Ajokamojen hyväksynnät
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro
Ajokamojen hyväksynnät
Onkos tietoa että mitä hyväksyntiä luotiliiveissä pitää olla? käykö esimerkiksi suojausluokka 1HG?
esimerkiksi http://www.armyvaatteet.fi/cat/product_ ... .php?p=874
Kysymyksessä siis nitropyörää varten tarvittava liivi...
esimerkiksi http://www.armyvaatteet.fi/cat/product_ ... .php?p=874
Kysymyksessä siis nitropyörää varten tarvittava liivi...
- Samu
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: duke+Tribal Hornet900+leka
- Viesti:
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro
-
- Viestit: 1024
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Kansallisissa säännöissä ei ainakaan mun mielestä ole suojaliivi asiaa käsitelty, enkä löytänyt myöskään UEM säännöistä mainintaa muusta kuin "Spine Protector" osastosta, ellen nyt sitten kiireessä jotain missannut.
http://www.uem-moto.eu/LinkClick.aspx?f ... &tabid=180
kohta RR14.2
http://www.uem-moto.eu/LinkClick.aspx?f ... &tabid=180
kohta RR14.2
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro
juu eipä muuten näytä olevan...mut en kyllä ite hyppäis kyytiin ilman sitä eipä noissa muutenkaan kauheesti mitään hyväksyntiä tarvii olla kun vertaa auto puolen kamoihin..
kypärässä tarvii näköjään olla joku kansainvälinen hyväksyntä merkki mut jollen nyt väärin oo ymmärtäny niin eikö esim. snell 2005 tai 2010 käy yhtälailla??
kypärässä tarvii näköjään olla joku kansainvälinen hyväksyntä merkki mut jollen nyt väärin oo ymmärtäny niin eikö esim. snell 2005 tai 2010 käy yhtälailla??
- Samu
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: duke+Tribal Hornet900+leka
- Viesti:
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti:
Nahka on hieman järeämpää kamaa lähtökohtaisesti kuin "tuulipuvut", joita autopuolella pidetään. Niissä on pakko vaatia sertifioituja ominaisuuksia, koska tulipalon osuessa kohdalle ei voi poistua palon lähteeltä yhtä terhakasti kuin mopedissa. Pahimmillaan autokuskin pitää istua nuotiossa, kunnes joku viitsii nostaa pois.Paukkumopo kirjoitti:juu eipä muuten näytä olevan...mut en kyllä ite hyppäis kyytiin ilman sitä eipä noissa muutenkaan kauheesti mitään hyväksyntiä tarvii olla kun vertaa auto puolen kamoihin..
Nittismopojen(kin) tekniset säännöt ja turvallisuusvarustelu/vaatimukset ovat kehittyneet ja sirpaleliivien vapaaehtoinen käyttötarve on vähentynyt melkoisesti, kun umpeen tiukattu patti ei posahda aina pillunpäreiksi, vaan sille annetaan mahdollisuus pieraista jostain raosta paha henki pois "turvallisesti".
Paitsi tietty Nätkinillä posahtaa aina sillai koko pitäjän laajuudella.
Karilla on tänään muuten synttärit, kannattaa muistuttaa aiheesta.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 12:00 am
- Paikkakunta: STTF & Metanoolijawa
Re: Ajokamojen hyväksynnät
Ei oo pakolliset, nii mulle sanottiin ku kysyn kummat jätän pois .luotiliivit vai selkäpanssarit. piti sitte ajaa ilman liivejä ku molemmat ei mahtunu puvun alle vaikka näi n laiha oonkiPaukkumopo kirjoitti:Onkos tietoa että mitä hyväksyntiä luotiliiveissä pitää olla? käykö esimerkiksi suojausluokka 1HG?
esimerkiksi http://www.armyvaatteet.fi/cat/product_ ... .php?p=874
Kysymyksessä siis nitropyörää varten tarvittava liivi...
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
- Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro
luulis ton kypärän käyvän http://www.impactraceproducts.com/Produ ... tCode=1800
vaikka on "vain" snell2010 hyväksytty.. ainakin kesällä oli samanlainen kypärä parin kuskin päässä alastarolla.. en oo kylläkään varma oliko kyseessä impact
Sirpaleen koko ja nopeus on vain arvailtavissa
vaikka on "vain" snell2010 hyväksytty.. ainakin kesällä oli samanlainen kypärä parin kuskin päässä alastarolla.. en oo kylläkään varma oliko kyseessä impact
Sirpaleen koko ja nopeus on vain arvailtavissa
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: Superduke
- Viesti:
Minkä mallinen ja miten paksu laitetaan tulemaan ;-) Hiilet molemmin puolin tottakai..ruuvi kirjoitti:Suojausluokka IIIa voisi riittää. N. 35 kerrosta (10 mm) kevlaria. Parempi olisi tehdä suojaus koneeseen/runkoon. Kevlaria voi laminoida ja tehdä tankkidymmyn ym. Kevlar ei kestä UV-valoa...
<div>Liian hidas</div><br>