Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Jaatava
Viestit: 25
Liittynyt: To Kesä 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: KTM LC4 -04

Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa

Viesti Kirjoittaja Jaatava » Ti Heinä 10, 2007 10:31 pm

Eli miltä tuntuu kun vertaa toisiinsa keulimista? Itellä kokemusta ainoastaan noista kusiaisista sporteista ja tuntuu näin melko alottelijana, että saattais olla paljon helpompi ja jopa turvallisempi tehä sitä ainakin näin alkuun supermotolla tyyliin jollai LC4 Kotarilla tms..

Tollasessa kyykyssä esim painopiste on kuitenkin ihan vitun edessä, joka tekee siitä etupäästä helvetin raskaan olosen ja vielä ku meikäläisen 80kg makaa siinä käsien varassa samassa linjassa eturenkaan kaa... Nyt on helppo ymmärtää miks jengi vaihtaa niit korotettui crossistongia niihi.. seki v armaa jelppais aika paljon...

Eli mitä mieltä kokeneemmat on?

Avatar
Zip
Viestit: 343
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zip » Ti Heinä 10, 2007 11:23 pm

Kokeneempi en koe olevani, mut supermotoa kerra ajettuani totesin et se vekotin on kaikella tapaa mukavampi räppäilyyn, siis HUOM!omalla tavallaan. Mopotha poikkeavat kuitenki aika suuresti toisistaa. Itse silti tykkään muoviluodilla nostella menemää. Saa ainaki nopeammin ne touhutipat housuihin :P jokainen nostelee tavallaa

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Heinä 11, 2007 8:56 am

motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.

motolla aloitteleva oppii yleensä paremmin/nopeemmin. on pakko vetää balanssiin. lisäksi moton keula on mukava siinä vaiheessa kun rämmii niitä keuloja paniikissa alas. kyykkypyörä ei todellakaan tunnu mukavalta ja voi vaikka stefat lähtee keulasta vaihtoon.

moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.

jos haluaa vain keuli, niin parhaita on vanhat enskat, koska niissä on rauhalliset koneet, tommonen kierrosherkkä kone on vain haitaksi.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
kimmo1
Viestit: 690
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ke Heinä 11, 2007 12:05 pm

kyykyllä se on paljon vaikeempaa.
hullu saa olla muttei tyhmä

Jaatava
Viestit: 25
Liittynyt: To Kesä 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: KTM LC4 -04

Viesti Kirjoittaja Jaatava » Ke Heinä 11, 2007 12:52 pm

Joo sellaisia vastauksia vähän ootelinkin.. Nyt pitäs saaha viel -06 Ninja vaihettua johki kivaa supermotoo... Ja niinku Jaket tossa mainitsikin ni sellanen enska tyylinen keula sopii eittämättä PALJON paremmi siihe reenaukseen... On meinaa aika rämistelyä ku tiputtelee katupyörää sillee pual hallitsemattomasti maaha..

Avatar
kawa6r
Viestit: 1623
Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: 2-kilpinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kawa6r » Ke Heinä 11, 2007 2:48 pm

Jaatava kirjoitti:On meinaa aika rämistelyä ku tiputtelee katupyörää sillee pual hallitsemattomasti maaha..
jep, toi kannattaa mainita myynti ilmotuksessa =)

osta sellanen vanha enska niin ei välttämättä tarvii kyykkyä myydä. sillä enskalla harjottelet perus asiat ja kyykyllä voit tehdä matkat ja katuajelut. myyt sitten pois sen kumpi ei miellyttänyt.

mun vanha -94 dr650 lähtee 2500e:lla kun en sillä oo ehtiny ajella

Avatar
MadeInFinland
Viestit: 1240
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR RR, Suzuki GS500E -83, Kawasaki KX250F + 688c Suzuki DR

Viesti Kirjoittaja MadeInFinland » Ke Heinä 11, 2007 2:55 pm

kawa6r kirjoitti:mun vanha -94 dr650 lähtee 2500e:lla kun en sillä oo ehtiny ajella
Ja tuo on siis ihan kelpo peli harjoitella keuloja ja muutenkin räppäillä... Oma tohtori on vielä pari vuotta vanhempi.
-Piiloanarkisti mustassa puvussa-
Kuva
http://www.mmaf.fi/forum

Avatar
Mack
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5

Re: Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa

Viesti Kirjoittaja Mack » Ke Heinä 11, 2007 3:32 pm

Jaatava kirjoitti:Tollasessa kyykyssä esim painopiste on kuitenkin ihan vitun edessä, joka tekee siitä etupäästä helvetin raskaan olosen ja vielä ku meikäläisen 80kg makaa siinä käsien varassa samassa linjassa eturenkaan kaa... Nyt on helppo ymmärtää miks jengi vaihtaa niit korotettui crossistongia niihi.. seki v armaa jelppais aika paljon...

Eli mitä mieltä kokeneemmat on?
Toki painojakauma kuski päällä saattaa olla jonkin verran erilainen, mutta ainakin yhtä suuri keulimisherkkyyteen vaikuttava ero tulee painopisteen korkeudesta. Smotossa se on aika tavalla korkeammalla.

Omaa massaa ei tulisi makuuttaa stongalla vaan ottaa polvilla tankista tukea. Persettä taaksepäin siirtämällä saa myös hytittelyn helpommaksi.

Crossistongaa en kyllä katettuun kyykkyyn laittaisi, on ne niin koomisen näköisiä. Fighterit on sitten toinen juttu.

Avatar
Zip
Viestit: 343
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am
Paikkakunta: 636
Viesti:

Re: Supermoto vs 600cc kyykky keuliessa

Viesti Kirjoittaja Zip » La Elo 11, 2007 10:21 am

Mack kirjoitti:Persettä taaksepäin siirtämällä saa myös hytittelyn helpommaksi.
Itse taas tykkään pitää munat kii tankis ku eturengas o ilmas. jos istuu taaempana nii tuntuu kulman haku iha kummalliselta :P

Avatar
DrFlow
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 1x suski ja 1x peugeot

Viesti Kirjoittaja DrFlow » Ti Syys 11, 2007 8:18 pm

[quote="jaket"]motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.








Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?

:firing:

Avatar
Dego
Viestit: 65
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 12:00 am
Paikkakunta: tSuikka

Viesti Kirjoittaja Dego » Ti Syys 11, 2007 8:22 pm

DrFlow kirjoitti:
jaket kirjoitti:motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.








Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?

:firing:
Olemme saaneet asiantuntijan keskuuteemme :eek:

Avatar
Entropia
Viestit: 633
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 1:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Entropia » Ti Syys 11, 2007 9:20 pm

Niin, yksimukinenhan on tunnetusti kierroskone... :lol:

Hannu_L
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Buell XB12S & Spora

Viesti Kirjoittaja Hannu_L » Ti Syys 11, 2007 9:34 pm

Ton moton kanssa pitää tosissaan olla tarkkana kulman kanssa. Ainakin itellä tulee ongelmaksi se, että pitäis saada pyörä nopeesti oikeaan kulmaan eikä saisi päästää sitä tippumaan.

Jos haluaa helpon pyörän keulia, niin rupeaa funtsailemaan -> 750 cc fightereita. Tietysti tolla motolla tulee väkisinkin opeteltua oikea tekniikka, kun vauhdilla ei voi runtata.

Avatar
Ileri
Viestit: 717
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R'09 Pitkä Mutta Paska

Viesti Kirjoittaja Ileri » Ti Syys 11, 2007 10:41 pm

DrFlow kirjoitti:
jaket kirjoitti:motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.








Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?

:firing:
ei vittu siis mikä helvetti on ideana tulla pätemään jonkun pv:n kanssa isojen pyörien kierrosalueista? ei helvetti, täällä tarvittaisiin moderaattoria :nono:

Avatar
Mannerheim
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Vaaraa aiheuttava ajotapa!

Viesti Kirjoittaja Mannerheim » Ke Syys 12, 2007 2:33 pm

Ileri kirjoitti:
DrFlow kirjoitti:
jaket kirjoitti:motolla on helpompi aloittaa keula, mutta pitää saada kulma kohdalleen aika nopeesti, koska kierrosalue on lyhyt. kyykyllä kone taas kiertää vaikka kiinaan, joten kulmalla ei niin väliä. matkaa saa kerrytettyä.
moto on kiva, mutta moni myös kasvaa siitä pihalle aika äkkiä. rupeaa vaan haluamaan lisää tehoa yms.








Vai kiertää kyykyt sun mielest motoja enemmän?
Ei pidä paikkaansa, kyllä se riippuu koneesta ja
en usko että mikään kasikymppinen krossi(vaikka ny puhuttiinki kuus satasesta)
-siis kisa käyttöön-on mikään laiska niiden kierrosten suhteen...
Vai kiellätkö?

:firing:
ei vittu siis mikä helvetti on ideana tulla pätemään jonkun pv:n kanssa isojen pyörien kierrosalueista? ei helvetti, täällä tarvittaisiin moderaattoria :nono:
Saatais sinutkin pois täältä :mad:

Mitäs pyöriä ne kovimmat stunttaajat käyttää?

Monesti näkee just monkeytä noissa kisoissa :-?
Why should we tolerate pansy faggot shit?!
Not even in an animal world male sucks male dick!

Vastaa Viestiin