Neuvoja keulimiseen

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Avatar
crown
Viestit: 58
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 400cc

Viesti Kirjoittaja crown » To Syys 11, 2008 1:13 pm

:lol: Siinä sitä keulintarautaa :lol:

4-t
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja 4-t » Ma Touko 04, 2009 10:50 am

En saa oikein pidettyä jalkaa jarrun päällä kun se on kummiskin tappeja korkeammalla. Saatan painaa sitä vahingossa, jotenkin huono asento.
Kannattaisko mun opetelle kolmosella nostamaan kunnon nykäisyn avulla ja kaasulla kun kakkosella meinaa kierrokset loppua kesken. Siis nyt kun en vielä uskalla ottaa kulmaa tarpeeksi.

Avatar
GertMüller
Viestit: 2360
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R+ ZX10RR+ R1+crf450r

Viesti Kirjoittaja GertMüller » Ma Touko 04, 2009 2:09 pm

2-t kirjoitti:En saa oikein pidettyä jalkaa jarrun päällä kun se on kummiskin tappeja korkeammalla. Saatan painaa sitä vahingossa, jotenkin huono asento.
Kannattaisko mun opetelle kolmosella nostamaan kunnon nykäisyn avulla ja kaasulla kun kakkosella meinaa kierrokset loppua kesken. Siis nyt kun en vielä uskalla ottaa kulmaa tarpeeksi.
Mahtaisiko sitä jarrupoljinta saada säädettyä mitenkään hyvään kohtaan?

Ja jos kakkosella loppuu kierrokset kesken, niin vaihda kolmoselle.
Jos nostat keulan kolmosella, etkä saa tarpeeksi kulmaa, niin kohta on taas kierrokset tapissa.
-Unknown Fighters SFC-

Avatar
1234567
Viestit: 7
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Austria

Viesti Kirjoittaja 1234567 » Ti Touko 05, 2009 1:53 pm

2-t kirjoitti:En saa oikein pidettyä jalkaa jarrun päällä kun se on kummiskin tappeja korkeammalla. Saatan painaa sitä vahingossa, jotenkin huono asento.
Kannattaisko mun opetelle kolmosella nostamaan kunnon nykäisyn avulla ja kaasulla kun kakkosella meinaa kierrokset loppua kesken. Siis nyt kun en vielä uskalla ottaa kulmaa tarpeeksi.
Kaasua saat kyllä laittaa aika paljon jos meinaat pelkällä kaasulla sen kolmosella nostaa. Saa aika nopeasti jo olla vaihtamassa isompaa heti kun kulman saa. Miusta kannattais harjotella sitä kulman hakemista ja sen pitämistä.

Avatar
Maestro
Viestit: 323
Liittynyt: La Marras 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Myynnissä!

Viesti Kirjoittaja Maestro » Ti Touko 05, 2009 11:51 pm

Sanosin että aluks kannattaa harjotella ihan kävelyvauhdista ykkösellä kytkimen ja pienen kaasun hipasun avustuksella nostaa pystyyn ja pitää jarrulla ja kaasulla siinä, pikkuhiljaa kulmaa lisää ja vauhtia ja matkaa, ja kohta pyörität vaikka circleä :wavey:
Niin käy joskus...

4-t
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja 4-t » Ke Touko 06, 2009 10:49 am

Kiitoksia kiitoksia! Löysin säädön jarrupolkimen korkeuteen.
Aattelin että olis helpompi pysyä suorassakovemmassa vauhdissa kun renkaiden hyrrävoimatkin vaikuttaa.. Vai rupesiko ne vaikuttamaan jo 15kmh vauhdissa?

Mun tasapainon pitäis olla kohdallaan.. Olen keulinut normaalilla POLKUpyörällä (:lol::lol::lol:) circleä niin kauan ettei pyörä ole mistään kohdasta enää ajokunnossa, eli paljon :freak:

Avatar
kopebe
Viestit: 555
Liittynyt: To Kesä 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: honda

Viesti Kirjoittaja kopebe » Ke Touko 06, 2009 12:55 pm

2-t kirjoitti:Kiitoksia kiitoksia! Löysin säädön jarrupolkimen korkeuteen.
Aattelin että olis helpompi pysyä suorassakovemmassa vauhdissa kun renkaiden hyrrävoimatkin vaikuttaa.. Vai rupesiko ne vaikuttamaan jo 15kmh vauhdissa?

Mun tasapainon pitäis olla kohdallaan.. Olen keulinut normaalilla POLKUpyörällä (:lol::lol::lol:) circleä niin kauan ettei pyörä ole mistään kohdasta enää ajokunnossa, eli paljon :freak:
Jos on ylimääräistä pätäkkää, niin aloitat siitä mankista minkä vaihtoehdon minäkin löysin.. Sen voi myydä pois aina kumminkin lähes samaan hintaan ku eihän niistä arvo tipu mihkää se vaan nousee vuosien mukana. Ku tekniikka pelaa, niin kotari alle. :)

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Touko 06, 2009 10:03 pm

2-t kirjoitti: Aattelin että olis helpompi pysyä suorassakovemmassa vauhdissa kun renkaiden hyrrävoimatkin vaikuttaa.. Vai rupesiko ne vaikuttamaan jo 15kmh vauhdissa?
todellakin on ihan vitun paljon helpompi, eikä se kaasukaan vaikuta niin saatanan herkästi kovemmissa vauhdeissa. mun korviin kuulostaa aivan järjettömältä tuo maestron neuvo...

jarrun saa kyllä hyvin tutuksi, kun neppailee keulaa ylös kävelyvauhdista ja jarrulla painaa alas niin kauan että se jarru tulee ihan refleksinä, mutta ite keulintatreenin kyllä alottasin pikkasen kovemmalla vauhdilla ja isommalla vaihteella.

4-t
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja 4-t » To Touko 07, 2009 8:17 pm

Tänään tuli keulittua ykkösellä ja kakkosella... Ykkösellä vähän liian herkästi kaasu vaikuttaa.. Harjoittelin laittamalla kaasun nopeasti pohjaan että nousee nopeasti ylös ja heti kaasu pienemmälle ettei mene ylös eikä alas.. Vielä tarttee lisää kulmaa.

Opettelin vaihtamaan raakana ilman että nytkähtää yhtään enempää kuin kytkimellä ja aattelin opetella nyt nostaa ykkösellä keulan kaasusta ja vaihtaa raakana kakkoselle.

Mites tälläsessä EXC 450:ssä kun vaihtaa raakana oikein, tuleeko pidemmän päälle paljonkin kalliimmaksi kuin kytkimen kanssa?
Liian vähän kulmaa vielä niin kytkimellä tipahtaa keula alas.

:firing: ->

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » To Touko 07, 2009 9:02 pm

Kannattaa suoraan opetella vaihtaan kytkimen kanssa,menee siistimmin.Ei se siitä raakana vaihtamisestakaan rikki mene. :)

Avatar
Shaingi
Viestit: 550
Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 1:00 am
Paikkakunta: none

Viesti Kirjoittaja Shaingi » Ma Touko 11, 2009 10:43 pm

iteppä oon gixerillä harjotellu ihan ykkösellä semmoset 50 vauhdit, kytkin pohjaan kierroksia kunnolla ja keula ylös mutta eihän se siellä pysy, toisinaan ihan asiallisesti se nousee mut aika heti tipahtaa. Aikoinaan piikillä onnistui sillee että ykkösellä keula ylös ja heti ku se on jotenkin järkevässä kulmassa ni raakana kakkonen sisään ja siitä se sitten nousi enemmän. En oo ite tämmöstä vielä koittanu. Vähä uutta ku "isolla pyörällä" reenailee keulimista ja ei tiedä miten se homma oikein onnistuu. Mut eiköhän se ajan kanssa :)

Avatar
Tep1
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Piano & Suzuki jr50

Viesti Kirjoittaja Tep1 » Ke Touko 13, 2009 9:08 am

2-t kirjoitti:Tänään tuli keulittua ykkösellä ja kakkosella... Ykkösellä vähän liian herkästi kaasu vaikuttaa.. Harjoittelin laittamalla kaasun nopeasti pohjaan että nousee nopeasti ylös ja heti kaasu pienemmälle ettei mene ylös eikä alas.. Vielä tarttee lisää kulmaa.

Opettelin vaihtamaan raakana ilman että nytkähtää yhtään enempää kuin kytkimellä ja aattelin opetella nyt nostaa ykkösellä keulan kaasusta ja vaihtaa raakana kakkoselle.

Mites tälläsessä EXC 450:ssä kun vaihtaa raakana oikein, tuleeko pidemmän päälle paljonkin kalliimmaksi kuin kytkimen kanssa?
Liian vähän kulmaa vielä niin kytkimellä tipahtaa keula alas.

:firing: ->
450 exc kyl jaksaa pitää sen keulan ilmassa vaikka vaihtaa kytkimellä ja vaikka keula ei olis kunnon kulmaan noussutkaan, jos ei ole mitkään aavikko/jäärataväilt.. pyrit pitämään ns. rannelukon eli tasakaasulla ilman pumppauksia ja laahaat vaikka ihan vähän jarrulla jo ennen kuin nostat keulan. sen jälkeen kun oikean kulman löytää voi jättää laahauksen pois ettei keitä jarrunesteet.. en itsekkään mikään pro ole keulimaan ainakaan nykyisellä mopolla kun ollut vasta muutaman viikon ajossa, mutta kyllä sen oppii kun vain treenaa :)

Poko
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Touko 18, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 10R

Viesti Kirjoittaja Poko » Ma Touko 18, 2009 12:15 pm

Itekki gixxeril treenannu tän kevään ja täytyy kyl sanoo et 1 vaihteel en enää treenaa, on nii älyttömän hätäne. Paljon helpompi kun kakkosella ja kytkintä. Jarrua en kyl osaa käyttää enkä varmaa koskaa tuukkaa oppimaa kun tuntuu et se jalka on jossai ihan muualla kun jarrulla. Mutmut menee jo jonkilaisia siivua, kuhan saa rutiinia hommaa nii sit vaikka opettelis pykältää :)

Avatar
Tep1
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Piano & Suzuki jr50

Viesti Kirjoittaja Tep1 » Su Touko 24, 2009 4:46 pm

K6 kirjoitti:Itekki gixxeril treenannu tän kevään ja täytyy kyl sanoo et 1 vaihteel en enää treenaa, on nii älyttömän hätäne. Paljon helpompi kun kakkosella ja kytkintä. Jarrua en kyl osaa käyttää enkä varmaa koskaa tuukkaa oppimaa kun tuntuu et se jalka on jossai ihan muualla kun jarrulla. Mutmut menee jo jonkilaisia siivua, kuhan saa rutiinia hommaa nii sit vaikka opettelis pykältää :)
kannattaa se jarrun käyttö opetella heti alkuun, nimittäin se pelastaa yllätävästä (ai vittu tää on helppoo ja ympäri) tilaanteesta :) kyllä se sieltä löytyy kun vaan malttaa etsiä!

Poko
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Touko 18, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 10R

Viesti Kirjoittaja Poko » Ma Touko 25, 2009 8:53 pm

tep-1 kirjoitti:
K6 kirjoitti:Itekki gixxeril treenannu tän kevään ja täytyy kyl sanoo et 1 vaihteel en enää treenaa, on nii älyttömän hätäne. Paljon helpompi kun kakkosella ja kytkintä. Jarrua en kyl osaa käyttää enkä varmaa koskaa tuukkaa oppimaa kun tuntuu et se jalka on jossai ihan muualla kun jarrulla. Mutmut menee jo jonkilaisia siivua, kuhan saa rutiinia hommaa nii sit vaikka opettelis pykältää :)
kannattaa se jarrun käyttö opetella heti alkuun, nimittäin se pelastaa yllätävästä (ai vittu tää on helppoo ja ympäri) tilaanteesta :) kyllä se sieltä löytyy kun vaan malttaa etsiä!
Juu nii kai se pitäs opetella. En usko et jos sitä ei yhtää opettele ja vaikka jalka oiski jarrulla nii ei tajuis tehä mitää jos paha paikka tuli, mut kattoo ny miten maltti riittää :upto:

Vastaa Viestiin