WCSC PRÄTKÄKUSKEJA?

Valvojat: ESKIL, btseppo

spsb295
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 15, 2008 1:00 am

WCSC PRÄTKÄKUSKEJA?

Viesti Kirjoittaja spsb295 » La Touko 16, 2009 10:35 am

ketkä aikoo kiertää kisat ja millasella kalustolla?

Tonis
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 750 turbo

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Touko 18, 2009 6:25 pm

Kyllähän nuohin olis tarkoitus lähtee ajelemaan.
Tuolla turbo suzukilla sinne pitäis mennä.

jeebus
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 12:00 am

wcsc

Viesti Kirjoittaja jeebus » Ma Kesä 08, 2009 12:37 pm

Juu tarkoitus olis kaikki 2 pyöräkisaa käydä ajamassa, hyvät skabat!! Ja yleensä saa aika hyvin lähtöjäkin päivän aikana.

Avatar
Natking
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Naurettava Alkoholisika, Buell S1W, Omavalmiste-72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Natking » Ti Elo 11, 2009 12:19 am

Siis lauantaina taas ajellaan. Ilmottautuminen suljetaan keskiviikko ehtoolla 9 aikaan.
Katsastus alkaen 8.00 ja ajelut alkaa 11.00.

Pudotuksia ei ole, mutta muuten saa sahata koko paivan.
Koitetaan nyt jos ens kaudelle saatas noi jutut kuntoon ja ajettua taas pyorillakin taysi sarja.

Avatar
Natking
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Naurettava Alkoholisika, Buell S1W, Omavalmiste-72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Natking » Ke Elo 12, 2009 11:41 pm

Ilmottautuminen on suljettu!

35 pratkakuskia oli tanaan paivalla, varmaan muutama tullu illalla viela lisaa :wavey:

Ksthb
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZZR 1400
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb » Pe Elo 14, 2009 9:04 am

Natking kirjoitti: Koitetaan nyt jos ens kaudelle saatas noi jutut kuntoon ja ajettua taas pyorillakin taysi sarja.
Tätä odotellessa, veikkaisin että sais suur suosion...

Avatar
Jarno1
Viestit: 467
Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: 1000 Ärrä ja 650 Husa

Viesti Kirjoittaja Jarno1 » Pe Elo 14, 2009 10:51 am

Samalla voisi ottaa puheeksi nuo ilokaasusäännöt, nythän kaasua ei saa käyttää kuin ET-bräketit...
Trust me. I won`t go fast.

jeebus
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jeebus » Su Elo 16, 2009 10:22 am

Natking kirjoitti: Koitetaan nyt jos ens kaudelle saatas noi jutut kuntoon ja ajettua taas pyorillakin taysi sarja.
Juu näkyihän suunta jo tänä vuonna Kauhajoella ja Kalajoella joissa pyörillä oli kisat. Pyöräluokissa reilusti eniten osallistujia, autoluokkia joutui jopa yhdistelemään.. :blah:
Pro street- tyylinen ryhmä kadunmiehille, kuten Kiikalan burn out partyssä on jo muutaman vuoden ollut..Indexit kun ovat jo aikansa eläneet.
V8 & Gti päivillä oli n. 130 kuskia kokeilemassa pyöriensä suorituskykyä, eli kiinnostus lajia kohtaan kasvaa koko ajan.

turbo6
Viestit: 85
Liittynyt: La Syys 29, 2007 12:00 am
Paikkakunta: suzuki 1000 k3

index

Viesti Kirjoittaja turbo6 » Su Elo 16, 2009 11:04 am

tottakai indexit pitää olla,pitäähän pikkukuutioisillaki olla mahdollisuuksia aika epäreilua jos 1400 ja 600 samalla viivalla. ilokaasut ok jos kiristetään indeksiä 0,3 niinku turboilla

Ksthb
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZZR 1400
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb » Ke Elo 19, 2009 10:39 am

jeebus kirjoitti:
Natking kirjoitti: Koitetaan nyt jos ens kaudelle saatas noi jutut kuntoon ja ajettua taas pyorillakin taysi sarja.
Juu näkyihän suunta jo tänä vuonna Kauhajoella ja Kalajoella joissa pyörillä oli kisat. Pyöräluokissa reilusti eniten osallistujia, autoluokkia joutui jopa yhdistelemään.. :blah:
Pro street- tyylinen ryhmä kadunmiehille, kuten Kiikalan burn out partyssä on jo muutaman vuoden ollut..Indexit kun ovat jo aikansa eläneet.
V8 & Gti päivillä oli n. 130 kuskia kokeilemassa pyöriensä suorituskykyä, eli kiinnostus lajia kohtaan kasvaa koko ajan.
Hmm.. ja selkeät/tasapuoliset säännöt. Otteeseen merkityt muutokset pois esim akseli väli/ koneen koko/ turbot mukaan ilman muutos katsastusta.
Hmm.. ja todellinen kadun miesten sarja saataisiin aikaan jos pyörän oma akseliväli olisi vai sallittu...

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Ke Elo 19, 2009 11:40 am

Burn Out Party-säännöt ja indeksit on paras mahdollinen järjestelmä. Jos mulla nyt 1200+cc + turbolla indeksi on niin kova, että en siihen pääse, niin syy lienee kuskissa, ei indeksissä. Kuitenkin SM-sarjassa eräs nimeltä mainitsematon "Läski" painaa ainakin puoli sekuntia alle indeksin samalla tai jopa vähemmän viilatulla tekniikalla ja lyhyemmällä akselivälillä.

Jos indeksit jonkun mielestä suosii jotain pyörätyyppiä ja voittamisen halu on niin kova, että ei sen takia kiinnosta ajaa, niin eihän kukaan kiellä vaihtamasta pyörää siihen indeksien suosimaan moottorikokoon ja -tyyppiin. Joka tapauksessa tällainen indeksi-systeemi mahdollistaa sen, että kaikkien kalustolla voi ajaa kilpaa ja aina löytyy niitä, joiden mielestä hänen pyörätyyppiään sorsitaan.

Muutoskatsastuksienkaan ei mun mielestä tarvitse olla kunnossa, eihän ne ole suurimmassa osassa kadulla liikkuvissakaan vehkeissä, vaikka omassani onkin. Eihän se kuskien syy ole, että uudempien pyörien muutoskatsastus on niin vaikeaa ja vanhoissa saa läpi miltei mitä vain.

Ehkä oikein tapa varmistaa se, että pyörä on katupeli olisi se, että sillä pitäisi ajaa esim. 50 km lenkki kadulla ja laitteessa pitää olla about laillisen oloiset valaisimet edessä ja takana.

Jos asiaa pitäisi jotenkin miettiä vielä eteenpäin, niin tuo lenkin ajo voisi olla esim. siten, että jos joku kilpailija tai kilpailun järjestäjä tekee protestin pyörästä, joutuu tuo protestin kohteena oleva pyörä ajamaan tuon lenkin todistetusti. Protestin hinta voisi olla esim. 100E, jonka protestin tekijä joutuu maksamaan protesti kohteelle, jos pyörä täyttää katutestin.

Näistä kommenteista nyt on turha vetää herneitä sieraimeen: tämä nyt oli vain tällaista yliväsyneen ja -hitaan kuskin pohdiskelua ja avointa mielipiteiden julkituontia.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ke Elo 19, 2009 1:20 pm

Ehdotin tota kadulta stripille ajolenkki metodia jo pari-kolme vuotta sitten, silloin ajatukselle käytännössä haistateltiin ja naurettiin. Tuohan on ulkomailla hyvinkin paljon käytetty tapa karsia autopuolella liian rajut, käytännössä katuajoon kelpaamattomat, mutta kilvellä varustetut laitteet pois viivalta (lue: siirtää ne ylempiin luokkiin).
Meillä käytännössä poliisin/ratsian uhka jättää osan tulijoista pois - uudempaan kalustoon ei saa kaikkia muutoksia leimattua, jolloin riski stop&not go-penaltyyn on liian suuri ja poliisihan olisi suorastaan kiitollinen, kun jokaisen kisan yhteydessä tietäisi käydä katsastamassa kansakunnan pahimmat viholliset pois varikon portilla.
Ja vaikka selviäisi ajolenkistä poliisia kiertäen, niin aina riittäisi kyseenalaistettavia seikkoja ja mielipiteitä pyörien katulaillisuudesta jne.
Ei hyvä, miettikääpä nyt kokonaisuutta ennenkuin tohotatte enemmän.

Indeksit..? Nopein voittakoon! Ei pituushypyssäkään anneta säälipisteitä jos joku ei ole jaksanut treenata tai osaa laskea askelmerkkiään.
Keltaisille turbosuzukeille oma luokka ja parhaat palkinnot!
Lisää tissiblondeja ja bikinichicksejä dragraceen!
Kaikki hallintalaitteet on kiellettävä!
Jouko Turkka lajipäälliköksi!

Noniinpäniin tai näin - WCPC-2CPO ois kyllä hyvä lisä jatkossa sm-kuskeilleKIN.
Porissakin kun on niin helppo ajaa lujaa sinne hervottomaan alamäkeen :D :D
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Avatar
TSAKI
Viestit: 598
Liittynyt: Su Helmi 10, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ZZR-1441

Viesti Kirjoittaja TSAKI » Ke Elo 19, 2009 1:43 pm

The_Hooligan kirjoitti:.

Indeksit..? Nopein voittakoon! Ei pituushypyssäkään anneta säälipisteitä jos joku ei ole jaksanut treenata tai osaa laskea askelmerkkiään.
Sittenhän tuosta tulisi ökyporvareiden eniten-cup. En viitannut tällä mihinkään, enkä kehenkään. Tällaiset vähäosaiset joutuisivat ajamaan sitten jossain sänkipellolla ja sekin pimeällä.
Lehmät ovat märehtiväisiä ja ihmiset erehtyväisiä.

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Ke Elo 19, 2009 5:51 pm

TSAKI kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti:.

Indeksit..? Nopein voittakoon! Ei pituushypyssäkään anneta säälipisteitä jos joku ei ole jaksanut treenata tai osaa laskea askelmerkkiään.
Sittenhän tuosta tulisi ökyporvareiden eniten-cup. En viitannut tällä mihinkään, enkä kehenkään. Tällaiset vähäosaiset joutuisivat ajamaan sitten jossain sänkipellolla ja sekin pimeällä.
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Osaavalla kuskilla on erittäin suuri merkitys, kuten oletkin jo huomannut :D
Esim Jeebuksen suzukin tekniikassa ei liene mitään ihmeellistä, silti mies ajaa voitosta voittoon paljon tehokkaampia laitteita vastaan.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ke Elo 19, 2009 7:46 pm

ZX-14R kirjoitti:
TSAKI kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti:.

Indeksit..? Nopein voittakoon! Ei pituushypyssäkään anneta säälipisteitä jos joku ei ole jaksanut treenata tai osaa laskea askelmerkkiään.
Sittenhän tuosta tulisi ökyporvareiden eniten-cup. En viitannut tällä mihinkään, enkä kehenkään. Tällaiset vähäosaiset joutuisivat ajamaan sitten jossain sänkipellolla ja sekin pimeällä.
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Osaavalla kuskilla on erittäin suuri merkitys, kuten oletkin jo huomannut :D
Esim Jeebuksen suzukin tekniikassa ei liene mitään ihmeellistä, silti mies ajaa voitosta voittoon paljon tehokkaampia laitteita vastaan.
Kyllä tällä hetkellä suomen nopeimmat kuskit tekee "ökyilynsä" panostaen jokseenkin kaikkensa lajiin ja se ei rahassa mitattuna ole aina kovin paljon. Kaikki aika ja varat käytetään pyöränrakentamiseen/kehittämiseen, ajoharjoitteluun ja tehdään kompromisseja sitten kaiken muun elämän suhteen. Tsakikin lorvi justiinsa kännissä etelän auringossa vissiin kolmatta kertaa tälle vuodelle, kun me jälleen kerran painettiin pajalla yötä päivää naama paskassa ja mietittiin, että miten saada romuihin lisää vauhtia ja että kukahan maksaisi laskut. ETTÄ KUKA TÄSSÄ PORVARI ON? Saatanan saatana...

Jos ajetaan sm-kilpaa, niin kyllä nopein ansaitsee voitonkin, ei jollain tasoituksilla sohvanpohjalta ponnistava velttoperse. Tämä siis siinä mielessä että west coastissa ajetaan sm-arvolla.
Vauhtipäivät ja monen moiset kadunmiesten kisat on ihan oiva paikka sitten kunhan vain testailla ja mahdollisesti parannella omaa ennätystään milläsattuu-prätkällä.

Sm-sarjassa vakio- ja melkein vakiopyörille on jo omat luokkansa ja niihin vain jos haluaa helpolla päästä. Silloin kun mennään isosti kovaa, niin ei siinä anneta tasoituksia minkään mukaan - joko mennään tai sitten ei ja tehdään perkele enemmän töitä, että menisi.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Vastaa Viestiin