Ajokamojen hyväksynnät

Valvojat: ESKIL, btseppo

Paukkumopo
Viestit: 19
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro

Ajokamojen hyväksynnät

Viesti Kirjoittaja Paukkumopo » To Tammi 13, 2011 10:51 am

Onkos tietoa että mitä hyväksyntiä luotiliiveissä pitää olla? käykö esimerkiksi suojausluokka 1HG?
esimerkiksi http://www.armyvaatteet.fi/cat/product_ ... .php?p=874
Kysymyksessä siis nitropyörää varten tarvittava liivi...

Avatar
Samu
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 1:00 am
Paikkakunta: duke+Tribal Hornet900+leka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samu » To Tammi 13, 2011 12:31 pm

Ei kai niissä tarvii mitään hyväksyntää olla??? Ei multa ainakaan oo ikinä katottu mitään merkintöjä liiveistä,selkäsyndistä ovat merkintöjä kattoneet...Onko liivi edes pakollinen??

Paukkumopo
Viestit: 19
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro

Viesti Kirjoittaja Paukkumopo » To Tammi 13, 2011 2:56 pm

en oo varma edes ku en oo löytäny sääntöjä ajovarusteista mut jenkeis ahdra:n kisoissa liivit on pakolliset.. tekniset säännöt löytyy kyllä hyvin uem:n sivuilta

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » To Tammi 13, 2011 4:24 pm

Kansallisissa säännöissä ei ainakaan mun mielestä ole suojaliivi asiaa käsitelty, enkä löytänyt myöskään UEM säännöistä mainintaa muusta kuin "Spine Protector" osastosta, ellen nyt sitten kiireessä jotain missannut.

http://www.uem-moto.eu/LinkClick.aspx?f ... &tabid=180

kohta RR14.2

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » To Tammi 13, 2011 7:55 pm

Sirpalesuojaliivi varmaan? Minkäkokoiselle sirpaleelle suojaus pitäisi saada ja mikä on sirpaleen nopeus?

Paukkumopo
Viestit: 19
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro

Viesti Kirjoittaja Paukkumopo » To Tammi 13, 2011 8:18 pm

juu eipä muuten näytä olevan...mut en kyllä ite hyppäis kyytiin ilman sitä :D eipä noissa muutenkaan kauheesti mitään hyväksyntiä tarvii olla kun vertaa auto puolen kamoihin..

kypärässä tarvii näköjään olla joku kansainvälinen hyväksyntä merkki mut jollen nyt väärin oo ymmärtäny niin eikö esim. snell 2005 tai 2010 käy yhtälailla?? :eek:

Avatar
Samu
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 1:00 am
Paikkakunta: duke+Tribal Hornet900+leka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samu » To Tammi 13, 2011 9:19 pm

Kypärässä täytyy olla se oranssi/punainen (kait snell) hyväksyntä merkki, vanhempi on keltainen ja se ei enää käy UEM:ssä. Mun vanha kypärä oli 2006 shoei ja siin oli keltainen se lätkä.

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » To Tammi 13, 2011 10:10 pm

Taitaa olla tossa samassa sääntökohdassa 14.2 myös KV standardit, jotka hyväksytään, kun puhutaan kypäristä. SML lista on jotakuinkin samansuuntainen, joskin seuraa aikalailla FIM listaa (jonka jäsen UEM:kin on) :wavey:

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » To Tammi 13, 2011 10:13 pm

Paukkumopo kirjoitti:juu eipä muuten näytä olevan...mut en kyllä ite hyppäis kyytiin ilman sitä :D eipä noissa muutenkaan kauheesti mitään hyväksyntiä tarvii olla kun vertaa auto puolen kamoihin..
Nahka on hieman järeämpää kamaa lähtökohtaisesti kuin "tuulipuvut", joita autopuolella pidetään. Niissä on pakko vaatia sertifioituja ominaisuuksia, koska tulipalon osuessa kohdalle ei voi poistua palon lähteeltä yhtä terhakasti kuin mopedissa. Pahimmillaan autokuskin pitää istua nuotiossa, kunnes joku viitsii nostaa pois.
Nittismopojen(kin) tekniset säännöt ja turvallisuusvarustelu/vaatimukset ovat kehittyneet ja sirpaleliivien vapaaehtoinen käyttötarve on vähentynyt melkoisesti, kun umpeen tiukattu patti ei posahda aina pillunpäreiksi, vaan sille annetaan mahdollisuus pieraista jostain raosta paha henki pois "turvallisesti".

Paitsi tietty Nätkinillä posahtaa aina sillai koko pitäjän laajuudella.
Karilla on tänään muuten synttärit, kannattaa muistuttaa aiheesta.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

sttf60
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 12:00 am
Paikkakunta: STTF & Metanoolijawa

Re: Ajokamojen hyväksynnät

Viesti Kirjoittaja sttf60 » Pe Tammi 14, 2011 12:00 am

Paukkumopo kirjoitti:Onkos tietoa että mitä hyväksyntiä luotiliiveissä pitää olla? käykö esimerkiksi suojausluokka 1HG?
esimerkiksi http://www.armyvaatteet.fi/cat/product_ ... .php?p=874
Kysymyksessä siis nitropyörää varten tarvittava liivi...
Ei oo pakolliset, nii mulle sanottiin ku kysyn kummat jätän pois .luotiliivit vai selkäpanssarit. piti sitte ajaa ilman liivejä ku molemmat ei mahtunu puvun alle vaikka näi n laiha oonki :)

nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja nomatter » Pe Tammi 14, 2011 12:06 am

ainaki prostkkipyöräiliöillä oli viime emissä keskusteulua tuosta tiputuspussista mikä tullee puupään ja kypäränväliin ammatilaiset vois vähän valaista. :freak2:

nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja nomatter » Pe Tammi 14, 2011 12:15 am

Karille ONNITTELUT

Paukkumopo
Viestit: 19
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Nitro HD,ZX10R,pitpro

Viesti Kirjoittaja Paukkumopo » Pe Tammi 14, 2011 12:35 pm

luulis ton kypärän käyvän http://www.impactraceproducts.com/Produ ... tCode=1800
vaikka on "vain" snell2010 hyväksytty.. ainakin kesällä oli samanlainen kypärä parin kuskin päässä alastarolla.. en oo kylläkään varma oliko kyseessä impact

Sirpaleen koko ja nopeus on vain arvailtavissa :D

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Pe Tammi 14, 2011 2:39 pm

Suojausluokka IIIa voisi riittää. N. 35 kerrosta (10 mm) kevlaria. Parempi olisi tehdä suojaus koneeseen/runkoon. Kevlaria voi laminoida ja tehdä tankkidymmyn ym. Kevlar ei kestä UV-valoa...

JP_445
Viestit: 377
Liittynyt: To Marras 11, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Superduke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP_445 » Pe Tammi 14, 2011 4:39 pm

ruuvi kirjoitti:Suojausluokka IIIa voisi riittää. N. 35 kerrosta (10 mm) kevlaria. Parempi olisi tehdä suojaus koneeseen/runkoon. Kevlaria voi laminoida ja tehdä tankkidymmyn ym. Kevlar ei kestä UV-valoa...
Minkä mallinen ja miten paksu laitetaan tulemaan ;-) Hiilet molemmin puolin tottakai..
<div>Liian hidas</div><br>

Vastaa Viestiin