Aprilia RS125 TT:si laitto
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Aprilia RS125 2006
Aprilia RS125 TT:si laitto
Hei!
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?
Auttakaa epätoivoista.
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?
Auttakaa epätoivoista.
Esinahan palanen istutetaan maahan ja kun siitä kasvaa kunnon kyrpä se sijoitetaan poliisikouluun.
- BlueBlooded
- Viestit: 971
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Gsx-r
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: 1125R
- Tribe
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: 3x Yamaha.
- Mack
- Viestit: 153
- Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5
Re: Aprilia RS125 TT:si laitto
Aikaisemmin:Roberto kirjoitti:Hei!
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?
Auttakaa epätoivoista.
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Aprilia RS125 2006
Re: Aprilia RS125 TT:si laitto
Ja tämän topikin nimi oli että "Seuraava pyöräsi".Mack kirjoitti:Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Eli 1½ vuoden päästä tulee seuraava pyörä, miksi tuo tarvi ottaa esille?
- ESKIL
- Viestit: 1855
- Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: 2x1000rr
- Viesti:
Re: Aprilia RS125 TT:si laitto
Roberto kirjoitti:Ja tämän topikin nimi oli että "Seuraava pyöräsi".Mack kirjoitti:Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Eli 1½ vuoden päästä tulee seuraava pyörä, miksi tuo tarvi ottaa esille?
... Tämä porukka on täällä sitä mieltä, että voisit suosiolla hypätä seuraavalle sivustolle...
- TeMe-1
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Marras 04, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: blade & zxr
- Viesti:
Re: Aprilia RS125 TT:si laitto
Todella hyvä idea. Tappiin viritetyllä piikillä ja vakio kilogixxerillä ei ole mainittavaa eroa suorituskyvyssä. Tämä on sitten sitä mutua.Mack kirjoitti:Aikaisemmin:Roberto kirjoitti:Hei!
Oisiko tässä Vammalan lähellä, Pirkanmaalla, joku joka osaisi tuollaisen pakoaukonsäätimen asentaa, putken avata, ottaa kurin pois ja hitsata kasaan ja laittaa vielä kaasari säätöihin?
Auttakaa epätoivoista.
Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: 1125R
Älä poika kulta kuse vastatuuleen, ennemmin tai myöhemmin on kuset lahkeilla.
Viimein sinäkin opit ettei tämä maailma ole reilu paikka elää. Joskus myöskin on hyvä miettiä milloin ja missä avaa suunsa.Roberto kirjoitti:EDIT: Ihme asenne kaikilla täällä, ei kelpuuteta muita kuin jtn MacGyvereitä jotka osaa kaiken.
- kimmo1
- Viestit: 691
- Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am
ehkä se tarkoittaa sitä, että vaikka joku väittää että olisi siirtynyt polkupyörästä tonniseen, ni ei se tarkoita että se olisi 1000 suzuki, se voi olla joku laiska matkapyörä tai joku 8x luvun vanhempi pyörä, joten ero on kuin yöllä ja päivällä...ja jos on vähänkään näihin pyöriin perehtyny niin ei kysele ihan yksinkertaisia kysymyksiä, joten en suosittele sulle tuota tonnista suzukia kyl seuraavaksi, koita vaikka 600cc
hullu saa olla muttei tyhmä
- Mack
- Viestit: 153
- Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5
Re: Aprilia RS125 TT:si laitto
OK, vastataan asiallisesti. Asialinjallahan täällä tulisi pysyä eikä tahalleen yrittää ketään masentaa. Ihmismieli on vaan välillä valitettavan heikko Pahoittelut siitä. Nyt oon rauhoittunut, kun kävin salilla vääntämässä.Roberto kirjoitti:Ja tämän topikin nimi oli että "Seuraava pyöräsi".Mack kirjoitti:Roberto kirjoitti:Tonninen gixxeri. Aikuisten oikeesti on ollu mieles.
Vai mitä porukat on mieltä että hypätään viritetystä piikistä tollaseen?
Eli 1½ vuoden päästä tulee seuraava pyörä, miksi tuo tarvi ottaa esille?
Ymmärrän hyvin innostuksesi pyöriä kohtaan, oon itse ollut samanlainen. Miksi sitten lainasin toiseen topicciin kirjoittamaasi viestiä tähän yhteyteen?
Siitä kun sai (ainakin minä) sen käsityksen, että pyörän vaihto olisi ajankohtainen ja olisit nyt sitten tekemässä ratkaisua. Ajokokemustakin ymmärsin olevan viritetyllä piikillä.
Sitten seuraavasta viestistä ilmeni, että pyörää ei ollakaan todellisuudessa vaihtamassa ainakaan ennen vuotta 2009, eikä piikkikään ole viritetty vaan ollaan vasta purkamassa kuristuksia. Kuristuksien purkamisen jälkeenkään se ei ole viritetty vaan toimii niin kuin tehdas on alunperin tarkoittanut.
Ehkä tästä johtuen jotkut ovat pitäneet ekaa viestiä vähän "turhana täytteenä" täällä hyvin "asiapitoisella" foorumilla vaikka todellisuudessahan täällä on aivan "turhia" kirjoituksia vaikka kuinka ja paljon. Niille on jopa omia topicceja. Ei tästä sen enempää.
Sitten voisin kertoa hiukan kusiaisen ja tonnisen eroista noin käytännön ajossa. Kummastakaan sinulla ei liene kokemusta, joten tästä saattaa olla hyötyä.
Vääntävillä tonnisilla sattuu paljon helpommin ns. turhia vahinkoja. Näihin vääntäviin tonnisiin kuuluu ainakin R1:set vm. 98-03 ja kilogixxerit k1-k6. K7:kaa en ole ajanut, mutta taitaa olla vähän laimeampi ala- ja keskikierroksilla, mutta ei varmaankaan laimea. Ruma se tietysti on ja todellisuudessa 15kg k6:sta painavampi, joten en edes halua koskea siihen. Alkaa taas vähän karkaamaan aiheesta...
Tämä mainittu vääntö ja nimenomaan alavääntö on se juttu, joka saattaa tuottaa yllätyksiä. Niitä tulee paljon kusiaista helpommin varsinkin kylmillä renkailla tai huonoissa olosuhteissa. Esim. sateella/märällä saa pyörän sutimaan moottoritienopeuksissa varsin helposti ja jopa tahattomasti. Itekkin olen monesti pihalta kadulle huolettomasti kääntyessäni ja vähän komentaessani huomannut olevani pienessä tilanteessa. Ei ehkä kovin kriittistä enää, mutta olisi voinut joskus olla. Tähän kylmillä renkailla huolettomaan kadulle kurvailuun, kun lisää vielä märän tien, tiemaalauksia ja parit sporakiskot, niin tilanne voi olla valmis.
Vääntääkö edellä mainitut pyörät sitten niin paljon paremmin kuin kusiaiset?
Kyllä vääntää. Vääntö on jo 3000-4000rpm samaa luokkaa kuin kusiaisten huippuvääntö. Kusiaisella ei taas vahingossa eksy alueelle, jossa jotain todella tapahtuisi. Sinne pitää tarkoituksellisesti hakeutua ja kyllä nekin ovat sitten ihan hauskoja.
Miksi R1:ten listaaminen loppui vuoteen -03? Koska ainakin vm.04-06 ovat koneen luonteen puolesta enemmänkin ahdettuja kusiaisia kuin tyypillisiä tonnisia. Edellisiin vuosimalleihin verrattuna ajoasentokin on kuin kopioitu FJR:stä. Toiset tykkää, toiset ei. Uusinta rykköstä en ole ajanut.
Tämä kirjoitus ei ole kannanotto, kannattaako ostaa heti tonninen vai ei. Tässä kirjoitetut ovat tosiasioita ja jokainen tehkööt, niin kuin itse haluaa. Itse en ainakaan muiden mielipiteistä olisi kiinnostunut. Enkä kiistä, ettenkö olisi ostanut heti 18-vuotiaana piikin jälkeen uutta GSX-R 1100:sta, jos vaan olisi ollut käypää valuuttaa. Se oli silloin härskein laite. Itseä ei olisi paljon kiinnostanut, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään muuta kuin järjetöntä hauskanpitoa. Eikä kiinnosta vieläkään. Oireet eivät siis ole hellittäneet.
Kuten huomasitte, pari pakollista puukkoa oli pakko heittää k7:n ja 04-06:ten suuntaan, mutta elämä on. Ja muistakaa, alle satakiloisilla ei ole mielipiteitä, kuten joku on täällä ansiokkaasti todennut.