Super Pro Street Bike

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
Jarno1
Viestit: 467
Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: 1000 Ärrä ja 650 Husa

Viesti Kirjoittaja Jarno1 » La Helmi 07, 2009 9:41 pm

Mistähän tämä turvallisuusvouhotus nyt on saanut alkunsa? Ihmetellä pitää jos hyvä luokka lopetetaan sillä perusteella, että se on jotenkin vaarallinen, vaikka ainakaan omassa tiedossani ei ole viimeisen viiden vuoden ajalta suomesta kuin kaksi vähän pahempaa lippaa. Vai onko muitakin? Jos nyt tosiaan ajatellaan että SPSB on niin vaarallinen että se pitää lopettaa, niin kannataako ottaa verrokiksi vaikka Road Racing, tai oikeastaan MIKÄ TAHANSA muu moottoripyörällä ajettava laji, ja verrata tapahtuneita onnettomuusmääriä, niin veikkaanpa että SPSB alkaakin näyttää kohtuullisen turvalliselta. Motorsportti nyt vaan sattuu olemaan sellanen harrastus että aina välillä napsahtaa vaikka sitä ei haluaiskaan.
Trust me. I won`t go fast.

Avatar
Fastard
Viestit: 865
Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
Paikkakunta: SSB busa

Viesti Kirjoittaja Fastard » La Helmi 07, 2009 9:51 pm

turboman kirjoitti:Minulla on aina ollut sellainen ihmeellinen käsitys , että drag-pyöriä pyritään kehittämään siten , että niillä päästäs aina vain parempiin aikoihin :eek:
Mullakin tällainen ilmeisesti harhainen käsitys ollut. Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.

Ja lisää länkytystä.. Mielestäni ristiriitaista kuitenkin kun nuo pitkän akselivälin mopot hyllytetään ja lähes vakio akselivälin kamppeet saa jatkaa vaikka niissäkin alkaa lähitulevaisuudessa olemaan samat tehot. Haluaako hra Andersson laittaa nekin boikottiin?

Eli ajamma SGB:tä :wavey:
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » La Helmi 07, 2009 10:26 pm

Fastard kirjoitti:Eli ajamma SGB:tä
No se. Ei tarvis edes lisenssiä. Éihän se ole edes kilvanajoa.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Avatar
turboman
Viestit: 566
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ahdettu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » La Helmi 07, 2009 11:18 pm

The_Hooligan kirjoitti:
Fastard kirjoitti:Eli ajamma SGB:tä
No se. Ei tarvis edes lisenssiä. Éihän se ole edes kilvanajoa.
SGB:hän se vasta vaarallista on, kun tarvii yrittää lukkojarrutuksia täydestä vauhdista mahdollisimman lähellä maaliviivaa :lol:

Avatar
Fastard
Viestit: 865
Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
Paikkakunta: SSB busa

Viesti Kirjoittaja Fastard » La Helmi 07, 2009 11:59 pm

Ei tosi puheessa, ohan se syvältä hanurista jos räkreisinkiinkin alkaa tulla tällaista paapomista mitä nykyään jo näkee ihan tarpeeksi jokapäiväisessä elämässä :nono:
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Avatar
bald
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 18, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Scrambler '15, GS1150 '84, BW220ET, DaddyO BG-V nittis ja romuahan noista tulee

Re: FB akselivälistä...

Viesti Kirjoittaja bald » Su Helmi 08, 2009 12:45 am

The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Ihme höpötystä ja huopaamista. Kisaajia on haluttu mukaan lisää vai olikos kyse vain hoodee-, indeksi ja barssi-luokista..?

Vaarallisuus on osa lajin luonnetta, Askokinhan meinaa ... :drin:
Osallistujia ei ole ollut! (niin joo ja kiitos henkilökohtaisuudesta!)

Mä en ymmärrä tota itkua asiasta, joka on ollut tiedossa jo muutaman vuoden! Ilmeisesti sitä ei ole haluttu uskoa, ... huh huh
... onko kuskit/kirjoittelijat olleet kisapaikalla ja siellä kuljettajakokouksissa parin viimeisen vuoden aikana???

Ja älkää ny "isot" miehet itkekö mulle; olen ollut avoimesti sitä mieltä mitä olen ollut (tietääkös kuka, et mitä?, esim. FDBA:n kokouksista...) ...
Fastard kirjoitti: Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.
Mistä ihmeestä moinen käsitys tulee??? Tai mihin se perustuu? Kerro ihmeessä!
What else but racin'... ?
- Baldie's VooDoo Racing -

hirwari
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja hirwari » Su Helmi 08, 2009 12:59 am

turboman kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti:
Fastard kirjoitti:Eli ajamma SGB:tä
No se. Ei tarvis edes lisenssiä. Éihän se ole edes kilvanajoa.
SGB:hän se vasta vaarallista on, kun tarvii yrittää lukkojarrutuksia täydestä vauhdista mahdollisimman lähellä maaliviivaa :lol:

No niin on, meinas joskus tulla ( six feet under ) eli hautaan meno 9, 2 jotain ja 170 km / h loppuja ei ole siinäkään mitään järkee

t:Markku setä

hirwari
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja hirwari » Su Helmi 08, 2009 1:04 am

PELKÄÄTTEKÖ TE SGB KUSKIT AJAA PSB:TÄ TEHKÄÄ NIIN KU JANI TULKAA MUKAAN PS: EI SE MITÄÄN KEULINU !!!!!!!!!!

T:Markku setä

T-King
Viestit: 241
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: TFB Puma Kawasaki

Re: FB akselivälistä...

Viesti Kirjoittaja T-King » Su Helmi 08, 2009 1:45 am

bald kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Ihme höpötystä ja huopaamista. Kisaajia on haluttu mukaan lisää vai olikos kyse vain hoodee-, indeksi ja barssi-luokista..?

Vaarallisuus on osa lajin luonnetta, Askokinhan meinaa ... :drin:
Osallistujia ei ole ollut! (niin joo ja kiitos henkilökohtaisuudesta!)

Mä en ymmärrä tota itkua asiasta, joka on ollut tiedossa jo muutaman vuoden! Ilmeisesti sitä ei ole haluttu uskoa, ... huh huh
... onko kuskit/kirjoittelijat olleet kisapaikalla ja siellä kuljettajakokouksissa parin viimeisen vuoden aikana???

Ja älkää ny "isot" miehet itkekö mulle; olen ollut avoimesti sitä mieltä mitä olen ollut (tietääkös kuka, et mitä?, esim. FDBA:n kokouksista...) ...
Fastard kirjoitti: Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.
Mistä ihmeestä moinen käsitys tulee??? Tai mihin se perustuu? Kerro ihmeessä!
Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut?? Ihan tosta äkkiseltään kun selailin niin jätkillä on ollu viimeiset 4 vuotta JOKA kisassa vähintään 6 kuskia ja enimmäkseen 8 kenttä täynnä varsinkin pari viime vuotta että vaatiiko se 16 kaavion että tulevaisuus on taattu?? Sillonhan sieltä saa karsia puolet pois kaikista luokista... Ei meitä ollut yhtään sen enempää -90 luvullakaan vetämässä, itseasissa vähemmän ja kukaan ei sillon puhunu lakkauttamisesta.
Ja jos turvallisuus painaa niin pojathan voi käytännössä nostaa pleikkarin kattilan ja tekniikan 25cm lyhyempään Pro SB runkoon ja SEKÖ sitten ON turvallista?? :eek:
Siinä vain tapahtui aikamoinen "markan devalvointi" kun luokan lopettamispäätös tuli julki. Ne kaverit jotka ei halua/toteaa liian kalliiksi siirtyä barsi luokkaan niin kalustosta tuli aika halpaa romurautaa samalla hetkellä... Koneen ja sähköt saa kyllä meneen mutta mitäs noilla rungoilla ja vanteilla... :( 8,5" kun ei vissiin enää kukaan muu käytä.
Toivoa pitää että mahdollisimman moni tietty jatkaa jossain muodossa mutta aika näyttää senkin.
Tämä tästä ja loput kirjeessä.
1 Bar is nice... 2 Bars is crazy... At 3 Bars FUNNYBIKES begins to live!!! FB 55<br>Et 7,32s 300kmh.

Avatar
bald
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 18, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Scrambler '15, GS1150 '84, BW220ET, DaddyO BG-V nittis ja romuahan noista tulee

Re: FB akselivälistä...

Viesti Kirjoittaja bald » Su Helmi 08, 2009 2:02 am

T-King kirjoitti:
bald kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Ihme höpötystä ja huopaamista. Kisaajia on haluttu mukaan lisää vai olikos kyse vain hoodee-, indeksi ja barssi-luokista..?

Vaarallisuus on osa lajin luonnetta, Askokinhan meinaa ... :drin:
Osallistujia ei ole ollut! (niin joo ja kiitos henkilökohtaisuudesta!)

Mä en ymmärrä tota itkua asiasta, joka on ollut tiedossa jo muutaman vuoden! Ilmeisesti sitä ei ole haluttu uskoa, ... huh huh
... onko kuskit/kirjoittelijat olleet kisapaikalla ja siellä kuljettajakokouksissa parin viimeisen vuoden aikana???

Ja älkää ny "isot" miehet itkekö mulle; olen ollut avoimesti sitä mieltä mitä olen ollut (tietääkös kuka, et mitä?, esim. FDBA:n kokouksista...) ...
Fastard kirjoitti: Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.
Mistä ihmeestä moinen käsitys tulee??? Tai mihin se perustuu? Kerro ihmeessä!
Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut?? Ihan tosta äkkiseltään kun selailin niin jätkillä on ollu viimeiset 4 vuotta JOKA kisassa vähintään 6 kuskia ja enimmäkseen 8 kenttä täynnä varsinkin pari viime vuotta että vaatiiko se 16 kaavion että tulevaisuus on taattu?? Sillonhan sieltä saa karsia puolet pois kaikista luokista... Ei meitä ollut yhtään sen enempää -90 luvullakaan vetämässä, itseasissa vähemmän ja kukaan ei sillon puhunu lakkauttamisesta.
Ja jos turvallisuus painaa niin pojathan voi käytännössä nostaa pleikkarin kattilan ja tekniikan 25cm lyhyempään Pro SB runkoon ja SEKÖ sitten ON turvallista?? :eek:
Siinä vain tapahtui aikamoinen "markan devalvointi" kun luokan lopettamispäätös tuli julki. Ne kaverit jotka ei halua/toteaa liian kalliiksi siirtyä barsi luokkaan niin kalustosta tuli aika halpaa romurautaa samalla hetkellä... Koneen ja sähköt saa kyllä meneen mutta mitäs noilla rungoilla ja vanteilla... :( 8,5" kun ei vissiin enää kukaan muu käytä.
Toivoa pitää että mahdollisimman moni tietty jatkaa jossain muodossa mutta aika näyttää senkin.
Tämä tästä ja loput kirjeessä.
No, onhan se ihme kun ei isot miehet osaa lukea tai sitten ymmärrä!

En edes jaksanu lukee kaikkee kun et sinäkään näemmä ollut jaksanut:

MISSÄ OLEN TODENNUT tai kirjoittanut: "Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut??"
On nyt oikeesti syytä, ennenkuin minua enemmin mustamaalaatte, vilkaista peilin lisäksi tämä ketju alusta alkaen!

Ja jos ei lukutaitoa ole: en ole moista väittänyt!
(Ei kai tää ny tän vaikeempaa voi olla!) sori... ja anteeks...
What else but racin'... ?
- Baldie's VooDoo Racing -

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Su Helmi 08, 2009 11:08 am

turboman kirjoitti: Ei muuta kuin SPSB säännöksiin lisää vapauksia , niin turvallisuus ja ajat paranee. Sutimis- ja keulimisenestot laillisiksi ja paineilmavaihtajat sekä automaattiaskit myös. Näin saadaan nuo SPSB koneet tehtyä kunnon osilla , ettei kuskien mielenkiintoa tapa jatkuva remontti.

Minulla on aina ollut sellainen ihmeellinen käsitys , että drag-pyöriä pyritään kehittämään siten , että niillä päästäs aina vain parempiin aikoihin :eek:
"Aktiiviset" sutimis- ja keulimisenestot eivät oikein kuulu lajin luonteeseen. Sitten ei kohta tarvita kuskia ollenkaan, kun voi varikolla kokeilla kumman ajonhallinta-softa toimii paremmin. Täällä on vielä aika löysät säännöt tiedonkeräämiseenkin; ei ole kieletty mittaamasta etupyörän pyörimisnopeutta, joustomatkoja, gps sallittu,.. Puoliautomaattiaskia ei kai ole nytkään kielletty = sallittu, mutta vaihtaminen pitää tapahtua jalalla. Slider-kytkin on sallittu. Paarssitkaan ei paljoa menoa hidasta. Rajaniemen Mikko taisi vetää kesän nopeimman suomais-FB ajan SPSB-pyörllä (7,590). Menihän se lujempaa kuin SPSB:ssä...

Eikö niitä sääntöjä voisi kopioida suoraan Jenkkien säännöistä? Nykyinen SPSB on pro stock turbolla, kapeammalla sliksillä ja ilman paarsseja. Aika kaukana vakiorunkoisesta katurenkailla olevasta jousitetusta pyörästä, mikä on pro street muualla. Siihen en ota kantaa onko se hyvä vai ei. Katupyöräksi voi taas rakentaa omavalmisteena FB:n 14" katusliksillä ja paarsseilla...

Avatar
turboman
Viestit: 566
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ahdettu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja turboman » Su Helmi 08, 2009 11:48 am

SPSB pyöräthän on suurimmaksi osaksi i/ö suzukin koneilla . Näille koneille on tuo 8.5" sliksikin jo liikaa , tuskin on niin remonttihenkisiä kuskeja että vielä baarssit perään laittaisivat. Näin tekniikat/pyörät siirtyy luontevimmin ProSB luokkaan . Ruotsissa on tainnut näin käydäkin , kun ProSB:t ajavat turvallisia +290 loppunopeuksia :P
Tai sittenhän tuon SPSB tekniikan voi nostaa vanhaan väsähtäneeseen katuärrään , melkein "laillisesti", niin jopa alkaa adrealiini purkautuun :D

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Re: FB akselivälistä...

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Su Helmi 08, 2009 1:00 pm

bald kirjoitti:MISSÄ OLEN TODENNUT tai kirjoittanut: "Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut??"
No tosa.
bald kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Osallistujia ei ole ollut!
Nojoh, menee näpräämiseksi, ei tässä Askosta ole tai tule olemaan kyse.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Su Helmi 08, 2009 5:58 pm

.
Viimeksi muokannut ruuvi, To Maalis 21, 2013 10:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Su Helmi 08, 2009 7:24 pm

ruuvi kirjoitti:BTW: Mä voisin ostaa 8"-10" edullisen takavanteen, jos joku ex. SPSB haluaa luopua...
Syttyikö puhelin jo tuleen? :upto:
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Vastaa Viestiin