750:sta tehoja enemm

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
-kake-
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2002 1:00 am

750:sta tehoja enemmän

Viesti Kirjoittaja -kake- » Ti Heinä 08, 2003 8:51 pm

Morjes

Mopo on -83 GSX 750 ES ja yli 100tkm ajettu. Kone alkaa olee valmista
tavaraa, ei pidä ylimäärästä ääntä mutta tuprauttelee savua suuremmilla
kierroksilla ja kyllä sitä öljyä kuluukin.

Eli kysymys kuuluu paljonko tommosesta 750:sta, kenties ~800:sta(wisecot)
saa tehoa irti vaparina ilman että huipputehojen kierrokset hirveesti
nousis. Vakiona pitäs olla 86hp, eniten toivois keskirekisteriin lisäätehoa
ja huipputehoja toivois lisää, kaikki irti mitä saa. Nykyset huipputehot on
9500rpm(väännöt 8500), kuinka korkeelle olis järkevää viedä ne huipputehot?
Kannen putsaus, nokkien koneistus ja joku 4-1 putkisto jos semmosia enää
mistään saa, enempää eikai oikein voi tehäkkää. Riittääkö noi 32mm kaasarit
kui pitkälle? Jos kaasarit joutuu vaihtaa, niin ei varmaan kannata enää
alipainekaasareita hommata?

Muutenki kokemuksia vanhojen 750 virityksestä saa kertoa. Onko wisecojen
laitosta mitää hyötyä, auttaako joku max 100cc lisäys mitää yms.?

Kake

Avatar
Eppu
Viestit: 83
Liittynyt: Su Syys 09, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSXR tic

Viesti Kirjoittaja Eppu » Ke Heinä 09, 2003 7:19 pm

Ärrrrrrrän konetta peliin, miel 1100cc... :D

Avatar
-kake-
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -kake- » Ke Heinä 09, 2003 8:41 pm

Eipä taida ärrän kone mahtua....? Ainakaan 1100...

Avatar
Eppu
Viestit: 83
Liittynyt: Su Syys 09, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSXR tic

Viesti Kirjoittaja Eppu » Pe Heinä 11, 2003 8:15 am

Eikös se oo aika paljon pienempi / kevyempi kuin tuo alkuperäinen malmi?

Pientä mittailuahan tuo kai vaatis.

Avatar
angel92
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja angel92 » Pe Heinä 11, 2003 1:30 pm

Mulla on gpzetassa, 750:ssa wisecon 810cc mäntäsarja... kantta on jyrsitty ja viilattu, puristupainemittaus näyttää 15kiloa per pytty. Myös nokat on vaihdettu jyrkempiin mut niiden merkistä mulla ei oo mitään hajua.

JA EI LIIKU VITTU MIHINKÄÄN :) Hirvee meteli kyllä lähtee ja bensa ei suostu palamaan. Männät hakkaa venoihin ja muuta mukavaa, öljyä suihkuaa joka raosta(kawoissa muutenkin ihan normaalia :) )

Turbo pitäis saada! Niitähän on ihan tehdasvalmisteisiakin tohon malliin...

Avatar
-kake-
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -kake- » Pe Heinä 11, 2003 2:01 pm

Tarttis joo mitata kuinka paljon vanhan 750 ja 1100 ärrän koneis on eroo.
Mitähä tommosesta 1100R:n koneesta joutuu maksaa esim Saksasta? -86:nki kone kävis.

----

Missäs sä ton kannen porttauksen tms. teetit, kun persiilleen meni?
Ja onko sitä käytetty penkissä/säädössä sen jälkee?
Ehkä ne nokat on viisainta jättää rauhaan. Wisecot vois laittaa jos vanhat männät on entiset ja jostai saa järkevään hintaan.
Isonnetaanko kanavia puhaltamalla ollenkaa? Jonku kevyen puhalluksen vois kanaville teettää... Palotiloja tuskin on järkevää suurentaa?

Avatar
samppa750
Viestit: 86
Liittynyt: To Syys 26, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSX 750 ES, ZZR1100C

Viesti Kirjoittaja samppa750 » Pe Heinä 11, 2003 4:19 pm

Itsellä samanlainen mylly, lisää tehoo kaipais. Nyt on putki (Micron) ja joku suutinsatsi, ei pelaa hyvin kun ei oo penkkiä nähnytkään.

Wisecolla on 816cc satsi mikä käy, pitää kait putkittaa, hintaa n. 600 eetä putkitus, männät 650.

Avatar
-kake-
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -kake- » Pe Heinä 11, 2003 5:21 pm

Mistäs hommaist putken / mitä makso? Onko 4-1 ja villa vaimennus eli suora pönttö?

Ei se mun mielestä tartte putkitusta ?? Ei ainakaan missään cataloogissa ole mainintaa, vaikka joidenkin pyörien kohdalla on maininta mikäli ko. ryhmä tarvitsee putkituksen. No sen näkee kun sen avaa, jos tarttee putkituksen ni en kyllä sit hommaa mitää wisecoita.

Avatar
samppa750
Viestit: 86
Liittynyt: To Syys 26, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSX 750 ES, ZZR1100C

Viesti Kirjoittaja samppa750 » La Heinä 12, 2003 12:43 pm

Putki on 4-1, mieluummin kyllä 4-2-1, ei paljo tapahdu alhaalla.
En tiedä mistä hommattu, oli kiinni kun ostin pyörän.

Kyselin "spesialistilta", joka tekee mm. pro stock- moottoreita, wisecoista, ja hän arveli että alkuperäinen putki jäisi turhan ohkoiseksi, siksi putkitus. Kataloogi ei tosiaan mainosta putkia, tiedä häntä.

Avatar
-kake-
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -kake- » Su Heinä 13, 2003 1:23 am

allright myy Laseri 4-2-1 putkistoo tohon ES:ään. Aika törkeeseen hintaan vaan, 670e. Saiskoha jostai Saksast, tai muualta EU:n alueelta tilattuu järkevämpään hintaan...

velocette
Viestit: 373
Liittynyt: La Helmi 22, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja velocette » Ma Heinä 14, 2003 2:28 pm

Pistä siihen 1100GSX-moottori. mulla on 750GSX:ssä 1100EFEn kone ja hyvin mahtuu, mutta eipä näitä osia taida ilmaiseksi saada mistään...jos alle 700euroa uudesta kokoputkistosta pahalta tuntuu...

Avatar
-kake-
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2002 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -kake- » Ti Heinä 15, 2003 10:14 pm

Ei sulla sattus olee netissä kuvia tosta projektistas?

Avatar
PowerKing
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2003 12:00 am
Paikkakunta: LCR Yamaha sidecar

Viesti Kirjoittaja PowerKing » Ke Heinä 16, 2003 8:00 am

Lohjalle Muijalaan avattu:
MP-huolto PowerKings
Puh. 019324911
powerkings@dnainternet.net
Mineraalintie 1 08680 Muijala

Mottoripyörien ja mopojen huollot, kolarikorjaukset, viritystyöt (tehopenkki tulossa) , varaosat ja tarvikkeet ym.
Avoinna arkisin 10-18
Muina aikoina sopimuksen mukaan.

Tuo pyöräsi meille jos kaipaat lisää tehoa tai kosmeettisia parannuksia, esim. rungon tai muiden alu-osien kiillotuksia.
PowerKing

Vastaa Viestiin