteen porauttanu reijän josta sitten työntää kierretangon läpi vai kuinka...?
Sorvissa saa sen reiän siihen pulttiin parhaiten, käsiporalla se voi olla vähän vittumainen homma. Eli kannattaa kysellä joku tuttu sorvari apuun.
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: Pe Joulu 08, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: Ryx
- Hobitti
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: Duke 690+Honda F4i+cbr1000rr
mä vedin pylväsporakoneella ja hyvä tuli.Fella kirjoitti:Joo, akseli on ontto joten teen poraamalla reijän niinku meinasinki. Tänks-Ape- kirjoitti: Jos sulla on ontto etuakseli ja akselin toiseen päähän tulee pultti tukkimaan sen reiän, niin sitten siihen pulttiin voi töräyttää kierretangolle sopivan reiän.
Rajottaa paukutinta vai miten se meni
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Noniiiiiin jatkellaas taas.
Elikkäs mitä tässä nyt on tapahtunut viime aikoina. Nyppäsin pyörän keulan pois ja keula sai uudet stefat ja öljyt.
Sitten etu ja taka-akseliin sorvailin nylonista sliderit päihin ja 8mm kierretanko menee akselin läpi.
Sitten ongelmaksi meinas osottautua saada slipari sopu hintaan mutta foorumilta löysin tommosen yoshimuran rs-3(?) joka oli sahattu alkuperäsestä putkestaan irti. Sitten stormilta löytyi micronin väliputki johon sovittelin yoshimuraa ja sehän perhana sopi hienosti. Ei muutakun hieman sovittelua ja sahailua ja työkaverin avustuksella slipari väliputkeen kiinni.
Mitään en hitsaamisesta tiedä mutta mun mielestä tuli kyllä siistin näkönen pönttö.
Sitten tota takahäkin kohtaloa olen suunnitellu ja tällähetkellä ideana on olla rohkeasti hieman erilainen ratkasu. Eli teräsputket menevät alkuperäisen rungon sisään, ja siihen sitten päähän hitsataan poikittain rauta joko suoraan keulintarauta tai sitten joku hässäkkä mihin tulee roundbari. Mitään ape hangereita en edes ajatellut että tämä viritys kestäisi mutta jos saisi jalalle keulinta tuen. Ideoita?
Itse haluaisin pitää ton perän lyhyehkönä jotenkin sopii omaan silmään paremmin ja tulis ns. cleani ratkaisu.
Sitten tossa on tullu hypisteltyä jotakin pientä eli kahvoja lyhennelly ja ecu ja jännitteensäädin löytää itselleen vielä suojaisemman tai paremman paikan. Maski ja Righteousin lyhkänen kytkin setti on tilattu. Maski PITI olla massasta erottuva mutta eurot kävi vähiin ja halusin pyörän eteenpäin joten maski tulee olemaan tuttujuttu.
Kiinteet jalkatapitkin tuli rakenneltua varmasti kestävästä aineesta, nyt ne on vielä alkuperäisillä paikoilla mutta saattaa olla että siirrän vielä hieman taaemmas ja runkoon kiinni joten tulee varmasti tukeva.
To do
-Maskin asennus
-Keulintarauta
-Sähköheebelit suojaan
-Sliparille taakse tuki
-db-killeri tulee varmaan oleen tarpeen
-Penkkiin reikä kunhan toi keulintaraudan kohtalo selviää.
-Vilkut ja kilpi pitää sitten joskus saada johki
-Tankin denttiin grippi
-Etulokari pitää korjata tai ostaa uus
Tässä vielä pari yleiskuvaa missä mennään.
Elikkäs mitä tässä nyt on tapahtunut viime aikoina. Nyppäsin pyörän keulan pois ja keula sai uudet stefat ja öljyt.
Sitten etu ja taka-akseliin sorvailin nylonista sliderit päihin ja 8mm kierretanko menee akselin läpi.
Sitten ongelmaksi meinas osottautua saada slipari sopu hintaan mutta foorumilta löysin tommosen yoshimuran rs-3(?) joka oli sahattu alkuperäsestä putkestaan irti. Sitten stormilta löytyi micronin väliputki johon sovittelin yoshimuraa ja sehän perhana sopi hienosti. Ei muutakun hieman sovittelua ja sahailua ja työkaverin avustuksella slipari väliputkeen kiinni.
Mitään en hitsaamisesta tiedä mutta mun mielestä tuli kyllä siistin näkönen pönttö.
Sitten tota takahäkin kohtaloa olen suunnitellu ja tällähetkellä ideana on olla rohkeasti hieman erilainen ratkasu. Eli teräsputket menevät alkuperäisen rungon sisään, ja siihen sitten päähän hitsataan poikittain rauta joko suoraan keulintarauta tai sitten joku hässäkkä mihin tulee roundbari. Mitään ape hangereita en edes ajatellut että tämä viritys kestäisi mutta jos saisi jalalle keulinta tuen. Ideoita?
Itse haluaisin pitää ton perän lyhyehkönä jotenkin sopii omaan silmään paremmin ja tulis ns. cleani ratkaisu.
Sitten tossa on tullu hypisteltyä jotakin pientä eli kahvoja lyhennelly ja ecu ja jännitteensäädin löytää itselleen vielä suojaisemman tai paremman paikan. Maski ja Righteousin lyhkänen kytkin setti on tilattu. Maski PITI olla massasta erottuva mutta eurot kävi vähiin ja halusin pyörän eteenpäin joten maski tulee olemaan tuttujuttu.
Kiinteet jalkatapitkin tuli rakenneltua varmasti kestävästä aineesta, nyt ne on vielä alkuperäisillä paikoilla mutta saattaa olla että siirrän vielä hieman taaemmas ja runkoon kiinni joten tulee varmasti tukeva.
To do
-Maskin asennus
-Keulintarauta
-Sähköheebelit suojaan
-Sliparille taakse tuki
-db-killeri tulee varmaan oleen tarpeen
-Penkkiin reikä kunhan toi keulintaraudan kohtalo selviää.
-Vilkut ja kilpi pitää sitten joskus saada johki
-Tankin denttiin grippi
-Etulokari pitää korjata tai ostaa uus
Tässä vielä pari yleiskuvaa missä mennään.
Viimeksi muokannut Fella, Ti Helmi 08, 2011 7:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fella
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinä 03, 2008 12:00 am
Päivitelläämpäs taas pitkästä aikaa.
Tässä nyt on tullu istuskeltua tallilla ja jotaki on saatu aikaan.
Elikkäs tällä ketkellä pyörä näyttää about tältä.
Tankin päälle löysin kumimattoa josta veistelin sopivan palasen ja bostikilla liimailin tankkiin kiinni.
Jakkaraan sain väsäiltyä reijän jonka sitten käytätin hieman verhoiltavana ja omasta mielestä siitä tuli yllättävänkin siisti
Ranskasta saapui paketti jossa tuli Righteousen kytkinkahva ja sitten tollanen perus maski. Alunperin maskin ei pitänyt olla tollanen mikä on monella muullakin mutta rahat on loppu ja jotakin piti saada. Haetaan sitä erottuvuutta sitten vaikka seuraavana kesänä teippailemalla pyörää tms. Tarkoituksena tänä kesänä muutenkin on katsoa kuinka mielenkiintoa riittää ja saada pyörästä taikinoitua sellainen laite mikä on ja kestää.
Jalkatapit piti olla kiinteät mutta sliparin sovittelun kautta löysin oikotien onneen laittamalla orkkistapit kiinni ja sain sliparin tuettua, joten laiskuus iski siinä kohtaa.
Kilpitelineen ja vilkuille löysin paikat mutta jokin tossa sivuprofiiilissa vielä omaa silmää häirittee kun takana toi jakkara on irti rungosta ja väliin jää ruma aukko. Joissakin kuvissa näkyy vielä toi perän "suojarauta/keulintarauta" mutta kö se sai lähteä ainakin toistaseks.
Sähkörekkuiloita olen järkkäillyt parempiin paikkoihin ja jonkuverra muutellu johtosarjoja paremmiks.
Jos joku osaa sanoa mikähän muuten mahtaa pyörää vaivata kun kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti pyörii n.3k kieppeillä sitten lämmittyään putoaa hieman alle tonniin ja sitten välillä kaasutellessa pyörä meinaa sammua kun kierrokset putoo alaspäin.
Pyörää käytellessä tajusin että killeri on saatava tai sitten hiljaisempi pönttö, jos meinaa jossakin vähemmän sallitussa paikassa reenailla.
Maskille ja käppärin paisarille pitäs vielä kiinnikkeet saada ja sitten toi meteli ongelma ratkasta ni sitten pyörä alkaa oleen suhteellisen valmis(?)
Tässä nyt on tullu istuskeltua tallilla ja jotaki on saatu aikaan.
Elikkäs tällä ketkellä pyörä näyttää about tältä.
Tankin päälle löysin kumimattoa josta veistelin sopivan palasen ja bostikilla liimailin tankkiin kiinni.
Jakkaraan sain väsäiltyä reijän jonka sitten käytätin hieman verhoiltavana ja omasta mielestä siitä tuli yllättävänkin siisti
Ranskasta saapui paketti jossa tuli Righteousen kytkinkahva ja sitten tollanen perus maski. Alunperin maskin ei pitänyt olla tollanen mikä on monella muullakin mutta rahat on loppu ja jotakin piti saada. Haetaan sitä erottuvuutta sitten vaikka seuraavana kesänä teippailemalla pyörää tms. Tarkoituksena tänä kesänä muutenkin on katsoa kuinka mielenkiintoa riittää ja saada pyörästä taikinoitua sellainen laite mikä on ja kestää.
Jalkatapit piti olla kiinteät mutta sliparin sovittelun kautta löysin oikotien onneen laittamalla orkkistapit kiinni ja sain sliparin tuettua, joten laiskuus iski siinä kohtaa.
Kilpitelineen ja vilkuille löysin paikat mutta jokin tossa sivuprofiiilissa vielä omaa silmää häirittee kun takana toi jakkara on irti rungosta ja väliin jää ruma aukko. Joissakin kuvissa näkyy vielä toi perän "suojarauta/keulintarauta" mutta kö se sai lähteä ainakin toistaseks.
Sähkörekkuiloita olen järkkäillyt parempiin paikkoihin ja jonkuverra muutellu johtosarjoja paremmiks.
Jos joku osaa sanoa mikähän muuten mahtaa pyörää vaivata kun kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti pyörii n.3k kieppeillä sitten lämmittyään putoaa hieman alle tonniin ja sitten välillä kaasutellessa pyörä meinaa sammua kun kierrokset putoo alaspäin.
Pyörää käytellessä tajusin että killeri on saatava tai sitten hiljaisempi pönttö, jos meinaa jossakin vähemmän sallitussa paikassa reenailla.
Maskille ja käppärin paisarille pitäs vielä kiinnikkeet saada ja sitten toi meteli ongelma ratkasta ni sitten pyörä alkaa oleen suhteellisen valmis(?)
Viimeksi muokannut Fella, Ti Helmi 08, 2011 6:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Pe Loka 24, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: sc33 turbo, sc28
- j-beam
- Viestit: 1056
- Liittynyt: La Elo 16, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Dösä, jos toinenkin...
- Viesti:
Tuo ensin mainitsemasi kierrosten nouseminen kylmänä, on täysin normaalia.Fella kirjoitti:Jos joku osaa sanoa mikähän muuten mahtaa pyörää vaivata kun kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti pyörii n.3k kieppeillä sitten lämmittyään putoaa hieman alle tonniin ja sitten välillä kaasutellessa pyörä meinaa sammua kun kierrokset putoo alaspäin.
Hondassasi kun on vähän niin kuin "automaatti ryyppy", joka on toiminnassa moottorin ollessa kylmä, joten lämpöjen noustessa tyhjäkäynnin pitäisi laskee normaaliin.
Mitä taas tulee siihen nyykähtämiseen kaasua vähentäessä, niin tekeekö se sitä myös silloin kun pyörä on ns."käyttölämpöinen" (mittarin mukaan 75-85)?
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha Honda
Ei toimi tolleen. Kuvat.fi vaatii urlin perään typerän päätteen.Leka_ kirjoitti:Osoitin kuvan päälle, oikealla klikkaus ja kopio kuvan osoite niin löytyy oikee url.Fella kirjoitti:EDIIT: Jos joku keksii miksen saa liitettyä suoraa topikkiin kuvat.fi osoitteesta niin kertokoon, kun en itse saa ainakaan toimimaan. Olis vaan helpompaa luettavaa.
Lainaus kuvat.fi sivustolta ->
Kuvien lisäys keskusteluforumeille
Palvelun kuvia voi linkittää keskusteluforumille lisäämällä halutun kuvan osoitteen perään seuraavasti:
* /_smaller.jpg (pienin kuvakoko 640x480px)
* /_small.jpg (pieni kuvakoko 800x600px)
* /_medium.jpg (keskikokoinen kuvakoko 1024x768px)
* /_big.jpg (suuri kuvakoko 1280x1024px)
Tossa esimerkki ->