Hudler kirjoitti:Nostetaan hieman.

Onko suojapaita parempi vaihtoehto kuin erillinen selkäpanssari+kyynärit? Onhan enemmän suojaa tietenkin, mutta entäs istuvuuden kannalta? Stunttitouhuihin tarvitsis suojaa saada.

Mistä löytyy kyynärsuojia erikseen? Ja tohon kypärähommaan ylempänä vois joku tietävä vastata.

Sellaselle hieman pidemmällä lipalla olevalle avokypärälle olisi myös tarvetta.
Ite oon tykänny tosta koko suojapaidasta enemmän. On niin paljon helpompi pukea ja pysyy kyynärsuojat paremmin paikoillaan, myös tälläisissä pumppaamattomissa käsivarsissa.
Ja tuo sama suojapaita mitä kehuin tuossa vuosia sitten, on vieläkin hyvässä kunnossa ja käytössä. Voin SUOSITELLA.
Erillinen selkäsuoja on hyvä jos haluaa ajaa nahkatakilla koska sinne ei alle koko suojapaita mahdu, ja takissa on itsessään kyynär ja olkapää suojat. Selkäsuoja mahtuu myös t-paidan alle, joten kaupungissa kätevä ja oikeastaan aina liikenteessä hyvä.
Erillistä selkäsuojaa olen käyttänyt myös hiitoreissuilla.
myös DAINESE merkkinen.
Tässä vähän plussia ja miinuksia molemmista. Itselläni on molemmat, ja käytän molempia tarpeen mukaan.
Stunt -> suojapaita
Liikenne -> selkäsuoja (huom normaali ajoa ei stunttia)

Kypäränä minulla on ARAI:n mx5 josta on ruuvattava leukalippa irroitettu, bike worldissa ainakin oli ennen näitä. Todella hyvän tuntuinen päässä ja kevyt, ja hei ARAI ei kai siitä muuta tarvii sanoakkaan.