Tuhon laajuus jos...?

Valvojat: B1200, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, John, Bomber#1, ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
blastmaster
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 30, 2001 12:00 am
Paikkakunta: zrx, nx 650
Viesti:

Tuhon laajuus jos...?

Viesti Kirjoittaja blastmaster » Ma Touko 07, 2007 12:31 pm

viime kesänä tuli vedettyä domi ympäri (keuliessa) ja tuhot jäi loukattuun egoon, katkenneeseen jarruvipuun ja vääntyneeseen jalkatappiin.. nyt on tullut zrx 1200.llä harjoiteltua mutta jotenkin (onneksi) pelko rajoittaa eikä kunnolla kulmaa uskalla vetää.. mieltä on käynyt askarruttamaan (kun kaskoa ei ole) että mitä tuhoa tulis jos zrx.llä kävis vastaava homma? painoa on enemmän ja sitten tuppaa tuolla ykköselläkin kelaamaan vauhtia äkkiä aika paljon kun ei ole sitä kulmaa... kaikki on tietysti tapauskohtaista mutta haluaisin kuulla tarinoita mitä tapahtuu/voi tapahtua.. rungon vääntymiseen tms vaatinee aika ison mällin jo?

Avatar
igor
Viestit: 421
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 1:00 am
Paikkakunta: Pyörätön

Viesti Kirjoittaja igor » Ma Touko 07, 2007 5:11 pm

Kysymys on verrattavissa, että mitä kävis jos ajaisin ferrarilla seinään lambon sijasta ? Ootko nyt ihan tosissasi ? :-? Parhaiten selviää kun otat päiväksi kaskon päälle ja keulit sen vehkees ympäri :wavey:

blastmaster
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 30, 2001 12:00 am
Paikkakunta: zrx, nx 650
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster » Ti Touko 08, 2007 6:54 am

ihan tosissaan. on sillä kai väliä onko se ylimenevä enska tai painava katupyörä. enskat tehty paremmin kestämään kaatumista jne.. haluan siis tositarinoita tyyliin.. yli 60 km/h vauhdista, perse ruvella, tankissa lommoja, vilkut paskana jne jne...

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ti Touko 08, 2007 12:58 pm

katupyörästä menee helposti vanteet, lisäksi nelikoista menee kone, esim kampuran päälle kaato, voi vääntää kammen paskaksi. eli menee koneen ostoksi. tietysti moni pelaa kaskon varassa näissä tapauksissa.

Jos pyörä lipsahtaa noin kello 12:sta, esim ympärikeulinnassa, niin se vaikutus on sama kuin ajaisi esim pickupilla 60km/h:ssa ja työntäisi pyörän poikittain alas sieltä lavalta. tuho skaalalla täydellisestä totaaliseen.(ja hyppäisi itse perässä)

Uskokaa, että katupyörällä ei kannata harjoitella kikkailua. sillä voi keulia semmoista kiihdytyskeulaa, mutta ei kannata harjoitella mitään stuntteja raskailla ja ylitehoisilla pyörillä, ne ei todellakaan crashää hyvin. ne on heikkoja ja kalliita.

Itse tiedän 'tapauksen' jossa meni kuskilta ego ja housut. pyörästä
-Moottori
-Takavanne
-Katteet(melkein kaikki)
-vilkkukatkaisin
-peilit
-plexi
-yms:sta.

ehkä noin pari tonnia kaikkineen ja töitä. mutta se tekee nöyräksi ja pidän tapaa parempana kuin kaskoa silti. Kasko ei opeta. Tärkeintähän on kuitenkin että kuski selviää. nelisen vuotta kun ajaa ilman suurempaa lippaa, niin ollaan samassa kuin kaskomaksujen kanssa.

käyttäkää motoja ja enskoja. ja niissäkin malttia ja kaatumarautoja.

Itse asiassa olen sitä mieltä, että olisi parempi kuin pyöriin ei annettaisi kaskoja ollenkaan kenellekkään. pyörän hajottamisen pelko saisi kuskit ajamaan ihmisiksi ja koko kaskoilla pelleily loppuisi. tämä säästäisi varmasti myös henkiä vuositasolla ihan mukavasti.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

blastmaster
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 30, 2001 12:00 am
Paikkakunta: zrx, nx 650
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster » Ti Touko 08, 2007 1:22 pm

hyvä. kiitos hyvästä vastauksesta.. samaa mieltä noista kaskoista...

Avatar
Mannerheim
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Vaaraa aiheuttava ajotapa!

Viesti Kirjoittaja Mannerheim » Ke Touko 09, 2007 12:47 am

Ilman kaskoa kolaroitu pyörä sit vaan katteet maalaukseen ja pyörä myyntiin ehyenä :mad:

Kyllä ihmismieli aina jotai kivaa keksii ettei rahallisesti kusis paljoa :P

eedits: ja myös halvalla pääsee ku ottaa autoon kaskon vaan ja jos pyörällä vetää mettää ni ajaa autolla varmuudeksi päälle. Ite en kyl kaskoja maksele enkä maksa. tosin en hajotakaan paljon mitää :P
Why should we tolerate pansy faggot shit?!
Not even in an animal world male sucks male dick!

Avatar
Mack
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5

Viesti Kirjoittaja Mack » Ma Touko 14, 2007 12:51 am

jaket kirjoitti:Itse asiassa olen sitä mieltä, että olisi parempi kuin pyöriin ei annettaisi kaskoja ollenkaan kenellekkään. pyörän hajottamisen pelko saisi kuskit ajamaan ihmisiksi ja koko kaskoilla pelleily loppuisi. tämä säästäisi varmasti myös henkiä vuositasolla ihan mukavasti.
Loistava ajatus, josta on luettavissa, että kaikki vahingot johtuvat kuljettajan tahallisesta piittaamattomuudesta.

Samaa logiikkaa soveltaen pitäisi kiinteistöjen vakuutuksista poistaa palovakuutus. Oppisivat ainakin käsittelemään tulta ja tekemään esim. sähkötyöt kunnolla. Laivoille ja lentokoneillekaan ei tarvitsisi myöntää kaskoja, näin oppisivat merimiestaitoja ja pitämään koneet ilmassa tai muuten hallinnassa.

Vai olisiko, sittenkin niin, että ihmisillä on todellinen tarve vakuuttaa suuret taloudelliset riskinsä ja vakuuttamismahdollisuuden puuttuessa jäisi kalliit kyykyt ostamatta. Kyseessähän on vahinkovakuutus. Tämä tarkoittaa, että jos vahingon aiheuttaa tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella, saattaa korvaus jäädä saamatta.

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ma Touko 14, 2007 12:03 pm

palovakuutus taloihin on hyvinkin erilainen asia, koska taloista ehkä yksi sadastatuhannesta palaa, mutta taloudellinen vahinko on kestämätön.

kun taas pyöristä lähes jokainen kolaroidaan jossain vaiheessa. kaskopyörityksellä on vain yksi voittaja, eli vakuutusyhtiö tai se kovin koheltaja. muut toimivat maksajina, ja se kovin koheltaja vaarantaa henkensä ja vetää pyörän per kesä lunariin.

esim ratakohmotus vakuutetuilla pyörillä on onneksi useimmilta yhtiöiltä loppunut. Kyllähän sen huomaa, että vakuutetuilla pyörillä otetaan kovempia riskejä kuin omasta pussista ajettavilla.

Jos kaskoja ei myönnettäisi, niin se varmasti siirtäisi pyöräkantaa siihen suuntaan, että kilokyykkyjä ei niin paljon osteltaisi. Ehkä se loisi markkinat kolaripyörille(saa siitä kolaroidustakin jotain).
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Viesti Kirjoittaja Ride- » Ma Touko 14, 2007 8:09 pm

http://www.break.com/index/cool-compila ... ashes.html

Kurkkaas tuo.. Paljon muutakin, mutta komeita ympärikeulimisia.. Tuhoa tulee :upto:

Avatar
Mack
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Kesä 02, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Since -93, nyt kilonen K5

Viesti Kirjoittaja Mack » Ke Touko 16, 2007 1:53 am

jaket kirjoitti:palovakuutus taloihin on hyvinkin erilainen asia, koska taloista ehkä yksi sadastatuhannesta palaa, mutta taloudellinen vahinko on kestämätön.

kun taas pyöristä lähes jokainen kolaroidaan jossain vaiheessa. kaskopyörityksellä on vain yksi voittaja, eli vakuutusyhtiö tai se kovin koheltaja. muut toimivat maksajina, ja se kovin koheltaja vaarantaa henkensä ja vetää pyörän per kesä lunariin.

esim ratakohmotus vakuutetuilla pyörillä on onneksi useimmilta yhtiöiltä loppunut. Kyllähän sen huomaa, että vakuutetuilla pyörillä otetaan kovempia riskejä kuin omasta pussista ajettavilla.

Jos kaskoja ei myönnettäisi, niin se varmasti siirtäisi pyöräkantaa siihen suuntaan, että kilokyykkyjä ei niin paljon osteltaisi. Ehkä se loisi markkinat kolaripyörille(saa siitä kolaroidustakin jotain).
Hyvinkin erilainen vakuutuksen kohde sen vuoksi, että vahingon todennäköisyys on pienempi? Alalla riski huomioidaan vakuutusmaksussa. Yksi sadastatuhannesta? En suosittele jättämään nykyistä päivätyötä ja ryhtymään vakuutusmatemaatikoksi.

Lähes jokainen kolaroidaan jossain vaiheessa? Aika vahva väite. Asiaa ei varmaankaan ole tutkittu vakuutusyhtiöissä. Kuten todettu, riski huomioidaan vakuutusmaksussa. Vanhoja hylkyjähän saa kaataa vaikka kuinka, niissä harvemmin on kolarointivakuutusta.

Voittajana on vakuutusyhtiö tai kovin koheltaja? Miten vaikeeta onkaan mieltää aineettomat hyödykkeet, ilmeisen vaikeeta. Onko näin, että jos vahinkoja ei tapahdu, niin on maksanut tyhjästä ja harmittaa, kun ei ole saanut korvauksia? Tämähän tuntuu olevan yleinen ajatusmalli. Olisiko sittenkin, niin, että on saanut vakuutusturvan, eikä ole tarvinnut koko ajan jännittää. Olisikohan siitä mitään hyötynyt, jos olisi vahinko tapahtunut ja saanut korvausta? Epäilen.

Kaikki vakuutusmaksuthan jäävät yhtiön tilinpäätöksessä viivan alle, eikö niin. Ei voi olla olemassa korvausmenoja ja liikekuluja. Sekään ei varmasti pidä paikkaansa, että on olemassa vaikka kuinka paljon tappiollista vahinkovakuuttamista. Vai olisiko sittenkin niin, että yhtiöiden tulos riippuu paljon sijoitustoiminnan tuotoista ja itse vahinkovakuutus voisikin olla tappiollista. Alaan perehtyminen voisi auttaa hahmottamaan asioita.

Ratakohellus. Aivan, kaikki jonottaa pääsyä radalle kaatamaan pyöränsä, kadullahan sitä ei voi tehdä. Sut varmasti tapaa ratapäivillä.

Loisi markkinat kolaripyörille? Nythän niitä ei ilmeisesti ole. Autovahinkokeskuksessahan ei myydä kolaroituja pyöriä. Vai olisiko sittenkin niin, että käytännössä kaikilla vaurioituneilla ajoneuvoilla on jokin arvo ja myymällä ne vakuutusyhtiön maksettavaksi jäävä vahinko jää pienemmäksi. Väännetään vielä rautalangasta: Mopo kaadetaan ja sen käypänä arvona korvataan 15000e. Vaurioituneesta saadaan AVK:lla 5000e. Vahingon määrä on tällöin 10000e.

jop
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 12:00 am
Paikkakunta: poljettava

Viesti Kirjoittaja jop » La Touko 19, 2007 8:01 pm

Suosittelen jonkinlaisia crashpadeja tai rautoja, säästää ainakin moottoria ja pelastaa pitemmällekkin. Ei tietty vanteita jos oikein kolautat. Muovipyörien plussana on katteet, ne suojaa aika paljon ennenkuin sisältö kärsii.

Kikkailuun kannattaa hommailla joku ruoska, vaikka valmiiksi rakennettu fighteri tai enska/tms.
poppaloora puhuva auto

blastmaster
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 30, 2001 12:00 am
Paikkakunta: zrx, nx 650
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster » Ke Heinä 04, 2007 9:09 am

jostain luin että kaskovakuutus on kuin vedonlyöntiä itseä vastaan tms.. tai siis rahanmenoa/vedonlyöntiä mutta toivoo ettei voita jne?
hyvin sanottu..

Avatar
k31
Viestit: 19
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Tm smr 125

Viesti Kirjoittaja k31 » Pe Heinä 20, 2007 4:08 pm

Älä kikkaile jos se ympäri meno pelottaa..

Vastaa Viestiin