Super Pro Street Bike
- Jarno1
- Viestit: 467
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: 1000 Ärrä ja 650 Husa
Mistähän tämä turvallisuusvouhotus nyt on saanut alkunsa? Ihmetellä pitää jos hyvä luokka lopetetaan sillä perusteella, että se on jotenkin vaarallinen, vaikka ainakaan omassa tiedossani ei ole viimeisen viiden vuoden ajalta suomesta kuin kaksi vähän pahempaa lippaa. Vai onko muitakin? Jos nyt tosiaan ajatellaan että SPSB on niin vaarallinen että se pitää lopettaa, niin kannataako ottaa verrokiksi vaikka Road Racing, tai oikeastaan MIKÄ TAHANSA muu moottoripyörällä ajettava laji, ja verrata tapahtuneita onnettomuusmääriä, niin veikkaanpa että SPSB alkaakin näyttää kohtuullisen turvalliselta. Motorsportti nyt vaan sattuu olemaan sellanen harrastus että aina välillä napsahtaa vaikka sitä ei haluaiskaan.
Trust me. I won`t go fast.
- Fastard
- Viestit: 865
- Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: SSB busa
Mullakin tällainen ilmeisesti harhainen käsitys ollut. Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.turboman kirjoitti:Minulla on aina ollut sellainen ihmeellinen käsitys , että drag-pyöriä pyritään kehittämään siten , että niillä päästäs aina vain parempiin aikoihin
Ja lisää länkytystä.. Mielestäni ristiriitaista kuitenkin kun nuo pitkän akselivälin mopot hyllytetään ja lähes vakio akselivälin kamppeet saa jatkaa vaikka niissäkin alkaa lähitulevaisuudessa olemaan samat tehot. Haluaako hra Andersson laittaa nekin boikottiin?
Eli ajamma SGB:tä
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh
1/8 5,17s/241kmh
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti:
- turboman
- Viestit: 566
- Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: ahdettu
- Viesti:
- bald
- Viestit: 319
- Liittynyt: Pe Helmi 18, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Scrambler '15, GS1150 '84, BW220ET, DaddyO BG-V nittis ja romuahan noista tulee
Re: FB akselivälistä...
Osallistujia ei ole ollut! (niin joo ja kiitos henkilökohtaisuudesta!)The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Ihme höpötystä ja huopaamista. Kisaajia on haluttu mukaan lisää vai olikos kyse vain hoodee-, indeksi ja barssi-luokista..?
Vaarallisuus on osa lajin luonnetta, Askokinhan meinaa ...
Mä en ymmärrä tota itkua asiasta, joka on ollut tiedossa jo muutaman vuoden! Ilmeisesti sitä ei ole haluttu uskoa, ... huh huh
... onko kuskit/kirjoittelijat olleet kisapaikalla ja siellä kuljettajakokouksissa parin viimeisen vuoden aikana???
Ja älkää ny "isot" miehet itkekö mulle; olen ollut avoimesti sitä mieltä mitä olen ollut (tietääkös kuka, et mitä?, esim. FDBA:n kokouksista...) ...
Mistä ihmeestä moinen käsitys tulee??? Tai mihin se perustuu? Kerro ihmeessä!Fastard kirjoitti: Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.
What else but racin'... ?
- Baldie's VooDoo Racing -
- Baldie's VooDoo Racing -
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Ti Tammi 09, 2007 1:00 am
turboman kirjoitti:SGB:hän se vasta vaarallista on, kun tarvii yrittää lukkojarrutuksia täydestä vauhdista mahdollisimman lähellä maaliviivaaThe_Hooligan kirjoitti:No se. Ei tarvis edes lisenssiä. Éihän se ole edes kilvanajoa.Fastard kirjoitti:Eli ajamma SGB:tä
No niin on, meinas joskus tulla ( six feet under ) eli hautaan meno 9, 2 jotain ja 170 km / h loppuja ei ole siinäkään mitään järkee
t:Markku setä
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: TFB Puma Kawasaki
Re: FB akselivälistä...
Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut?? Ihan tosta äkkiseltään kun selailin niin jätkillä on ollu viimeiset 4 vuotta JOKA kisassa vähintään 6 kuskia ja enimmäkseen 8 kenttä täynnä varsinkin pari viime vuotta että vaatiiko se 16 kaavion että tulevaisuus on taattu?? Sillonhan sieltä saa karsia puolet pois kaikista luokista... Ei meitä ollut yhtään sen enempää -90 luvullakaan vetämässä, itseasissa vähemmän ja kukaan ei sillon puhunu lakkauttamisesta.bald kirjoitti:Osallistujia ei ole ollut! (niin joo ja kiitos henkilökohtaisuudesta!)The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Ihme höpötystä ja huopaamista. Kisaajia on haluttu mukaan lisää vai olikos kyse vain hoodee-, indeksi ja barssi-luokista..?
Vaarallisuus on osa lajin luonnetta, Askokinhan meinaa ...
Mä en ymmärrä tota itkua asiasta, joka on ollut tiedossa jo muutaman vuoden! Ilmeisesti sitä ei ole haluttu uskoa, ... huh huh
... onko kuskit/kirjoittelijat olleet kisapaikalla ja siellä kuljettajakokouksissa parin viimeisen vuoden aikana???
Ja älkää ny "isot" miehet itkekö mulle; olen ollut avoimesti sitä mieltä mitä olen ollut (tietääkös kuka, et mitä?, esim. FDBA:n kokouksista...) ...Mistä ihmeestä moinen käsitys tulee??? Tai mihin se perustuu? Kerro ihmeessä!Fastard kirjoitti: Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.
Ja jos turvallisuus painaa niin pojathan voi käytännössä nostaa pleikkarin kattilan ja tekniikan 25cm lyhyempään Pro SB runkoon ja SEKÖ sitten ON turvallista??
Siinä vain tapahtui aikamoinen "markan devalvointi" kun luokan lopettamispäätös tuli julki. Ne kaverit jotka ei halua/toteaa liian kalliiksi siirtyä barsi luokkaan niin kalustosta tuli aika halpaa romurautaa samalla hetkellä... Koneen ja sähköt saa kyllä meneen mutta mitäs noilla rungoilla ja vanteilla... 8,5" kun ei vissiin enää kukaan muu käytä.
Toivoa pitää että mahdollisimman moni tietty jatkaa jossain muodossa mutta aika näyttää senkin.
Tämä tästä ja loput kirjeessä.
1 Bar is nice... 2 Bars is crazy... At 3 Bars FUNNYBIKES begins to live!!! FB 55<br>Et 7,32s 300kmh.
- bald
- Viestit: 319
- Liittynyt: Pe Helmi 18, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Scrambler '15, GS1150 '84, BW220ET, DaddyO BG-V nittis ja romuahan noista tulee
Re: FB akselivälistä...
No, onhan se ihme kun ei isot miehet osaa lukea tai sitten ymmärrä!T-King kirjoitti:Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut?? Ihan tosta äkkiseltään kun selailin niin jätkillä on ollu viimeiset 4 vuotta JOKA kisassa vähintään 6 kuskia ja enimmäkseen 8 kenttä täynnä varsinkin pari viime vuotta että vaatiiko se 16 kaavion että tulevaisuus on taattu?? Sillonhan sieltä saa karsia puolet pois kaikista luokista... Ei meitä ollut yhtään sen enempää -90 luvullakaan vetämässä, itseasissa vähemmän ja kukaan ei sillon puhunu lakkauttamisesta.bald kirjoitti:Osallistujia ei ole ollut! (niin joo ja kiitos henkilökohtaisuudesta!)The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
Ihme höpötystä ja huopaamista. Kisaajia on haluttu mukaan lisää vai olikos kyse vain hoodee-, indeksi ja barssi-luokista..?
Vaarallisuus on osa lajin luonnetta, Askokinhan meinaa ...
Mä en ymmärrä tota itkua asiasta, joka on ollut tiedossa jo muutaman vuoden! Ilmeisesti sitä ei ole haluttu uskoa, ... huh huh
... onko kuskit/kirjoittelijat olleet kisapaikalla ja siellä kuljettajakokouksissa parin viimeisen vuoden aikana???
Ja älkää ny "isot" miehet itkekö mulle; olen ollut avoimesti sitä mieltä mitä olen ollut (tietääkös kuka, et mitä?, esim. FDBA:n kokouksista...) ...Mistä ihmeestä moinen käsitys tulee??? Tai mihin se perustuu? Kerro ihmeessä!Fastard kirjoitti: Melkolailla kovan panostuksen vaatii siirtyä Pro SB:stä suoraan funnybikeen.
Ja jos turvallisuus painaa niin pojathan voi käytännössä nostaa pleikkarin kattilan ja tekniikan 25cm lyhyempään Pro SB runkoon ja SEKÖ sitten ON turvallista??
Siinä vain tapahtui aikamoinen "markan devalvointi" kun luokan lopettamispäätös tuli julki. Ne kaverit jotka ei halua/toteaa liian kalliiksi siirtyä barsi luokkaan niin kalustosta tuli aika halpaa romurautaa samalla hetkellä... Koneen ja sähköt saa kyllä meneen mutta mitäs noilla rungoilla ja vanteilla... 8,5" kun ei vissiin enää kukaan muu käytä.
Toivoa pitää että mahdollisimman moni tietty jatkaa jossain muodossa mutta aika näyttää senkin.
Tämä tästä ja loput kirjeessä.
En edes jaksanu lukee kaikkee kun et sinäkään näemmä ollut jaksanut:
MISSÄ OLEN TODENNUT tai kirjoittanut: "Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut??"
On nyt oikeesti syytä, ennenkuin minua enemmin mustamaalaatte, vilkaista peilin lisäksi tämä ketju alusta alkaen!
Ja jos ei lukutaitoa ole: en ole moista väittänyt!
(Ei kai tää ny tän vaikeempaa voi olla!) sori... ja anteeks...
What else but racin'... ?
- Baldie's VooDoo Racing -
- Baldie's VooDoo Racing -
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am
"Aktiiviset" sutimis- ja keulimisenestot eivät oikein kuulu lajin luonteeseen. Sitten ei kohta tarvita kuskia ollenkaan, kun voi varikolla kokeilla kumman ajonhallinta-softa toimii paremmin. Täällä on vielä aika löysät säännöt tiedonkeräämiseenkin; ei ole kieletty mittaamasta etupyörän pyörimisnopeutta, joustomatkoja, gps sallittu,.. Puoliautomaattiaskia ei kai ole nytkään kielletty = sallittu, mutta vaihtaminen pitää tapahtua jalalla. Slider-kytkin on sallittu. Paarssitkaan ei paljoa menoa hidasta. Rajaniemen Mikko taisi vetää kesän nopeimman suomais-FB ajan SPSB-pyörllä (7,590). Menihän se lujempaa kuin SPSB:ssä...turboman kirjoitti: Ei muuta kuin SPSB säännöksiin lisää vapauksia , niin turvallisuus ja ajat paranee. Sutimis- ja keulimisenestot laillisiksi ja paineilmavaihtajat sekä automaattiaskit myös. Näin saadaan nuo SPSB koneet tehtyä kunnon osilla , ettei kuskien mielenkiintoa tapa jatkuva remontti.
Minulla on aina ollut sellainen ihmeellinen käsitys , että drag-pyöriä pyritään kehittämään siten , että niillä päästäs aina vain parempiin aikoihin
Eikö niitä sääntöjä voisi kopioida suoraan Jenkkien säännöistä? Nykyinen SPSB on pro stock turbolla, kapeammalla sliksillä ja ilman paarsseja. Aika kaukana vakiorunkoisesta katurenkailla olevasta jousitetusta pyörästä, mikä on pro street muualla. Siihen en ota kantaa onko se hyvä vai ei. Katupyöräksi voi taas rakentaa omavalmisteena FB:n 14" katusliksillä ja paarsseilla...
- turboman
- Viestit: 566
- Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: ahdettu
- Viesti:
SPSB pyöräthän on suurimmaksi osaksi i/ö suzukin koneilla . Näille koneille on tuo 8.5" sliksikin jo liikaa , tuskin on niin remonttihenkisiä kuskeja että vielä baarssit perään laittaisivat. Näin tekniikat/pyörät siirtyy luontevimmin ProSB luokkaan . Ruotsissa on tainnut näin käydäkin , kun ProSB:t ajavat turvallisia +290 loppunopeuksia
Tai sittenhän tuon SPSB tekniikan voi nostaa vanhaan väsähtäneeseen katuärrään , melkein "laillisesti", niin jopa alkaa adrealiini purkautuun
Tai sittenhän tuon SPSB tekniikan voi nostaa vanhaan väsähtäneeseen katuärrään , melkein "laillisesti", niin jopa alkaa adrealiini purkautuun
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti:
Re: FB akselivälistä...
No tosa.bald kirjoitti:MISSÄ OLEN TODENNUT tai kirjoittanut: "Ihan vain mielenkiinnosta, mihin Asko perustat ton väitteen että osallistujia ei ole ollut??"
Nojoh, menee näpräämiseksi, ei tässä Askosta ole tai tule olemaan kyse.bald kirjoitti:Osallistujia ei ole ollut!The_Hooligan kirjoitti: Öh, siis ettei ole ollut osallistujia vai?
- The_Hooligan
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
- Viesti: