Navetta ikuisuus projekti!

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ma Huhti 26, 2010 6:59 pm

Piirtäkää joku pakoputkelle tuo kikkare niin Tumu MC piirtää kyllä viivat katuun.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Huhti 26, 2010 10:47 pm

Dirty_Bastard kirjoitti:pakoputki jos tosiaan alat tekeen noita lokuppeja 750 niin tilaan kanssa yhen vitun asiallinen rojekti ainaskin
Sanotaanko näin, että osat jolla 7pätkän kytkimen saa muutettua sopivaksi esim. mtc:en lok uppiin valmistan kyllä, mutta en omia lokuppeja ala kyllä tekemään. Tai kattoo sitä nyt, mutta tää muutos pala homma olis nyt tärkeempi tässä vaiheessa.

Näin vk-lopun aikana 1100r kytkimen jossa sisempi kruunu ei ollut niitattu paikoilleen vaan oli samoin, kuin omanikin alkuperäinen valettu yhdeksi kappaleeksi, niin tälläiselle konstruktiolle ei ole kai muuta tehtävissä kuin ostaa niitattu versio. Siitä kun ei saa perjaatteessa millään keskiötä irti kuin sorvaamalla. Enkä siltikään ole varma onko materialin paksuus sama kuin tässä mallissa joka on niitattu.

Ainakin 1100r/w joka kyseinen kuvissa näkynyt kimpale on niitattu oli muistaakseni -94? Ehkä...että sellasta sitten 750 omistajat etsimään.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ma Huhti 26, 2010 11:49 pm

storbacka kirjoitti:Kyllähän tollanen poori voidaan valmistaa muullakin tavalla. Esim. hammastuskoneella.
Jaa a...Mahtaa olla tuskainen laittaa sellanen hammastuskone tommosta tekemään, kun kyseessä on siis narttupuolinen poori. Urostappiin tollasen pystyy tekee ihan manujyrsimessäkin. Mutta jos Lillbackalla on käytännön kokemusta, niin voin sendiä sulle noi kalikat ja sä voit lähettää ne valmiina mulle takas?

Vai mitä? :-?

aluhao
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: KTM LC4 600 -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aluhao » Ti Huhti 27, 2010 10:34 pm

Sorvaamo Karpiola tekee melkeen minkälaiset urat vaan:

http://www.sorvaamokarpiola.fi/

Ja toinen paikka mistä voi kysellä moisen tekemistä on:

http://www.luettelomedia.com/isevat-oy- ... oo-187101/

Jälkimmäisessä kävin kyselemässä vääntösauvajousien päiksi sisäpuoleisia niin sanoivat matskuineen hinnaks raakakikkareille jossa poori 50e/kpl.

Eikä siis tarvi mitään kuvia vaan lähettää mallin niin tulee samanlainen takas.


Ja tietty jos siitä mallin haluu niin esim. 3D skannauksella tuo pitäis aika hyvin onnistua. Tosin ei tommosen käsin mallintaminenkaa mitään rakettitiedettä oo. Aikaahan siinä menee toki. Ja saattaa tulla pari harjotuskappaletta että saa mallin "säädöt" kohalleen... :D

storbacka
Viestit: 1081
Liittynyt: Ma Syys 29, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Homo'O'sohva

Viesti Kirjoittaja storbacka » Ti Huhti 27, 2010 10:51 pm

Pakoputki kirjoitti:
storbacka kirjoitti:Kyllähän tollanen poori voidaan valmistaa muullakin tavalla. Esim. hammastuskoneella.
Jaa a...Mahtaa olla tuskainen laittaa sellanen hammastuskone tommosta tekemään, kun kyseessä on siis narttupuolinen poori. Urostappiin tollasen pystyy tekee ihan manujyrsimessäkin. Mutta jos Lillbackalla on käytännön kokemusta, niin voin sendiä sulle noi kalikat ja sä voit lähettää ne valmiina mulle takas?

Vai mitä? :-?
Eipä ole itsellä sellasia vehkeitä. Meinasin vaan tossa väsäillä muutaman eturattaan isommalla offsetillä. Niihin lupasi yksi kaveri tehdä ne poorit sellasella vehkeellä. Firma missä se hommailee tekee kaikenlaisia vaihteiston osia ja hammaspyöriä yms.

Kyllähän yksittäisen sisäpoorin pystyy tekee myös manuaalikoneella joka on varustettu pistopäällä. Mut eipä satu olemaan pistopäätäkään.

Tottakai kannattaa teettää siellä missä joku viittii noita yleensä hommailla, samahan se millä se tulee tehtyä.

Mikset muuten käytä 1100:n vaihteistoa, kävis se poori suoraan?

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ke Huhti 28, 2010 4:46 pm

aluhao kirjoitti:Sorvaamo Karpiola tekee melkeen minkälaiset urat vaan:

http://www.sorvaamokarpiola.fi/

Ja toinen paikka mistä voi kysellä moisen tekemistä on:

http://www.luettelomedia.com/isevat-oy- ... oo-187101/

Jälkimmäisessä kävin kyselemässä vääntösauvajousien päiksi sisäpuoleisia niin sanoivat matskuineen hinnaks raakakikkareille jossa poori 50e/kpl.

Eikä siis tarvi mitään kuvia vaan lähettää mallin niin tulee samanlainen takas.


Ja tietty jos siitä mallin haluu niin esim. 3D skannauksella tuo pitäis aika hyvin onnistua. Tosin ei tommosen käsin mallintaminenkaa mitään rakettitiedettä oo. Aikaahan siinä menee toki. Ja saattaa tulla pari harjotuskappaletta että saa mallin "säädöt" kohalleen... :D
Kysyn vielä täältä Turusta yhdestä paikasta ja jos siellä sanotaan ei niinkuin edellisessä niin tarvii sitten soitella noihin yllä oleviin.

Sen verran rupes vituttamaan, kun tepastelin kilujen kanssa erääseen mukamas "teemme kaikki protomallit ja pienerät" paikkaan mitä nyt en tässä viiti mainita, mutta tyhjin käsin sain lähteä.

Avatar
Pakoputki
Viestit: 937
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki 1028 Tic, sx 525, Pv 1300gsx-r

Viesti Kirjoittaja Pakoputki » Ke Huhti 28, 2010 4:52 pm

storbacka kirjoitti:
Pakoputki kirjoitti:
storbacka kirjoitti:Kyllähän tollanen poori voidaan valmistaa muullakin tavalla. Esim. hammastuskoneella.
Jaa a...Mahtaa olla tuskainen laittaa sellanen hammastuskone tommosta tekemään, kun kyseessä on siis narttupuolinen poori. Urostappiin tollasen pystyy tekee ihan manujyrsimessäkin. Mutta jos Lillbackalla on käytännön kokemusta, niin voin sendiä sulle noi kalikat ja sä voit lähettää ne valmiina mulle takas?

Vai mitä? :-?
Eipä ole itsellä sellasia vehkeitä. Meinasin vaan tossa väsäillä muutaman eturattaan isommalla offsetillä. Niihin lupasi yksi kaveri tehdä ne poorit sellasella vehkeellä. Firma missä se hommailee tekee kaikenlaisia vaihteiston osia ja hammaspyöriä yms.

Kyllähän yksittäisen sisäpoorin pystyy tekee myös manuaalikoneella joka on varustettu pistopäällä. Mut eipä satu olemaan pistopäätäkään.

Tottakai kannattaa teettää siellä missä joku viittii noita yleensä hommailla, samahan se millä se tulee tehtyä.

Mikset muuten käytä 1100:n vaihteistoa, kävis se poori suoraan?
Haluan toteuttaa tollasen hybridi-pidi-didi kytkimen. Puolikkaassa on 6-vaihdetta, joten ehkä 1100r laatikosta voisi saada pidemmät välitykset puolikkaan askiin. En ole asiaan sen enempää tutustunut kun ei ole takataskussa 1100r vaihteistoa, mutta eihän tuo ideana ole huono.

Onkos kellään tietoa meneekö akselit puolikkaan kuorien sisään? Liian pitkät akselit? Laakerit väärät kokoiset? Yms?

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Navetta ikuisuus projekti!

Viesti Kirjoittaja hellboy » La Loka 25, 2014 10:22 am

Tästäkin projektista on kuulemma ja ihan nähtynäkin jotain uutta tiedotettavaa. Ole hyvä Pakoputki, lava on teidän.
Nomex est omen

Vastaa Viestiin