Fz-T 600
- Masap
- Viestit: 1086
- Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
- Paikkakunta: k1 1000 gsxr
ei yleensä näytä mitää.. välillä vilahtaa jotai iha sekoa... musta on maadotettu huolella... mihin oot punasen vetäny? onko sulla virrat virtalukon kautti? vai mittarin omalla patterilla? mulla 2puolaa löytyy tuosta cbr:sta... ja miten oot mittarin asetukset laittanu... mulla ei oo tohon kun netistä tulostettu lontoonkielinen manuaali... tuli aikanaan rossipyörän mukana
No brain , No pain
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Fzr:ssä on kanssa 2puolaa, johto vedetty ykköspuolan liipaisuun "harmaa johto". Musta vedetty puolien kannatin pultin alle.
Asetukset veyporissa on muuten tehtaan jäljiltä paitsi ppr on 2.
Tolla setupilla toimii hyvin paitsi kun laittaa ajovalon päälle.
Sähköt mittaristolta eli veyporin taustavalo kirkastuu kun laittaa parkeille. Kierrokset toimii normaalisti kun irroittaa tuon johdon eli kun veypor toimii paristollaan.
Täytyy kokeille siirtää virtalukon taakse tai muualle sähkön syöttö.
Asetukset veyporissa on muuten tehtaan jäljiltä paitsi ppr on 2.
Tolla setupilla toimii hyvin paitsi kun laittaa ajovalon päälle.
Sähköt mittaristolta eli veyporin taustavalo kirkastuu kun laittaa parkeille. Kierrokset toimii normaalisti kun irroittaa tuon johdon eli kun veypor toimii paristollaan.
Täytyy kokeille siirtää virtalukon taakse tai muualle sähkön syöttö.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tässä kohtiin vuotta olen jo edistynyt aika pitkälle.
Vehje nipussa, käy jo jotenkin vaikkakin kipinä sairaan heikko.
Jospa puolien releytys akulta auttaisi ongelmaan, nyt startatessa 8.9volt käynnissä 10,8+volt, joten ei ihme että reilusti soppaa sylintereihin työntäessä tulpat sammu toinen toisen perään. Nyt hain denso iriduim IU27 ja 0.5mm kärkiväliksi.
Bensanpaineet sain jo laskemaan 0.2bar:in tasolle, alkuun epäilin paluulinjassa ahdistavan "tubeless:in" olevan syypää, mutta jo jonkun aikaa moottorin käyttettyä paineet laski alas. Taisi vain uusi pumppu ja säädin olla uutuuden karheita.
Tässä muutama kuva, pitot:in,ahtokotelon ja pakosarjan valmistumisesta:
http://ssstech.com/bomber/P1030851.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030852.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030853.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030854.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030855.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030858.JPG
Penkit ovat verhoilialla se lupasi penkit jussiksi takaisin, katteet maalarilla.
Huomenna teettämään jarruletkut.
Tänään sulattelin loput saumat downpipesta/pakoputkesta, vielä jäi laajakaistan mutteri sulattamatta kun ei ollut sopivaa pulttia holkin sisälle.
Pakopesän jaon ahtimelta kahteen osaan, pakoputki väsäsin 2"rst putkesta kun taasen hukkisen lähdön 38mm putkesta suoraan luontoon.
Eipä taida olla kuin seksuaalinen merkitys tuolla jakamisella, tuolla ahtimella ja näillä teho/painetavotteilla.
Vehje nipussa, käy jo jotenkin vaikkakin kipinä sairaan heikko.
Jospa puolien releytys akulta auttaisi ongelmaan, nyt startatessa 8.9volt käynnissä 10,8+volt, joten ei ihme että reilusti soppaa sylintereihin työntäessä tulpat sammu toinen toisen perään. Nyt hain denso iriduim IU27 ja 0.5mm kärkiväliksi.
Bensanpaineet sain jo laskemaan 0.2bar:in tasolle, alkuun epäilin paluulinjassa ahdistavan "tubeless:in" olevan syypää, mutta jo jonkun aikaa moottorin käyttettyä paineet laski alas. Taisi vain uusi pumppu ja säädin olla uutuuden karheita.
Tässä muutama kuva, pitot:in,ahtokotelon ja pakosarjan valmistumisesta:
http://ssstech.com/bomber/P1030851.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030852.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030853.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030854.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030855.JPG
http://ssstech.com/bomber/P1030858.JPG
Penkit ovat verhoilialla se lupasi penkit jussiksi takaisin, katteet maalarilla.
Huomenna teettämään jarruletkut.
Tänään sulattelin loput saumat downpipesta/pakoputkesta, vielä jäi laajakaistan mutteri sulattamatta kun ei ollut sopivaa pulttia holkin sisälle.
Pakopesän jaon ahtimelta kahteen osaan, pakoputki väsäsin 2"rst putkesta kun taasen hukkisen lähdön 38mm putkesta suoraan luontoon.
Eipä taida olla kuin seksuaalinen merkitys tuolla jakamisella, tuolla ahtimella ja näillä teho/painetavotteilla.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha FZR 660cc squirted -91
Hieno projekti. Oletko vielä perehtynyt kytkimen pidon parantamiseen? Itsellä ongelmana on juuri kytkimen lipsuminen varsinkin kylmällä koneella kiihdyttäessä. Lipsuminen vähenee vasta, kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi. Yleensä vaatii yli 10 kilsan ajon.
Koneen hengitystä on parannettu vain sen verran, että takarenkaalta irtoaa 67 Nm. Stormin myymät EBC ''jäykät'' kytkinjouset ainakaan eivät auta mitään. Vaikuttavat jopa löysemmiltä kuin vakiot. Eikä jousien alle saa kuin parin millin prikat laitettua tai muuten kytkin ei enää aukea kunnolla.
Onko tietoa käykö thundercatin kytkin fzr:ään? Siinä ainakin on kuusi kytkinjousta viiden sijaan. Tai tietoa mistään muusta helposta modista?
Koneen hengitystä on parannettu vain sen verran, että takarenkaalta irtoaa 67 Nm. Stormin myymät EBC ''jäykät'' kytkinjouset ainakaan eivät auta mitään. Vaikuttavat jopa löysemmiltä kuin vakiot. Eikä jousien alle saa kuin parin millin prikat laitettua tai muuten kytkin ei enää aukea kunnolla.
Onko tietoa käykö thundercatin kytkin fzr:ään? Siinä ainakin on kuusi kytkinjousta viiden sijaan. Tai tietoa mistään muusta helposta modista?
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ke Syys 12, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: tuontipyöriä molemmat
Joskus aikoinaan 3HE-koneen kytkimen sulamisen jälkeen tein suomalaisugrilaisen sikakorjauksen ja tungin 4JH-kytkimen paikoilleen. (jos katissa on 4TV-kone, niin kytkin on kuitenkin sama kuin 4JH)samtux kirjoitti: Onko tietoa käykö thundercatin kytkin fzr:ään? Siinä ainakin on kuusi kytkinjousta viiden sijaan. Tai tietoa mistään muusta helposta modista?
Mustaakseni jotenkin näin:
- Ensin lohkosta tavaraa pois, että sai rojut mahtumaan sisään. Kytkinkopan tiivistepinta jäi pelottavan kapeaksi, mutta piti kuitenkin.
- Sorvautin kytkimen pushrodin päähän uuden palikan, kun kummankaan kytkimen alkuperäinen palikka jostain syystä tuntunut toimivalta. (se palikka mikä painaa pakkkaa auki)
- Sitten kiertokangen pultinkannasta tavaraa pois jotta kampurakin mahtui pyörimään.
- Koeajon jälkeen tavaraa pois kytkinkopasta niistä paikoista mihin vielä oli ottanut kiinni.
Muistaakseni kesän tai kaksi oli käytössä ja kytkimen kanssa ei ollut tuona iakana mitään ongelmia ja ko. kytkin on edelleen käytössä 4JH-konessa.
Eli menee lähses heittämällä paikoilleen, kun vähän jyrsii tavaraa sieltä täältä pois. Ehkä järkeä käyttämällä ei tarvitse poistaa materiaalia niin paljon kuin minulla, mutta kun oli kiire ja millään ei ollut mitään väliä, niin ajattelulle ei jäänyt aikaa.
Voisin melkein suositella ko. operaatiota, jos alkuperäinen kytkin ei tunnu pitävän/kestävän.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Itsellä ainakin jumitti se kytkinakselin päässä oleva käpälä johon tulee kytkinvaijeri, sen puhdistus ja voitelu/säätö auttoi.samtux kirjoitti:Hieno projekti. Oletko vielä perehtynyt kytkimen pidon parantamiseen? Itsellä ongelmana on juuri kytkimen lipsuminen varsinkin kylmällä koneella kiihdyttäessä. Lipsuminen vähenee vasta, kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi. Yleensä vaatii yli 10 kilsan ajon.
Toinen perusseikka olisi eri öljyn kokeilu auttaisiko se kytkimen pitoon.
Jos ei auta, sitten ei muuta kuin kytkin kaupoille.
Pyörässä nyt paikoillaan ebc-jouset/levyt täytyy katsoa miten se pitää kun pääsee ajamaan.
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Nyt rupeaa olemaan valoa tunnelissa edistymisen suhteen. Pari viikkoa olen ollut valmis irroittamaan bensaletkun ja laittamaan paskan tuleen.
Eilen tallissa nosti fiilistä laadukas "halpa" viini espanjasta.
Joten tuli puuhailtua niitä viimeisiä pikku seikkoja.
Sain storm:in teräspunosletkun paikoilleen ja jarrut ilmattua.
Pakoputkiston paikoilleen, siitä tuli tuollainen "scremer" mallinen, silti ihan hyvin vedetty omasta mielestä vaikka ei ole papereita putkihitsaukseen
Uudet kipinän lähteet ja puolien releytys, avot ja pyörä tulille ilman sylintereiden sammumista.
Ohjausiskarin "gsx-r" jäykkyyden säätö namiskan sain liimattua kahvan alle, vielä uupuu johdotus ja jokin regu/esivastus stydeemi.
Joku viisaampi saa auttaa mikäli on käyttänyt tuollaista sähköistä pamppua omassa projektissa ?
Mutta oi esteri miksi perseesi vuotaa tänään vettä, ja minulta jää ekat testivedot vetämättä...
Eilen tallissa nosti fiilistä laadukas "halpa" viini espanjasta.
Joten tuli puuhailtua niitä viimeisiä pikku seikkoja.
Sain storm:in teräspunosletkun paikoilleen ja jarrut ilmattua.
Pakoputkiston paikoilleen, siitä tuli tuollainen "scremer" mallinen, silti ihan hyvin vedetty omasta mielestä vaikka ei ole papereita putkihitsaukseen
Uudet kipinän lähteet ja puolien releytys, avot ja pyörä tulille ilman sylintereiden sammumista.
Ohjausiskarin "gsx-r" jäykkyyden säätö namiskan sain liimattua kahvan alle, vielä uupuu johdotus ja jokin regu/esivastus stydeemi.
Joku viisaampi saa auttaa mikäli on käyttänyt tuollaista sähköistä pamppua omassa projektissa ?
Mutta oi esteri miksi perseesi vuotaa tänään vettä, ja minulta jää ekat testivedot vetämättä...
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Vähän kirkkaampia valokuvia:
http://ssstech.com/bomber/ulko/
http://ssstech.com/bomber/ulko/
- Fear_factory
- Viestit: 1307
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: ...
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
1.Kova Yritys
2.Erehdys
3.Vitutus
4.Uus yritys
Näin ne vaan sitten valmistuu tahtoo tai ei ;)
Vielä kun sais muutaman käymiseen liittyvän ongelman ratkaistua.
Tai ei käymisessä ole ongelmia "hirveästi", vaan käyttämisen/ajamisen jälkeen kun moottori on sammutettu tulpat ui sopassa..
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=uU2BKRpZMic
2.Erehdys
3.Vitutus
4.Uus yritys
Näin ne vaan sitten valmistuu tahtoo tai ei ;)
Vielä kun sais muutaman käymiseen liittyvän ongelman ratkaistua.
Tai ei käymisessä ole ongelmia "hirveästi", vaan käyttämisen/ajamisen jälkeen kun moottori on sammutettu tulpat ui sopassa..
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=uU2BKRpZMic
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Vihdoin ja vajaan parin vuoden odotuksen jälkeen "ok-talo projekti" hieman jarrutti.
Mutta eilen se tapahtui pyörä ulos tallista ja nokka kohti asfaltoitua tietä, paineet vielä vähän vaeltelee, mutta nousee kuitenkin 0.5baariin. Huomiseksi täytyy tiukata hukkaporttiin lisää esijännitystä, jospa paineet ei sitten noustessa vaeltelisi. Mutta kaikille jotka suunnittelee pyörän ahtamista onnea ja pitkiä hermoja matkaan.
Nimim.Odotus palkitaan
Tänään sulkeudun illaksi talliin ja teen niin sanonut viime hetken säädöt, joita on:
-Ajovalo ei pala, vitun fzr valokytkin on tulossa tienpäähän "pari kertaa jo kolvattu".
-Katteet paikoilleen
-Rekisterikilventelineen / takavilkkujen asennus
Huomenna 1.8.2010 vehje on vakuutuksissa, joten kumit katuun !!
Mutta eilen se tapahtui pyörä ulos tallista ja nokka kohti asfaltoitua tietä, paineet vielä vähän vaeltelee, mutta nousee kuitenkin 0.5baariin. Huomiseksi täytyy tiukata hukkaporttiin lisää esijännitystä, jospa paineet ei sitten noustessa vaeltelisi. Mutta kaikille jotka suunnittelee pyörän ahtamista onnea ja pitkiä hermoja matkaan.
Nimim.Odotus palkitaan
Tänään sulkeudun illaksi talliin ja teen niin sanonut viime hetken säädöt, joita on:
-Ajovalo ei pala, vitun fzr valokytkin on tulossa tienpäähän "pari kertaa jo kolvattu".
-Katteet paikoilleen
-Rekisterikilventelineen / takavilkkujen asennus
Huomenna 1.8.2010 vehje on vakuutuksissa, joten kumit katuun !!
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Viisi kierrosta porttia kireämmälle ja ilo on nyt ylimmillään.
Tässäpä valmiin laitoksen kuvat: Masiina kaipaa kyllä kovasti jotain eroottisempaa ajovaloa
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040439.JPG Kylki Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040436.JPG Vapor Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040434.JPG Tankki Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040429.JPG Tekniikka Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040425.JPG Etu Foto
Tässäpä valmiin laitoksen kuvat: Masiina kaipaa kyllä kovasti jotain eroottisempaa ajovaloa
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040439.JPG Kylki Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040436.JPG Vapor Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040434.JPG Tankki Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040429.JPG Tekniikka Foto
http://ssstech.com/bomber/ready/P1040425.JPG Etu Foto
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Totta tosiaan vakio suuttimet, neulat ja niiden korkeus pelittää oikeinkin hyvin.Mites kävi suuttimien kanssa? Toimiko hyvin vakioilla?
Seokset tyhjäkäynnillä 14:1 ja siitä kohti punarajaa pysyy mukavasti rikkaan puolella.
Joten meni kyllä pitotin mitoitukset ja muut paineistukseet liittyvät jutut kerralla pulkkaan, kunhan vain olin ensin suurentanut bensan paluulinjan kokoa.
Nyt pientä taistelu savutusta vastaan