jarrulla keuliminen...

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

ExCKO
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Syys 02, 2003 12:00 am
Paikkakunta: KTM 525 exc moto/enska ja 750 GSX-R SRAD

Viesti Kirjoittaja ExCKO » Ma Joulu 15, 2003 7:01 pm

RR6 kirjoitti:Ei voi taas muuta sanoo ku hohhoh. Kyllä sitä keulimista nyt speksaillaan nii vitusti. Se ihminen, joka Suomessa normaali tieliikenteessä keulii seuraavan 3 kuukauden aikana moottoripyörällä, nostaa käden ylös nyt.
No minä ainakin... eli :wavey:

Ja siitä jarrusta vielä... Eli kyllähän takajarrun käyttö keulittaessa kannattaa tietysti opetella, mutta ilman takajarruakin pystyy keulimaan ihan niin pitkälle kuin kunto vaan kestää. Eikä ole edes vaikeaa ainakaan millään motolla/enskalla. Hitaasti/kulmaa vedettäessä sitä jarrua tietysti pitää käyttää...
8.4 km oma enkka takarenkaalla ja kertaakaan en jarruun koskenut...

Avatar
Junnu
Viestit: 709
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SXF 250, Pro RC, Monkey

Viesti Kirjoittaja Junnu » Ti Joulu 16, 2003 8:53 am

RR6 kirjoitti:Pari kertaa meni dukella yli. Toinen vahingossa ja toinen vähemmän vahingossa.
Harvemmin sitä kuulee että on tahallaan vedetty selälleen. Ei kannata kokeilla, ei se niin kivaa ole. No joo...
Itse en ole tuota "jarrulla keulimista" harrastanut, enkä edes kokeillut. Taitaa olla lähinnä noitten katupyöräiliöiden homma. Tämmösellä endurolla toi keulan nousu on kytkimelläkin suhteellisen rauhallista, kierroksia on vähän eikä mitään tehopiikkejä ole. Suttaamisestakaan ei tarvii huolta kantaa. Helpoiten homma toimii kun kakkosella antaa reilusti kaasua ja nykäsee vähän stongasta. Jarrua vasten keuliminen on sitten eri hommia.

End-o
Viestit: 144
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja End-o » Ti Joulu 16, 2003 12:25 pm

[quote="Junnu"][quote="RR6"]
Harvemmin sitä kuulee että on tahallaan vedetty selälleen.

aivan! ja oon mäki päässy ilman jarruu joku lähemmäs 200m mut ku jossain vaihees mul ainakin menee vähän isompaan kulmaan josta ei tullakaan enää kaasun hölläämisellä takasin.....

ja anteeks ny ky kommentoin mut tää on vapaa palsta! :deal: :)

Jenkkikyttä
Viestit: 304
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Jenkkikyttä » Ti Joulu 16, 2003 2:45 pm

pyry86 kirjoitti: aivan! ja oon mäki päässy ilman jarruu joku lähemmäs 200m mut ku jossain vaihees mul ainakin menee vähän isompaan kulmaan josta ei tullakaan enää kaasun hölläämisellä takasin.....

ja anteeks ny ky kommentoin mut tää on vapaa palsta! :deal: :)
2-tahti = Ei moottorijarrua.

End-o
Viestit: 144
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja End-o » Ti Joulu 16, 2003 5:17 pm

niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....no mäen oo pahemmin noil 4-tahdeil ajanu......

Avatar
Willie_the_kid
Viestit: 839
Liittynyt: Su Touko 19, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Willie_the_kid » Ti Joulu 16, 2003 8:18 pm

SWRT_John kirjoitti:joo no jos tuollalailla sais rauhallisemmin vehkeen ylös kuin kytkimellä niin pitänee kokeilla, ykkösellä jos alottaa kytkimellä mun vehkeellä niin se joko polttaa kumia tai hyppää syliin.
Et kuitenkaan kakkosella oo kytkintä antanut? Kakkonen ja kytkintä, ni kyllä se nousee ihan rauhassa...tosin jossei älyä höllätä oikeassa kulmassa, E_ I_ K_ Ä K_ Ä_ Y_ T_ Ä jarrua bäkappina, niin voi sattua hiukan(öh :( ). Vauhti kun nousee katufillareissa kakkosella jo satasen paremmalle puolelle... toisissa lähemmäs 200. :D
Jarrulla keulaa nostettaessa etsitään vaan paras vääntö alue, survastaan jarrua ja avot.

bomppeli poju
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 1:00 am
Paikkakunta: kawasaki kx 125cc -02

Viesti Kirjoittaja bomppeli poju » Ti Joulu 16, 2003 10:29 pm

miten sä jarrulla keulit???? mä keulin ainaki kaasul...!!! :freak:

Avatar
B1200
Viestit: 458
Liittynyt: Ke Elo 29, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa + Minimoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja B1200 » Ti Joulu 16, 2003 11:56 pm

miten sä jarrulla keulit???? mä keulin ainaki kaasul...!!!
Epäilen, että et osannut edes lukea tämän viestiketjun kaikkia viestejä

Street-terrorist
Viestit: 246
Liittynyt: Su Joulu 30, 2001 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Street-terrorist » Ke Joulu 17, 2003 4:46 pm

Et kuitenkaan kakkosella oo kytkintä antanut? Kakkonen ja kytkintä, ni kyllä se nousee ihan rauhassa...tosin jossei älyä höllätä oikeassa kulmassa, E_ I_ K_ Ä K_ Ä_ Y_ T_ Ä jarrua bäkappina, niin voi sattua hiukan(öh :( ). Vauhti kun nousee katufillareissa kakkosella jo satasen paremmalle puolelle... toisissa lähemmäs 200. :D
Jarrulla keulaa nostettaessa etsitään vaan paras vääntö alue, survastaan jarrua ja avot.
Tarkoittaako edellinen, että herra Willie on vetäny kunnolla selälleen? Vai luinko rivien välistä väärin ? :upto:

Avatar
Willie_the_kid
Viestit: 839
Liittynyt: Su Touko 19, 2002 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Willie_the_kid » Ke Joulu 17, 2003 11:27 pm

kawaman kirjoitti:
Et kuitenkaan kakkosella oo kytkintä antanut? Kakkonen ja kytkintä, ni kyllä se nousee ihan rauhassa...tosin jossei älyä höllätä oikeassa kulmassa, E_ I_ K_ Ä K_ Ä_ Y_ T_ Ä jarrua bäkappina, niin voi sattua hiukan(öh :( ). Vauhti kun nousee katufillareissa kakkosella jo satasen paremmalle puolelle... toisissa lähemmäs 200. :D
Jarrulla keulaa nostettaessa etsitään vaan paras vääntö alue, survastaan jarrua ja avot.
Tarkoittaako edellinen, että herra Willie on vetäny kunnolla selälleen? Vai luinko rivien välistä väärin ? :upto:
höh, eihän rr-kuskitkaan kaadu...vai kaatuuko? :wink:

Vastaa Viestiin