Aprilia RS125 TT:si laitto

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Roberto
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS125 2006

Aprilia RS125 TT:si laitto

Viesti Kirjoittaja Roberto » Pe Touko 18, 2007 5:27 pm

Hei!
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?

Auttakaa epätoivoista.
Esinahan palanen istutetaan maahan ja kun siitä kasvaa kunnon kyrpä se sijoitetaan poliisikouluun.

Avatar
BlueBlooded
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Gsx-r

Viesti Kirjoittaja BlueBlooded » Pe Touko 18, 2007 5:33 pm

80km/h ja seinään niin lähtee rajottimet pois..

Tosi juttu.. :firing:
Suzuki Japanista, Poliisi Perseestä!

Suomineiti
Viestit: 320
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 1:00 am
Paikkakunta: 1125R

Viesti Kirjoittaja Suomineiti » Pe Touko 18, 2007 5:33 pm


Avatar
Tribe
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: 3x Yamaha.

Viesti Kirjoittaja Tribe » Pe Touko 18, 2007 5:47 pm

Osta TT-putki, ei se nyt niin kallis ole, halvempi kuin uusi vakio. Ja jos et yhtä säädintä osaa sinne itse laittaa niin eikö olisi aika harkita jos sen nyt vain pitäisi niissä A1 tehoissa?
Voi kun joskus turbon saisin.

Avatar
Mack
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5

Re: Aprilia RS125 TT:si laitto

Viesti Kirjoittaja Mack » Pe Touko 18, 2007 5:55 pm

Roberto kirjoitti:Hei!
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?

Auttakaa epätoivoista.
Aikaisemmin:
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?

Roberto
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS125 2006

Re: Aprilia RS125 TT:si laitto

Viesti Kirjoittaja Roberto » Pe Touko 18, 2007 6:35 pm

Mack kirjoitti:
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Ja tämän topikin nimi oli että "Seuraava pyöräsi".
Eli 1½ vuoden päästä tulee seuraava pyörä, miksi tuo tarvi ottaa esille?

Avatar
ESKIL
Viestit: 1855
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 2x1000rr
Viesti:

Re: Aprilia RS125 TT:si laitto

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Pe Touko 18, 2007 6:47 pm

Roberto kirjoitti:
Mack kirjoitti:
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Ja tämän topikin nimi oli että "Seuraava pyöräsi".
Eli 1½ vuoden päästä tulee seuraava pyörä, miksi tuo tarvi ottaa esille?

... Tämä porukka on täällä sitä mieltä, että voisit suosiolla hypätä seuraavalle sivustolle...

Roberto
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS125 2006

Viesti Kirjoittaja Roberto » Pe Touko 18, 2007 6:54 pm

Olen myös siellä kyselemässä.

EDIT: Ihme asenne kaikilla täällä, ei kelpuuteta muita kuin jtn MacGyvereitä jotka osaa kaiken.
Viimeksi muokannut Roberto, Pe Touko 18, 2007 6:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TeMe-1
Viestit: 243
Liittynyt: La Marras 04, 2006 1:00 am
Paikkakunta: blade & zxr
Viesti:

Re: Aprilia RS125 TT:si laitto

Viesti Kirjoittaja TeMe-1 » Pe Touko 18, 2007 6:55 pm

Mack kirjoitti:
Roberto kirjoitti:Hei!
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?

Auttakaa epätoivoista.
Aikaisemmin:
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Todella hyvä idea. Tappiin viritetyllä piikillä ja vakio kilogixxerillä ei ole mainittavaa eroa suorituskyvyssä. Tämä on sitten sitä mutua. :blah:

Roberto
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS125 2006

Viesti Kirjoittaja Roberto » Pe Touko 18, 2007 6:58 pm

On tuo piikkikin parempi kuin ei mitään, joku tuolla samassa topikissa missä itsekin kyselin oli joku ajanut vain polkupyörällä ja hypännyt suoraan tonnisen selkään. Hyvin oli kuulemma sujunut.

Suomineiti
Viestit: 320
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 1:00 am
Paikkakunta: 1125R

Viesti Kirjoittaja Suomineiti » Pe Touko 18, 2007 7:07 pm

Älä poika kulta kuse vastatuuleen, ennemmin tai myöhemmin on kuset lahkeilla. :evil:
Roberto kirjoitti:EDIT: Ihme asenne kaikilla täällä, ei kelpuuteta muita kuin jtn MacGyvereitä jotka osaa kaiken.
Viimein sinäkin opit ettei tämä maailma ole reilu paikka elää. Joskus myöskin on hyvä miettiä milloin ja missä avaa suunsa.

Roberto
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS125 2006

Viesti Kirjoittaja Roberto » Pe Touko 18, 2007 7:10 pm

Suomineiti kirjoitti:Älä poika kulta kuse vastatuuleen, ennemmin tai myöhemmin on kuset lahkeilla. :evil:
Mitäs tolla meinasit?

Tämä meidän neitimmekin on varmasti syntynyt jakoavain suussaan?

Avatar
kimmo1
Viestit: 691
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Pe Touko 18, 2007 9:21 pm

ehkä se tarkoittaa sitä, että vaikka joku väittää että olisi siirtynyt polkupyörästä tonniseen, ni ei se tarkoita että se olisi 1000 suzuki, se voi olla joku laiska matkapyörä tai joku 8x luvun vanhempi pyörä, joten ero on kuin yöllä ja päivällä...ja jos on vähänkään näihin pyöriin perehtyny niin ei kysele ihan yksinkertaisia kysymyksiä, joten en suosittele sulle tuota tonnista suzukia kyl seuraavaksi, koita vaikka 600cc
hullu saa olla muttei tyhmä

Roberto
Viestit: 9
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Aprilia RS125 2006

Viesti Kirjoittaja Roberto » Pe Touko 18, 2007 9:35 pm

Se tonninenkin pysyy hanskassa kun on maltti matkassa, piikilläkin voi tappaa itsensä.

Avatar
Mack
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5

Re: Aprilia RS125 TT:si laitto

Viesti Kirjoittaja Mack » Pe Touko 18, 2007 10:45 pm

Roberto kirjoitti:
Mack kirjoitti:
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Ja tämän topikin nimi oli että "Seuraava pyöräsi".
Eli 1½ vuoden päästä tulee seuraava pyörä, miksi tuo tarvi ottaa esille?
OK, vastataan asiallisesti. Asialinjallahan täällä tulisi pysyä eikä tahalleen yrittää ketään masentaa. Ihmismieli on vaan välillä valitettavan heikko :freak2: Pahoittelut siitä. Nyt oon rauhoittunut, kun kävin salilla vääntämässä.

Ymmärrän hyvin innostuksesi pyöriä kohtaan, oon itse ollut samanlainen. Miksi sitten lainasin toiseen topicciin kirjoittamaasi viestiä tähän yhteyteen?

Siitä kun sai (ainakin minä) sen käsityksen, että pyörän vaihto olisi ajankohtainen ja olisit nyt sitten tekemässä ratkaisua. Ajokokemustakin ymmärsin olevan viritetyllä piikillä.

Sitten seuraavasta viestistä ilmeni, että pyörää ei ollakaan todellisuudessa vaihtamassa ainakaan ennen vuotta 2009, eikä piikkikään ole viritetty vaan ollaan vasta purkamassa kuristuksia. Kuristuksien purkamisen jälkeenkään se ei ole viritetty vaan toimii niin kuin tehdas on alunperin tarkoittanut.

Ehkä tästä johtuen jotkut ovat pitäneet ekaa viestiä vähän "turhana täytteenä" täällä hyvin "asiapitoisella" foorumilla vaikka todellisuudessahan täällä on aivan "turhia" kirjoituksia vaikka kuinka ja paljon. Niille on jopa omia topicceja. Ei tästä sen enempää.

Sitten voisin kertoa hiukan kusiaisen ja tonnisen eroista noin käytännön ajossa. Kummastakaan sinulla ei liene kokemusta, joten tästä saattaa olla hyötyä.

Vääntävillä tonnisilla sattuu paljon helpommin ns. turhia vahinkoja. Näihin vääntäviin tonnisiin kuuluu ainakin R1:set vm. 98-03 ja kilogixxerit k1-k6. K7:kaa en ole ajanut, mutta taitaa olla vähän laimeampi ala- ja keskikierroksilla, mutta ei varmaankaan laimea. Ruma se tietysti on ja todellisuudessa 15kg k6:sta painavampi, joten en edes halua koskea siihen. Alkaa taas vähän karkaamaan aiheesta...

Tämä mainittu vääntö ja nimenomaan alavääntö on se juttu, joka saattaa tuottaa yllätyksiä. Niitä tulee paljon kusiaista helpommin varsinkin kylmillä renkailla tai huonoissa olosuhteissa. Esim. sateella/märällä saa pyörän sutimaan moottoritienopeuksissa varsin helposti ja jopa tahattomasti. Itekkin olen monesti pihalta kadulle huolettomasti kääntyessäni ja vähän komentaessani huomannut olevani pienessä tilanteessa. Ei ehkä kovin kriittistä enää, mutta olisi voinut joskus olla. Tähän kylmillä renkailla huolettomaan kadulle kurvailuun, kun lisää vielä märän tien, tiemaalauksia ja parit sporakiskot, niin tilanne voi olla valmis.

Vääntääkö edellä mainitut pyörät sitten niin paljon paremmin kuin kusiaiset?

Kyllä vääntää. Vääntö on jo 3000-4000rpm samaa luokkaa kuin kusiaisten huippuvääntö. Kusiaisella ei taas vahingossa eksy alueelle, jossa jotain todella tapahtuisi. Sinne pitää tarkoituksellisesti hakeutua ja kyllä nekin ovat sitten ihan hauskoja.

Miksi R1:ten listaaminen loppui vuoteen -03? Koska ainakin vm.04-06 ovat koneen luonteen puolesta enemmänkin ahdettuja kusiaisia kuin tyypillisiä tonnisia. Edellisiin vuosimalleihin verrattuna ajoasentokin on kuin kopioitu FJR:stä. Toiset tykkää, toiset ei. Uusinta rykköstä en ole ajanut.

Tämä kirjoitus ei ole kannanotto, kannattaako ostaa heti tonninen vai ei. Tässä kirjoitetut ovat tosiasioita ja jokainen tehkööt, niin kuin itse haluaa. Itse en ainakaan muiden mielipiteistä olisi kiinnostunut. Enkä kiistä, ettenkö olisi ostanut heti 18-vuotiaana piikin jälkeen uutta GSX-R 1100:sta, jos vaan olisi ollut käypää valuuttaa. Se oli silloin härskein laite. Itseä ei olisi paljon kiinnostanut, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään muuta kuin järjetöntä hauskanpitoa. Eikä kiinnosta vieläkään. Oireet eivät siis ole hellittäneet.

Kuten huomasitte, pari pakollista puukkoa oli pakko heittää k7:n ja 04-06:ten suuntaan, mutta elämä on. Ja muistakaa, alle satakiloisilla ei ole mielipiteitä, kuten joku on täällä ansiokkaasti todennut.

Vastaa Viestiin