Yamaha Dt125

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

wilmeee
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2012 12:00 am

Yamaha Dt125

Viesti Kirjoittaja wilmeee » Ke Heinä 18, 2012 9:58 pm

Terve!
Missä vika. Tässä nyt muutaman illan YPVS:n kanssa tapelleena ajattelin kysyä viisaamilta neuvoa, YPvs tekee virtojen kanssa tarkastuksen ihan oikein, kun käynnistää nytkähtää kerran vasemmalle ja kuolee siihen... missä voi olla vika??????
Johdot on itketty jo sähkökaavioiden kanssa ok mutta silti ei vaan käynnissä tapahdu mitään vaikka kuinka huudattaisi tai ei..

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ke Heinä 18, 2012 10:32 pm

Minkä vuoden DT ja onko 3 vai 5 johtoinen servo?

wilmeee
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2012 12:00 am

Viesti Kirjoittaja wilmeee » Ke Heinä 18, 2012 10:41 pm

oisko ollu 01 ja 3johtonen servo.

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Heinä 19, 2012 12:04 pm

3 johtoisessa on sisäänrakennettu ohjainboksi. Luultavimmin siinä sun servossa on johdot musta, ruskea ja musta/keltainen. Ruskeaan tulee virta, musta on maa ja musta/keltaiseen tulee cdi:ltä kierrossignaali. Varmista sen kunto vielä. Jos se on poikki servo tekee kyllä tarkistusliikkeen, mutta ei muutoin puhu mitään.

En nyt taas muista, minkä suuruista jännitettä sieltä pitäisi tulla käydessä ulos, mutta johdon voi tarkistaa siten, että mahdollisimman lähelle cdi-boksia työnnetään johtoon kuoren läpi ohut nuppineula ja näin voidaan mitata neulan ja johdon liittimen väliltä vastusmittauksella onko johto tältä väliltä kunnossa. Sama servossa olevalle johdolle, mutta servo kannattaa avata ja mitata johdon päästä saakka.

Mikäli ne on varmuudella ehjiä voi olla ohjainboksi tiltannut tai voi se johto olla vain irronnut sieltä servon sisältäkin. Tää mun allaoleva ohje käsittelee lähinnä piikkisen RD:n servoa, mutta ohjeet huoltamiseen + purkuun ja kasaukseen toimii muihinkin yammun servoihin.

http://www.mediafire.com/view/?7aow8bt9fz0nrsn

Jospa tästä olis jotain apuja.

wilmeee
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2012 12:00 am

Viesti Kirjoittaja wilmeee » To Heinä 19, 2012 6:40 pm

Kiitos! kovasti apua! täytyy tarkistaa, mitä jos piuha on cdi:n sisältä irti/poikki ym, pystyykö joltain muulta piuhalta cdi boksissa ottamaan tunnistuksen servolle?
tää sähkömaailma on hepreaa...

wilmeee
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2012 12:00 am

Viesti Kirjoittaja wilmeee » To Heinä 19, 2012 7:59 pm

Voiko tuo pitää paikkansa että melkein 300 volttia tulee cdi:ltä virtaa??? Toisin sanoen piuha ei ole poikki... Ainakaan cdi:n päästä eikä näytä pahalta servonkaan sisällä piirilevyt ym...

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » To Heinä 19, 2012 8:30 pm

Kyllä sieltä mun muistikuvan mukaan tuli ulos ihan roimasti jännitettä. Paras olis jos sitä servoa pystyis kokeileen toisessa pyörässä. Näin sais ainakin varmuuden onko vika cdi:ssä vai servon ohjaimessa. Veikkaan kyllä sitä servon ohjainta mikäli sytytys pelaa ok.

wilmeee
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2012 12:00 am

Viesti Kirjoittaja wilmeee » To Heinä 19, 2012 8:55 pm

Et tiedä mistä sais ostettua servon ohjaimen? Eikä tuosta ypvs:stä ole kuitenkin pirusti hyötyä alakierroksilla?

Vastaa Viestiin